Raskausajan verenpaine..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plop
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

plop

Vieras
Teillä joilla on ollut raskausaikana korkea verenpaine, ja saaneet siihen lääkityksen, oletteko jääneet sairauslomalle lepoon, vai pärjänneet lääkityksen kanssa töissä?

Itsellä lääkityksenä Albetol, verenpaineet silti olleet kovasti korkealla viimeisen viikon. Tänään on kesäloman jälkeen ensimmäinen työpäivä (työ pääsääntöisesti iltaa ja yötä,työaika on 6-16h), ja täytyy sanoa, että olo on hirveä. Käsitin lääkärin puheista, että lepo on tärkeää, ja kun arvot noin korkealla, eivät saisi enempiä nousta. Raskausmyrkytyksen kehittymistäkin seuraillaan, toistaiseksi valkuaista ei ole ollut virtsassa.

Verenpainettani ja virtauksia/lapsen vointia seurataan tarkasti äitiyspolilla muutaman viikon välein, muttei tullut mieleenkään kysellä, että kun loma loppuu, kuinka herkästi pitää jäädä sairaslomalle jos vointi on huono..

Nyt menossa rv 30, ja paineet 150-170/100-120 luokkaa lääkityksestä ja sen viimeviikkoisesta annoksen nostosta huolimatta.

Kyllä mun mielestä on hyväkin syy jäädä sairauslomalle. Mut määrättiin verenpaineen takia lomalle, vaikken ollut edes raskaana silloin. Paineet oli 194/124. Korkeat mulla oli raskausaikanakin, mutta en ollut silloin työelämässä eikä mua määrätty silloin lepoon. Menisin sinuna valittamaan lääkärille huonoa oloa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kuulostaa todella tyhmältä, mutta en tiedä onko tuo "syy" jäädä saikulle, että tarvitseeko korkeilla verenpaineilla erityisesti paljon lepoa?

Onhan se syy. Se odotettu vauvahan on varmaanki tärkein? Ja kyllä korkeilla verenpaineilla tarvii lepoa.
Siis johan mieski jolla on korkea verenpaine on erityiseurannassa.
NIIN sitte äiti joka odottaa lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kuulostaa todella tyhmältä, mutta en tiedä onko tuo "syy" jäädä saikulle, että tarvitseeko korkeilla verenpaineilla erityisesti paljon lepoa?

Onhan se syy. Se odotettu vauvahan on varmaanki tärkein? Ja kyllä korkeilla verenpaineilla tarvii lepoa.
Siis johan mieski jolla on korkea verenpaine on erityiseurannassa.
NIIN sitte äiti joka odottaa lasta.

Sepäse, vauvahan tärkeintähän tässä ajatellen,tottakai! Veikkaan, että olen itse joko ymmärtänyt ohjeet väärin, tai sitten jostain syystä ä-polilla ei ole tajuttu niitä rautalangasta vääntää.

Kiitän vastauksista, ja soittelen heti huomenna ä-polille. Uskon, että luulevat siellä minun vieläkin olevan kesälomalla, joten siksi sairaslomaa ei kirjoitettu,enkä osannut sitä pyytää.

Yhteistyössä