Veristä vuotoa! Syytä huoleen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut mamma

Vieras
Hei!
Olen raskausviikolla 17. Eilisestä asti on tullut sellaista veristä vuotoa. Välillä se on ollut sellaista ruskehtavaa ja välillä ihan punaista. Mitään kipuja ei ole ollut, mutta vähän on alavatsassa sellainen "tunne" kuin olisi menkat. Onko muilla kokemuksia tällaisesta? Voisiko olla ns. "valemenkat" vai mitä tämä on? Vai onko kyseessä alkanut keskenmeno? Kuinka nopeasti keskenmeno tapahtuu, siis lapsi tulee pois sisältä?
Olen aika huolissani, vaikka liikkeet tuntuu edelleen eikä kipuja ole..
Mutta haluaisin kuulla kokemuksia teiltä joilla on ollut jotain vastaavaa, koska minulla ei tällaista ole aikaisemmin ollut. Kiitos jo etukäteen!

Joo, mene ihmeessä näytille tai ainakin soitat heti asiasta. Mulla on ollut vaaratonta verenvuotoa noilla viikoilla ja aiemminkin, seksistä johtuen ja muutenkin. Toivottavasti kaikki on hyvin! *halaus* Tulethan kertomaan, miten voit?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Soita hyvänen aika sentään päivystykseen ja käy näytillä!

Joo, lähtisin kyllä käymään, mutta päivystys on toisella paikkakunnalla ja mulla ei ole autoa. Ja mieskin on tällä hetkellä muualla, joten yksin joudun olemaan paniikissa! Täytyy ainakin soittaa sinne päivystykseen ja kysyä.

mulle tuli viikolla 15 ja ei suostunut edes ultraan.
yksityiseen menin ja siellä ultras.kaikki oli hyvin mutta laittoi lähettteen sairaalaan kokeisiin ja kaikki oli hyvin.

vuosin pari viikkoa ja loppui. ei tiedetä mistä tuli

Alkuperäinen kirjoittaja huolestunut mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Soita hyvänen aika sentään päivystykseen ja käy näytillä!

Joo, lähtisin kyllä käymään, mutta päivystys on toisella paikkakunnalla ja mulla ei ole autoa. Ja mieskin on tällä hetkellä muualla, joten yksin joudun olemaan paniikissa! Täytyy ainakin soittaa sinne päivystykseen ja kysyä.

Mene taksilla. Eihän se sinulla maksa kuin omavastuuosuudet.

Soita. soittele kavereille saisko keltään kyytiä tai autoa lainaa. soita miehelle ja käske tulla hakee sut ja viemää päivystykseen.

Onhan toi asia herranen aika tarkistettava. Meet vaikka taksilla. Siit saa tollasessa tapauksessa ihan hyvät kelakorvaukset.

mulla alkoi vuoto23-25 viikolla. lääkäri teki alapääs tukimuksen ja kun nousin ylös oikeen holahti lattialle ehkä desi verta. säikähdin niin että aloin itkemään. ja lääkäri sanoi heti ettei ole huolta joskus niin käy tutkimuksen jälkeen ja minä vuosin loppu raskauden ruskehtavaa ja punertavaa verta. tuli limakvoista. en uskaltanut lähteä mihinkään vaikka lääkäri vakuutteli kaikki on hyvin. olin tarkkailus puolipäivää ja uskaltauduin kotiin ja vuoto jatkui ihan loppuun saakka. paitti että sain keskosen 31+4vk.lla mutta se ei liittynyt tohon vuotoon millään tavalla.

mulla on muutaman kerran tullut veristä vuotoa, nyt menossa rv 16+6, neuvolassa sanoivat että normaalia, todennäköisesti hematooma. Jos ei ole todella kipeä niin ei hätää. Maanantaihin voi odottaa ja sillon soittaa neuvolaan niin kuuntelevat sydänäänet.
Näin minulla jo kaksi kertaa.

Alkuperäinen kirjoittaja tuleva mamma:
mulla on muutaman kerran tullut veristä vuotoa, nyt menossa rv 16+6, neuvolassa sanoivat että normaalia, todennäköisesti hematooma. Jos ei ole todella kipeä niin ei hätää. Maanantaihin voi odottaa ja sillon soittaa neuvolaan niin kuuntelevat sydänäänet.
Näin minulla jo kaksi kertaa.

Soitin äsken sinne päivystykseen. Sieltä sanottiin, että pitää tarkkailla ja levätä. Jos vuoto tulee runsaammaksi tai tulee kipuja jne. niin sitten pitäis lähteä käymään. Voisin kyllä saada veljen vaimolta ehkä kyydin, jos siltä näyttää (ei tiedä vielä koko raskaudesta mitään)..

niin joo unohdin sanoa että jos verta tulee paljon niin sitten pitää mennä päivystykseen. Itsellä se on tullut niin että eka lorahtaa kirkkaan punaista verta ja sitten pikkuisen ruskeaa vuotoa sen jälkeen, ei niinkään että verta vuotaisi pitkään.
No nyt vaan sohvalle tai sänkyyn köllimään. Yritä katsoa jotain telkkarista tai lukea kirjaa, että saisit ajatukset edes hetkeksi pois vuodosta.
Tiedän kuinka sua nyt pelottaa, mutta rauhallisesti vain niin eiköhän kaikki ole ok.
Jos oikeasti olisi juuri nyt tosi hätä niin kyllä ne olisi päivystykseen heti käskenyt!

Mulla oli samoilla viikoilla sama homma. Eivät ultranneet, vaan kävin vaan neuvolassa jossa täti kuunteli sydänäänet.
Vuoto loppui (kesti siis about vuorokauden ) ja vauva syntyi vasta täysiaikaisena.

Kiitos kaikille osanotosta! Eipä tässä mitään voi, muuta kun yrittää päästä tästä yli ja yrittää sitten uudestaan kun pystyy. Mulle olisi ollut kolmas lapsi. Miehelle ensimmäinen, ja oli ihan onnensa kukkuloilla ja olisi halunnut toitottaa kaikille raskaudesta. Mitenköhän kauan tällainen vuoto kestää ja milloin (fyysisessä mielessä) uskaltais yrittää uudestaan? En tiedä sitten miten henkisesti pystyy.. Ainakin seuraavan mahdollisen raskauden aikana voin olla aika paniikissa, että tuleeko taas keskenmeno jne.

Yhteistyössä