Verikokeiden tulkitseminen HELP!!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Oon vähän yli 20v nainen ja mulla ollu jo pitkään monia erilaisia oireita, esim; usein nielutulehduksia (ilmeisesti krooninen), ihottumaa rystysissä, välillä yksittäisiä rakkuloita suussa (ei aftoja), vatsa oireilee (pian ruuan jälkeen pitää mennä vessaan + ilmavaivoja), tiheävirtsaisuus, hikoilu yöllä, väsymys yms...

Sain lähetteen erilaisiin kokeisiin ja tänään tuli tekstarilla verenkuvan tulokset:

B -Leuk 9.7
B -Hb 128
B -Trom 304

Miltä noi arvot teistä näyttää? Tuo B-Leuk ilmeisesti koholla ainakin viitearvojen mukaan? Mua niin pelottaa että mikä mua vaivaa... ite pelkään eniten et olis leukemia... tai sitte oon miettiny keliakiaa, kilpirauhasongelmia, diabetestä ja mitäköhän vielä vois olla :( Muut tulokset saamatta, mut olisin kiitollinen jos joku osais rauhotella ja kertoa, että mikä ihme mua vois vaivata?
 
vierailija
Leukosyytit vähän koholla. Virustulehdukset nostaa arvoa, joten krooninen nielutulehduksesi on luultavasti syy tähän kaikkeen. Myös stressi nostaa kyseistä arvoa.
 
vierailija
Leukkarit vähäsen koholla. Jopa ruokailu kohottaa leukosyyttien arvoa. Ja sinulla selittävänä tekijänä on nielutulehdus. Jos olisi leukemia, leukosyytit olisivat paljon enemmän koholla ja hemoglobiini erittäin todennäköisesti anemian lukemissa. Keliakia ehkä.
 
vierailija
Voikohan tuo Leuk arvo kohota herpeksestä? Mulla nimittäin oireili ekan kerran herpes ärhäkästi suun limakalvoilla pari vuotta sitten (suu oli täynnä rakkuloita..) ja musta tuntuu, että sen takia myös tulee välillä noita yksittäisiä rakkuloita suuhun.

ap
 

Yhteistyössä