Niukka verenvuoto yhdynnän jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Hei. Eli sellainen tilanne että olen muutaman kerran havainnut niukkaa verta paperiin pyyhittäessä seksin jälkeen. Tämä on tullut uutena "vaivana" ja sama kumppani ollut 10 vuotta. Sukupuolitauteja ei ole eikä ole koskaan ollut. Kipuja yhdynnän aikana ei ole ja en usko veren olevan peräisin nirhaumastakaan, koska liukuvoide on käytössä aktiivisesti. Kirvelyä tms muuta oiretta ei ole. Verta yhdynnän jälkeen ei myöskään tule joka kerta. Mistä tämä voisi johtua, onko muilla ollut vastaavaa ja mikä paljastui syyksi?
Olen vuosi sitten käynyt PAPA kokeessa ja tulos oli puhdas. Niin ja veri on väriltään punaista kuten kuukautisvuoto.

Sinulla voi olla kohdussa esim kystia, myomia tai endometrioosia. Yleensä suositellaan käymään gynekologilla. Omalla kohdallani tuli veristä vuotoa ja sitten todettiin, että kohdussa jotain outoa kasvua mutta ei syöpää. Kohtu ja munasarjat poistettiin.

Mulla syynä oli emätintulehdus. Kannattaa käydä gynekologilla. Todennäköisesti harmiton tai helposti hoidettava syy taustalla, mutta vakavammat syyt pitäisi sulkea pois kanssa. Papa-koe havaitsee ainoastaan 70% syövistä, joten outoihin oireisiin kannattaa reagoida.

Yhteistyössä