verenpaine korkealla!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tanjuska2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tanjuska2

Jäsen
06.03.2008
158
0
16
Onko kellään verenpaine korkealla? Mikähän vielä voisi auttaa, olen vähentänyt suolan käytön minimiin ja lisänny liikuntaa... Ostin jo kotiakin oman mittarin että saa täysin rentoutuneena mittamaan paineet.. Jos paineita ei saa laskemaan niin pelottelevat että pitää alkaa syömään verenpainelääkkeitä.. :ashamed:

Mulle kävi niin, että raskauden loppupuolella verenpaine kohosi (ei raskausmyrkytys) vaikka olisi tehnyt mitä. Sitten aloitettiin verenpainelääkitys, vauva syntyi marraskuussa ja vähitellen paineet ovat laskeneet ja olen päässyt lääkkeistä eroon.

Kuitenkin, tärkeintä on vauvan ja sinun hyvinvointi, korkea verenpaine on riskitekijä, joten jos ei kotikonstein laske niin lääkkeet auttavat. Joillain nuorillakin ihmisillä on korkea verenpaine vaikka elintavat olisivat kunnossa ja paino normaalilukemissa.

Tuntuu että se verenpaine nousi kattoon kun kävin sitä mittaileen terkkarilla ja nyt kotona se on ollut ihan normaali.. Voiko olla että paikka vaikuttaa noin paljon..? Kotona sitä vissiin on niin paljon rennompi.. Pitää nyt ite tarkkailla paineita niinku lääkäri käski, alapaine ei saa nousta yli 100..

taitaapi olla ihan yleinen juttu että verenpaine on koholla raskaana ollessa..kunhan se vaan pysyy kontrollissa! raskauden jälkeen se laskee melko nopeasti! eikä mikään ihme onhan odottavan äidin sisällä kuitenkin pieni ihminen! =)

Yhteistyössä