Verenpaine koholla ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miranda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miranda

Vieras
Onko kohtalotovereita, joilla yläpaine koholla ? Mitä teille on sanottu että milloin se on niin korkealla että täytyy siirtyä sairaalahoitoon ? Mulla itsella ei ole ollut virtsassa valkuaista eikä päänsärkyäkään, joten raskausmyrkytyksestä ei ainakaan vielä ole kyse. Lepo varmaan auttaa ? Oletteko jääneet sairaslomalle töistä ? Mulla olo muuten terve, tuo mittari vaan näytää päinvastaista. Nyt hieman yli puoliväli menossa ja hiukkasen tuleva hermostuttaa. Kertokaa mulle että tämä on ihan normaalia ja yleistä niin rauhotun...

Mulla oli tosi korkealla verenpaine, mutta ilman muita merkkejä raskausmyrkytyksestä. Sain kotiin verenpainemittarin (ja kotona lukemat olivat muuten aina ihan inhimilliset) sekä pissatestiliuskoja eli seurattiin vähän tarkemmin.

Ei ollut tarvetta jäädä saikulle, mutta varmasti katsotaan tapauskohtaisesti.

Moi!
Mulla alapaine on ollut neuvolakäynneillä koholla ja nyt viikon verran olen kotona mittaillut ja mitannut 2x päivässä arvot. Kotona ne ovat olleet pienempiä kuin neuvolassa, tänään viimeksi oli tämä neuvola-efekti..
Mulle neuvolan täti antoi arvoiksi 150/100, jolloin pitää lähteä suoraan synnytyssairaalaan tutkittavaksi.

heippa,
kantsii jäädä heti sairaslomalle jos verenpaineet on koholla ja tietää olevan itsellään verenpainetauti alttiutta, liikapainoa tms.
Minulla itsellä oli raskausmyrkytys ja ainoa oire oli korkea verenpaine.

tää on just se ongelma kun sen verenpaineen murehtiminen vielä lisää verenpainetta varsinkin mittaustilanteessa, ainakin mulla. Koita saada kotiin verenpainemittari että saat seurata kotona hetken verenpainetta ja laita lukemat ylös, jotka voit näyttää neuvolassa. Omasta kokemuksesta sanoisin että oman mielenrauhan kannalta haluaisin tutkituttaa tilanteen jos verenpaineet on korkealla. Itellä koko ajan vatvottiin ekassa raskaudessa verenpaineita ja lopulta olin aivan hermoraunio kuvitellessani kaikenlaista. Nyt ilmoitin kakkosraskaudessa neuvolassa että haluan ajoissa tutkimuksiin ja lääkitykselle jos verenpaineet uhkaa taas nousta ettei tarvi murehtia.

Ihmeessä vain lepäilet ja otat onnesta kiljuen sairaslomat!
Ei sitä verenpainetta kai ihan huvikseen seurailla. Juurikin lepo on ainoa keino. Muista nyt, että kyseessä on pieni vaavelisi hyvinvointi! Kaikki raskaudet ovat yksilöllisiä ja se voi olla sinulla merkki, että vaakatasoon vaan!
Toivottavasti voit jatkossa hyvin!