verenvuoto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huolestunut

Vieras
Huomenta,

heräsin viime yönä kahden aikoihin tunteeseen että jotakin vuotaa emättimestä ja unenpöpperöisenä ensin luulin,että jostain kumman syystä pissaan housuuni,mutta vessaan päästyäni huomasin kauhukseni että se olikin verta.

Verta oli tullut sen verran että alushousuissa oli iso läiskä ja vielä pönttöön tuli niin että vesi oli ihan punaista.
Soitin synnärille josta sanottiin että verenvuoto voi olla myös vaaratonta mutta oman mielenrauhan kannaltakin kannattaa käydä tarkistuttamassa tilanne.

Menin n.tunnin päästä sairaalaan jossa lääkäri tutki kohdun suun (oli kiinni ja muutenkin ihan ok) ja katsoi vauvaa ultralla ja totesi sen olevan hengissä ja muutenkin ok.
Nyt vain on hirmuinen pelko koko ajan ja varon tekemästä oikein mitään...Edellisessä rauskaudessani ei moisia ongelmia ollut kertaakaan.
Kertokaas siis te muut onko muilla ollut tämmöistä ja miten raskaus on jatkunut vuodosta eteenpäin.

Luulin eiliseen asti että rv olisi 11+5,mutta sairaalassa lääkäri totesi viikkoja olevan jo enemmän eli 13+3.

up,
nostan tämän ylös koska huoli on edelleen enkä ole saanut yhtään kommenttia....
Enää ei ole vuotoa ollut,eilen aamusta muutama pienen,pieni tuhru rusehtavaa vuotoa.Alavatsaa ja ristiselkää silti pakottaa vähän väliä (ei kuitenkaan mitään sietämätöntä kipua tai varsinaista supistelua) ja tänään rinnat ovat myös ensimmäistä päivää ihan normaalin tuntuiset,pelottaa ihan kamalasti että menee kesken :(

Hei!

Itselläni on tullut rusehtavaa vuotoa koko raskauden ajan (nyt 12+6) yhden kerran tuli myös kirkasta verta, niin että ihan vessanpönttöön tipahteli tippoja. Olen käynyt kuitenkin varhaisultrassa ja kaikki oli kunnossa.
Lääkärin mukaan välillä verenvuotoja tulee, vaikkei niille mitään järkevääs syytä osata sanoa. Mielestäni on hyvä merkki, että vuotosi on nyt vähentynyt ja rusehtunut. Lisäksi oli hyvä kuulla, että sinut on tutkittu. Uskoisin siis, että kaikki on hyvin.

Sinun viikoillasi on ihan normaalia mielestäni, (ainakin olen jostain kuullut), että se masu tuntuu aika ajoin kipeämmältäkin, nyt nimittäin siellä pitäisi jossain noissa vaiheissa sen kohdun kai ilmeisesti laskeutua alaspäin ja se saatta aiheuttaa noita kipuja. Ja helpostihan sitä kuvittelee, että se kipu ja verenvuoto ovat toisilleen jotenkin yhteistä. Eivät välttämättä kuitenkaan ole.

Rintojen arkuudestakaan en vetäisi johtopäätöksiä. Itsellänikin juuri nyt alkaa pahin kipu hellittää. Raskaudessa tuntemukset saattavat yksilöllisesti heitellä miten sattuu.

Yritä nyt vain rauhoitella itseäsi ja olla murehtimatta liikoja. Ei se murehtiminen kuitenkaan auta asiaa millään lailla.

Kaikkea hyvää odotuksellesi!

Voi kiitos teille ihanat ihmiset!:) Ette arvaakaan paljonko mieleni rauhoittui kun sai lukea toisten tukevaa tekstiä!:)
Vuotoa ei tosiaan ole enää lainkaan,joten se kai on hyvä merkki.
Torstaina pääsen jo uudestaan ultraan (np-tutkimus),jossa tilannetta varmasti tutkaillaan tarkemmin ja saan lisää rauhoittavaa tietoa lääkäriltä.Olin meinaa silloin yöllä niin shokissa etten osannut oikein edes kysellä mitään.
Kuulin eilen mummoltani että hänellä oli toista lastaan (äitiäni) odottaessa ollut vuotoa ensimmäisten 4kk ajan,eikä hän tästä syystä edes kuvitellut olevansa raskaana!
Joten täytyy tässä kai vaan luottaa siihen että asiat menee juuri niinkuin niiden on tarkoitettukin menevän ja itse en oikein voi asiaan vaikuttaa...

Mulla oli 7rv:lla kanssa veristä vuotoa ja aika paljon. Olin varma et keskenmeno tuli. Vuoto loppui kuin seinään ja raskaus sujui loppuun asti hyvin.
Toivotaan et kaikki menee sinulla hyvin! Onnea raskauteen!

Minulla oli myös raskausaikana kuvaamasi kaltainen vuoto. Alkoi yllättäen ja säikäytti tietysti hysterian partaalle. Viikkoja oli tuolloin 14. Olimme anoppilassa kylässä ja lähin päivystys oli 80 km:n päässä, jonne ajettiin saman tien. Lääkäri ultrasi ja vauva oli aivan kunnossa. Kyseessä oli mitä ilmeisemmin hematooma(???en nyt muista tarkalleen), jonkilainen verihyytymä, joka vain tuli ulos. Muuten raskaus sujui hyvin ja arkeamme ilahduttaa 2v3kk ikäinen tomera neiti.

Hei te kaikki ihananat ihmiset jotka minulle jo vastailittekin!:)
Kävin tänään utrassa ja kaikki tosiaan oli edelleen hyvin.Tuo vuoto jää mysteeriksi,vaikkakin kätilö uumoili että se olisi saattanut tulla istukasta,koska sen sijainti on melko alhaalla edessä (samoin kun edelliselläkin kerralla).Lisäksi utrassa näkyi sellainen tumma kohta istukassa joka voisi viitata tuohon vuotoon.Vauvva oli vilkas pieni miehen alku (mitä todennäköisemmin) ja la varmistui 28.9 eli rv nyt 13+2.
Hyvää kevään jatkoa teille kaikille!:)

Yhteistyössä