Veriryhmistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Olivs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Olivs

Uusi jäsen
04.05.2012
2
0
1
Hei!
Ehkä kysymys on tyhmä, mutta vaivaa minua niin paljon, että lähdin siitä kirjoittamaan. Sain muutama päivä sitten keskenmenon vko10. Ihan seurantalinja, ei sen kummempia lääkkeitä tms. Tuntuu muutenkin, että jätetään vähän tyhjän päälle asian kanssa. Veriryhmää tms. verikokeita ei olla otettu ja tiedän vain ennestään sen, että veriryhmäni on B+ ( verenluovuttajan kortista :) ). Nyt olen lukenut näistä Rh - asioista ja asia vaivaa. Jos veriryhmäni perässä on +, niin voiko siitä päätellä, että en olisi Rh negatiivinen? Vai pitäisikö asiasta ottaa toisenlainen verikoe?

Olisin kiitollinen asiallisista vastauksista :)

Hei, Sinun veriryhmäsi on B+ ei se negatiiviseksi muutu. Minulla esimerkiksi on ABRH+ ja äidilläni on A- joten äiti on saanut piikin ennen kuin olen syntynyt jottei vauvan verenkierto ala hylkimään jotenkin äitiä. Luulen että jos keskenmeno oli ensimmäinen eikä siihen liittynyt mitään "ihmeellistä" ei lisäkokeita tarvita ja jos sinulla olisi veriryhmässä joku juttu niin kyllä siitä olisi neuvolassa kerrottu.

Kiitos asiallisesta vastauksesta. heitinkin tuon ajatuksen jo pois mielestäni, ajattelin asiaa vähän tarkemmin. Näin juuri keskenmenon kynnyksellä tuntuu, että aivotkaan eivät toimi kunnolla :). Tosta neuvola- jutusta sen verran, että eipä ne pahemmin ottaneet kantaa mihinkään. Kävin yksityisellä toteamassa keskenmenoni ( olin varannut sinne jo ultra-ajan aikaisemmin enkä viitsinyt peruuttaa ). Soitin neuvolaan seuraavana päivänä ja peruutin käyntini ja kyselin, että olisiko mahdollisesti jälkitarkastusta tms. Pahoittelivat tapahtunutta ja sanoivat, että olin reipas kun soitin. Siihen loppuivat kaikki heidän puoleltaan. Ihmettelen suuresti heidän toimintaa. Onneksi on mies, joka tukee asiassa.

Yhteistyössä