Verikoe (testi)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voihan :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voihan :)

Vieras
Kuinka varma on? Lähden kohta labraan kysymään voivatko ottaa verikokeena testin.
Haluan tietää olenko raskaana, menkat viikon myöhässä. Apteekin testillä näkyi negana mutta silti vähän mietityttää.
Eihän testiin tarvitse lääkärin lähetettä? Asialla kiire koska lähden seuraavalla viikolla ulkomaille töihin...

On se varma. Ja tarvitsee lähetteen, neuvolantätikin riittää. HUS:n alueella kaikki labrat ei ota hcg:tä, vain joissain tietyissä otetaan. Maalla otetaan joka paikassa, mutta lähetetään tutkittavaksi isompaan labraan, eli vastauksen saaminen kestää päivän, pari.

....ja mitä tod.näköisemmin, noin vähän myöhässä olevien menkkojen takia et sitä lähetettä saa...Ainakaa minä en saanu vaikka oli jo yli 2vko myöhässä vaan käskettiin odottaa seuraavaan kiertoon..

Jospa ne antais sen lähetteen. Ei ole mukava ulkomailla olla kun ei tiedä mönkiikö tuolla mahassa joku. :) Päädyin nyt ratkaisuun että käyn terveydenhoitajalla kysymässä neuvoja. Ehkä se osaa avittaa. Kiitos kuitenkin vastauksista. Olitte iso apu! :)

Voithan sie sanoa sinne, että ulkomaille olet lähdössä ja haluaisit tietää...Minä aikoinani sain kyllä lähetteen, vaikka olin jo positiivisen testin tehnyt....Että riippuu paikasta ja lääkäristä/hoitajasta kirjotitaako lähetteen...

Yhteistyössä