verinen kakka

poika 7vee kakkas ja mukana kirkasta verta, oikopäätä vein terveyskeskukseen josta annettiin lähete polille jos vielä verta tulee vkl.aikana. Tulehdusarvot ja hemoglobiini normaali. viime viikolla valitti aamusin kipeää mahaa. muuten reipas ja eloisa poika. Onko muilla ollu vastaavaa ja mitä ollu loppujen lopuks? Tämän äidin viikonloppu uneton ja asia vaivaa kokoajan. Huomista kakkatuokioo epätoivosesti odottaen... :(
 
lääkäri tutki peräaukon suun eikä ollu mitään erikoista ja kysyin muuten mahdollisista peräpukamista niin siihen lääkäri sanoi että ei mahdollista tuon ikäselle, tiiä sitte.. kaikkia kauhukuvia oon mieles pyöritelly, kun koira kuoli vajaa 4kk sitten ja sillä tuli veristä kakkaa loppuaikana, oli vissiin suolisto syöpä joka ei edes röntgenis näy... että josko olis tartuttanu jonku bakteerin. Eli siis kaikki pyörii mieles! Mutta kiitti jos joku osaa sanoo jotain lohduttavaa :hug:
 
Wowow
Siis minun kummitytöllä (7v) Oli sellainen sairaus (ei mikään vakava)
Että on veristä tämä uloste ja tälleen.. Mutta nyt ei ole ollut moneen kuukauteen lääkkeen takia. Lääke ei ole parhaimmasta päästä, mutta kuitenkin auttaa hyvin.. Ei mikään vakava tauti tai mitään, mutta kannattaa hänelle jotain antaa ellei halua hänen saavan hänen sitä veristä ulostetta.. :snotty:
 
Lääkäri meinasi että suolessa on saattanu olla haava josta veri tuli, koska ei ole vuotanut enää tuon kerran jälkeen. Maanantaina käytiin verikokeis taas ja valkosolut ja trombosyytit oli koholla, ne taas selitettiin sillä että jos suolessa ollut haava on paranemassa ja nyt pukkaa flunssaa ym infektiota päälle, perjantaina kuitenkin vielä uusi verikoe josta lopullisesti nähdään onko valkosolut ja trombosyytit tasaantunu. Nyt saa jo nielasta, mutta perjantaina sit vasta lopullisesti toivottavasti huokasta helpotuksesta :saint: Kiitti kaikille vastaajille :hug:
 
Hei, kommentoin vielä tähän, kun muistin, että meillä oli jossain vaiheessa päiväkodissa ilmoitus streptokokin aiheuttamasta vaivasta: siis ko. virus iskenyt peräsuoleen, oireina verinen uloste & punainen/kivulias peppuaukko yms., mutta saattaa kuulemma olla oireetonkin. Selviää kuulemma streptokokki-testillä. Jostain syystä yleisempi pojilla kun tytöillä.
 
mun
Mun lapsella tuli kerran verinen kakka jotain puolitoista vuotta sitten. Kävimme oikein lasten suolistolääkärillä. Ei huolestunut mitenkään. Ajatteli vaan, että ehkä oli tullut kakatessa joku haavauma.
 
Mun poika alkoi kakkia verisiä ulosteita 1,5v iässä. Ravattiin lääkäreillä ja kaikki vaan epäili allergioita, maitoo ja keliakiaa jne. Oltiin lähes vuosi maidottomalla ruokavaliolla ja siinä samalla aina joko viljattomalla, munattomalla tms.

Silti vaan sitä veristä kakkaa tuli, joka kerta ja sitä ei ollu ihan vähän...

Lääkäreiltä rupes usko loppumaan kun kaikki mahollinen oli testattu ja mikään ei auttanu, laittoivat sitten lähetteen tähystykseen. Löytyi peukalonpään kokoinen polyyppi suolistosta eli hyvälaatuinen kasvain. Se vuoti siellä...

Se poistettiin tähystyksessä ja kk:n päästä siitä tehtiin vielä kontrollitähystys eikä polyypista tietookaan, eli loppu hyvin, kaikki hyvin.
 

Yhteistyössä