verenvuoto alkuraskaudessa??????????????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nella

Vieras
onko muilla ollut tiputtelu vuotoo ihan alkuraskaudes, ennen viikkoa 6? testasin plussan pari päivää sit ja tänää alkoi tiputtelu..tullu pari tuntia niukkanan ja nyt rusahtavana vuotona. lääkärillä kävin, joka otti minuutiks uoneeseen eikä tutkinut mua ollenkaa! totes vaan ett keskenmeno..???????sillä tais olla kiire kotiin, mutta mulla ei koska tää on toivottu ja pitkään koitettu raskaus!!!! auttakaa!!

eipäs tuohon voi vastata oikein mitenkään... voihan se olla keskenmeno tai sitten vaan kiinnittynyt niin lähelle kohdun suuta tms... never know. Yleensä noin alussa olevat raskaudet ei varmaan lääkäriä paljoa hetkauta, sillä juuri tuo keskenmenon riski noilla viikoilla suurin.

se on oikeasti niin ikävä tosiasia että jos on keskenmenossa tuossa vaiheesa sille asialle ei voi oikeasati tehdä mitään! mutta aina se tiputteluvuoto/verenvuoto ei tarkoita keskenmenoa..

kuten edellä vastauu voi olla mitä vaan. joksus voi olla vuoto sillon ku kuukautisten pitäis alkaa. itsellä oli vuotoja rv 17 asti välillä niukkaa ja välillä ihan runsasta siteitä kuiteski käytin koko ajan ton 17 viikkoa ja ramppasin ultrassa kerran viikossa. mutta tossa noi kaksoset nyt makailee.

Mullakin oli vuotoa enemmän ja vähemmän ihan raskauden alusta aina n. rv 17 asti. Monet kerrat kävin lääkärissä ja ultrassa. Mulle sanottiin, että keskenmenoon liittyy lähes aina kipuja, joten pitivät mun tilannetta "hyvänä" kun kipuja ei ollut. Tsemppiä! Niin ja tuolla toi vajaa 2v tuhisee unissaan =)

Mulla tuli verenvuotoa raskausviikosta 6 lähtien, kirkasta ja aivan punaista, vuotoa kesti raskausviikolle 29 asti, ultrattiin vähän väliä, aina vauva voi hyvin, syytä eivät tuolle verenvuodolle löytäneet.

Mulla kahden keskenmenon aikana oli kauheet vatsakivut ja vuotoa. Viimesimmässä raskaudessa vuotoa enemmän ja vähemmän (välillä kirkkaampaa ja välillä ruskeampaa) viikolle 14 asti, ultrassa kans ramppasin useempaan kertaan ja vuodolle ei löytynyt mitään syytä. Lähes koko raskauden oli toispuoleista alavatsakipua. Terve poikavauva syntyi tästä raskaudesta ihan ajallaan :)

Mulla oli kans ihan samanlaista vuotoa plussan jälkeen, siis pientä vuotoa, ei pelkästään tiputtelua ja se kesti toista viikkoa. Kävin yksityisellä ultrassa ja kaikki oli hyvin. Sanoi, että voi johtua istukan kasvamisesta, et olis ns. "reunavuotoa". Nyt oon edelleen raskaana rv 21, eikä vuotoa ollut sen alun jälkeen.

Ihmettelen suuresti kommenttia, minkä sait, älä ihan vielä heitä kirvestä kaivoon, vaan mene ihmeessä ultraan varmistamaan tilanne!

Mulla oli esikoisesta vuotoa kun kuukautiset oli viikon myöhässä. Ensin vaaleanpunaista päivän ja sitten rusehtavaa. Kuopuksesta tuli päivän oikein kunnolla verta. Niin että luulin menkkojen alkavan. Pieni vuoto alkuraskaudessa on ihan normaalia. Ja keskenmenoa ei tosiaan voi pysäyttää. Mutta koita nyt rauhoittua. Voi olla ihan vaaratonta vuotoa.

Mulla oli esikoisesta vuotoa kun kuukautiset oli viikon myöhässä. Ensin vaaleanpunaista päivän ja sitten rusehtavaa. Kuopuksesta tuli päivän oikein kunnolla verta. Niin että luulin menkkojen alkavan. Pieni vuoto alkuraskaudessa on ihan normaalia. Ja keskenmenoa ei tosiaan voi pysäyttää. Mutta koita nyt rauhoittua. Voi olla ihan vaaratonta vuotoa.

Mulla tuli 9+ jotain? ihan kirkasta verta pönttö punaseks ja siitä sitten ensiapuun jossa gyne ultras ja sielähän se meijän kuopus keilutteli käsien alkuja :D ja nyt kohta kyseinen heiluttelija täyttää 5 vuotta että ei se aina sitä tarkota että kesken menis =) silloin sain 3 päivää sairaslomaa. En sen takia että se estäis keskenmenon vaan kuulema sen takia että saan mielenrauhan ja tämä oli lääkärinmääräys :D ite veikkaan että lääkäri epäili raskauden keskeytyvän ja se tapahtuisi niiden kyseisen kolmen päivän aikana ja siksi määräsi sairasloman ... lääkäri sanoi että vaikka päälläni seisoisin niin sille ei voisi mitään noilla viikoilla :(

nyt ei oo enää vuotoa tullut..pari tippaa rusehtavaa ja sit loppu, toivoa?? jos ei vaan huomenna ala taas tai yöllä..on mun toinen raskaus, miehelleni tää lapsi ois ensimmäinen ja on nyt ihan hermona tästä..eipä paljoo mua rauhota kun toinen pomppii seinille..
jos vuoto viel alkaa nii soitan neuvolaan enää en mee terv keskuksen lääkärille..paljonko ne yksityis gynet muuten maksaa???ja missä vaihees teil on tullu jotain rask oireita? mulla kun ei pahoinvointia laisinkaa..pissattaa vaan vähän väliä..mut ei siis muuta, ekas raskaudes oli järkyttävää oksentelua ym puoleen väliin asti..

Alkuperäinen kirjoittaja Lipastonlaatikko:
Mie vuodin rv6,rv12 asti ja syy oli hematooma,ensiavussa pidettiin varmana keskenmenona mutta gyne ultrasi ja syke oli tallella,nyt se syke on 1v 2kk :heart:

Hematooma täälläkin. Ja nyt Hematooma on 5-vuotias.

no mullaki oli ruskeaa vuotoa ja sitte kirkastu ja luulin jos saaneeni km:n taas kävin yksitysellä ultrassa joka n.90ekua maksaa ja siellähän se on "pikkunen" kasvaa kovasti :D ei se aina oo keskenmeno..

Itselläni tuli vuotoa molemmissa raskauksissa alussa runsaasti aina välillä. Tässä edellisessä vuotoa tuli vielä 15 viikolla ja sitä tuli kuin hanasti suorastaan eli todella luulin, että kesken meni. Mutta niin vaan molemmista se terve vauva tuli eli tosiaankaan se vuoto ei ole aina merkki keskenmenosta.

Yhteistyössä