verenpaineen nousu synnytyksen jälkeen

mulla on noussu vähän verenpaineet synnytyksen jälkeen.voisiko syynä olla vähänen nukkuminen tai ehkä stressi (en kyllä osaa sanoa onko sitä ) tai jotain muuta kenties...???

hartiat on hiukan jumissa,pääkipu pahin on hellittänyt,koska sain alkavan rintatulehduksen kovalla lypsämisellä kuriin.

oiskohan hieronnasta apua??
vai mitä pitäisi tehdä,ottaa ihan iisisti,nukkua vaan enemmän,tai ainaski levähtää ja jättää kotihommat tekemättä???
ehkä venyttelykin auttaisi...

KOKEMUKSIA ????

kokemusta on mulla edellisen lapsen syntymänjälkeisestä verenpaineen noususta,mutta siksi kyselenki teiltä,koska silloin sain kärsiä tästä melkein vuoden. ja se oli rankkaa,stressiä paljon,piinaa,jännitystä ymym....eikä silloin meinanut mikään auttaa. se vaan yhtäkkiä loppu,ilman lääkitystä.mutta sitä en tosiaankaa kaipais enää.se oli liian rankkaa aikaa :(

lapsi on nyt viikon vanha. verenpaineet oli viimemittauksessa 142/86

 
Mulla on ihan sama juttu. Synnytyksestä on neljä viikkoa ja viime viikolla jälkitarkastuksessa huomattiin kohonnut verenpaine. Raskausaikana se oli normaali ja nyt arvot oli 159/103.
Mua on huimannut parisen viikkoa todella paljon. Välillä tuntuu, että kaatuu nokalleen, ettei pystyssä pysy.
Olen huomannut, että huonosti nukuttuani, olo on aina pahempi. Samoin mulla on niskat erittäin jumissa. Tai oikeastaan koko selkä. Käyn säännöllisesti hieronnassa, muuten en pärjää yhtään. Myös mies joutuu joka ilta hieroa edes vähän. Hierojan mukaan mun selässä on kaikki lihakset aivan krampissa.

Mä olen myös ihmetellyt syytä tähän nousuun. Kahdella siskollani on ollut samaa myös synnytysten jälkeen.

Mulla myös ekan raskauden jälkeen nousi paineet, mutta silloin heti synnytyksen jälkeen. Silloin syynä oli raskausmyrkytys. Paineet oli koholla reilusti myös raskausaikana. Nyt kuitenkin aivan eri juttu.

Lisään vielä: Jälkitarkastuksessa terkkari oli vähän huolissaan paineista, mutta lääkäri ei kommentoinut mitään, vaikka asiasta kysyinkin.
 

Yhteistyössä