Verenvuoto seksin jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jej
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jej

Vieras
Onko siis muilla jo synnyttäneillä vastaavia kokemuksia, että seksin jälkeen vuodatte verta?
Lapseni on 4,5 vuotias ja synnytys meni normaalisti, ei tullut pahoja repeytymiä ja tikkejäkin laitettiin kolme sen takia koska kätilö nipsaisi varmuuden vuoksi, jotta pahoilta repeytymiltä vältyttäisiin.
Alapäähän luonnollisesti näyttää hieman "repaleiselta" lapsen teon jälkeen, ainakin minulla, ja gyne on jokaisella käyntikerralla sanonut että asiat on hyvin alhaalla. On siisti jne..
Nyt kuitenkin on muutaman kerran käynyt, että seksin jälkeen huomaan valuneeni vähän verta. Vaikkei seksin aikana kipeätä kävisikään. Verenvuoto ei päiväkausia jatku ja on vähäistä.

Onko se siis näin, että siellä ne "repaleiset" lihat voivat hieman nirhautua rikki ja veri tulee siitä.
Arvelin, että lääkärissä käynti tuskin kannattaa ellei ala olemaan monta päivää kestäviä kipuja jne.

veri voisi ehkä todennäköisemmin tulla kohdunsuulta, jos se on herkästi ärtyvää tyyppiä. En uskoisi että 4,5 v synnytyksen jälkeen arvet enää aukeaisivat.. Itsellä on ollut kohdunsuu herkkä vuotamaan, ja tässä raskaudessa johti coitus-kieltoon. Kohdunsuu on kertaalleen laseroitu vuotojen lopettamiseksi.

Ehdottomasti gynekologille mahd. pian, mikäli vuodat verta seksin jälkeen, etkä tiedä syytä.
Lääkärikäynti siis "välttämätön", ei vaadi mitään kipuja se.

Luin netistä tietoa tuosta ektopiasta. Hieman kuullostaa siltä, että sekin minulla voisi olla. Gynellä olen käyny kolme viikkoa sitten ja ensi viikolla pitää soittaa papan tulokset. Tutkimuksen aikana gyne sanoi ettei mitään näyttäisi vialla olevan. Kerroin, että alavatsassani toisinaan on vihlaisun tunteita ja gyne ultrasi tämän takia. Reiluhkosta valkovuodostakin kysyin muttei siinä hänen mielestään ollut mitään kummoista. Hiivatulehdus todennäkösesti oli silloin päällä ja siihen määräsi suun kautta otettavan lääkkeen. Hiivatulehduksista ja valkovuodoista olen kärsinyt useamminkin pillereiden aloittamisen jälkeen, odotusaikana ja lapsen saaannin jälkeen.
Alkoipa hieman jännittää onkohan testeissä jotakin löytynyt. Aiemmissa papa-kokeissa ei ole mitään ollut.

Yhteistyössä