Verenpaine koholla, ei kai heti lääkkeitä? Kokemuksia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja herätyksen saanut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Liikunta auttaa asiaan. Tunti joka päivä reipasta kävelyä, niin puolen vuoden päästä on paljon paremmat arvot.
Ja muistakaa mitata useita kertoja, yksi mittaus ei kerro oikeastaan mitään. Moni meistä, esim minä, jännittää mittaustapahtumaa ja arvot voi senkin vuoksi olla koholla reippaasti. Kerran lääkäri mittasi minulta verenpaineen ja tulos: 180/105 mmHg. Kaks tuntia myöhemmin kotona 125/75 mmHg eli minulla on kova valkotakki-paine.

[QUOTE="äityli";28661583]Terveellisin lääkitys on D3 vitamiini. Sitä vähintään 100µg päivässä. Jos on painava ihminen, voi ottaa enemmänkin. Varmasti paineet tippuu.[/QUOTE]

Voiko D-vitamiinia tosiaan ottaa noin paljon? Olen ottanut 40 päivässä...

Alkuperäinen kirjoittaja minä näin;30483038:
Liikunta auttaa asiaan. Tunti joka päivä reipasta kävelyä, niin puolen vuoden päästä on paljon paremmat arvot.
Ja muistakaa mitata useita kertoja, yksi mittaus ei kerro oikeastaan mitään. Moni meistä, esim minä, jännittää mittaustapahtumaa ja arvot voi senkin vuoksi olla koholla reippaasti. Kerran lääkäri mittasi minulta verenpaineen ja tulos: 180/105 mmHg. Kaks tuntia myöhemmin kotona 125/75 mmHg eli minulla on kova valkotakki-paine.

Juu, en edes uskalla ajatella mitä mulla olis paineet lääkärissä :D Nuo 140/95 siis ihan kotisoffalla, tosin jännittää sekin. Varmaan jääny traumat ku loppuraskaudesta (vuosia sitten) passitettiin aina neuvolasta osastolle juuri paineitten takia...

Alkuperäinen kirjoittaja Huolissaan myös;30483022:
Minulla on ollut korkeahkoa alapainetta jo parikymppisenä (lopetin e-pillerit sen vuoksi), nyt 15 vuotta myöhemmin kotimittauksilla jatkuvasti n.138/90-95. Muutamia viikkoja sitten aloitin kunnon ruokaremontin eli entistä enemmän kasviksia ja hedelmiä sekä suola minimiin. Olen normaalipainoinen ja harrasta lähinnä hyötyliikuntaa, stressiä on kyllä mutta sille ei tässä tilanteessa mitään voi. Mietinkin että voinko seurailla rauhassa muutaman kuukauden ennen hakeutumista lääkäriin? Muutaman kerran olen mitannut heti aamulla ja silloin paineet ovat olleet tosi matalat (110/70) eli senkään vuoksi painelääkitystä ei varmaankaan määrättäisi?

Uppista kun ei ole tullut vastauksia :) Tietääkö siis kukaan määrätäänkö lääkitystä jos paineet aamuisin noin alhaiset?

jos alapaine alkaa olemaan yli 90 jatkuvasti, säännöllisesti niin kyllä lääkkeet aloittavat. toki itse voi asialle tehdä paljonkin, että paineet laskisi. liikunta ja laihdutus on ne kaiken a ja o. jos sitä ylipainoa on. tupakointi kannattaa lopettaa, jos sitä harrastaa. suolaa pitää vähentää. säännölliset ja hyvät elämäntavat siis käyttöön.

Yhteistyössä