Veren Hyytymistekijä V

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä vain...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä vain...

Vieras
Hei.

Onko täällä kellään samaa ongelmaa kuin verenhyytymistekijää ? Ollaan yritetty kauan lasta ja 3keskenmenon jälkeen päästiin tutkimuksiin joista lääkäri sitten tänään soitti tuloksia ja ilmoitti minulla olevan tuo.

Kuulemma heti seuraavan mahdollisen plussan jälkeen pitää aloittaa pistoshoidot ainakin raskausviikolle 12 asti. Keskenmenot ovat joka kerta olleet vkolla 6-7. Mielelläni kuulisin muitten kokemuksia ja tarinoita kun itse vielä olen ihan pihalla koko asiasta.
Kiitos :)

Minulla todettiin geenivirhe V hyytymistekijässä kun odotin kuudetta lasta rv 10. Tuli veritulppa jalkaan. Sitä ennen ei ollut mitään oireita, ei keskenmenoja tms. Pistoshoitoa käytin koko raskauden ajan ja kuusi viikkoa synnytyksen jälkeen. Sen jälkeen en ole raskautunut, mutta samanlaiset ohjeet sain mahdollista raskautta varten kuin sinäkin.
Muutama kuukausi synnytyksen jälkeen kävin verikokeessa, jossa tarkastettiin hyytymisarvot ja sen jälkeen ei ole ollut mitään kontrolleja.
Silloin löysin keskustelupalstan ko hyytymisvirheen omaaville. Muistaakseni jopa 5%:lla on kyseinen tekijä, eli meitä on paljon. Yritä löytää vertaistukea. Minulla vaiva ei ole tällä hetkellä akuutti.
Sisarni ja äitini testattiin silloin myös ja yllättäen meitä olikin useita suvussa, joilla ko geenivirhe oli,mutta se ei ollut aiheuttanut mitään oireita.

En muista mikä geenivirhe itsellä on, mutta samoilla linjoilla. Löyty ennen raskautta, ei keskenmenoja yms. ongelmia. 4 vkoa ennen + 6vkoa raskauden jälkeen pistin verenohennusta. Ennen synnytystä piti olla muistaakseni vuorokausi ilman verenohennusta (epiduraalia ei olis saanut, jos olis pistäny). Ei mitään ongelmia muuten. älä stressaa!

mulla myös kyseinen geenivirhe 5.

enpä tuosta ollut tietoinen ennen ensimmäistä ( monikko ) raskautta jonka aikana sain veritulpan, löytyi keskivaikeana tuo geenivirhe. seuraavissa raskauksissa otettiin käyttöön fragmin, tokassa raskaudessa rv17 alkaen, kolmannessa rv12 alkaen ja neljännessä rv8 alkaen raskauksien loppuun asti+raskauden jälkeen vielä marevania 6 viikon ajan.

lapsilta testattiin myös kyseinen geenivirhe mutta keltään kolmelta lapselta ei sitä löytynyt, hyvää tuuria.

keltään sukulaiselta ei olla testattu tuota joten en tiedä keltä kaikilta sekin löytyisi.

itsellä ei ole keskenmenoja ollut mutta lapsettomuutta kyllä mutta se ei liity tähän geenivirheeseen.

eka raskaus päättyi ennenaikaiseen synnytykseen mutta se ei liittynyt tähän geenivirheeseen

Kiitos valaisevista vastauksista. Pitää ottaa rennosti asian suhteen ja pistetään vaikka se 9kk lääkettä kunhan vain saataisiin palkinnoksi pieni nyytti! :)

mitä sitä ei tekis lapsensa puolesta.
onhan siinä vatsanahka kovilla kaikesta pistämisestä ja kirjavan laikukas mustelmista mutta kyllä sen kestää kunhan saa sen palkinnon syliinsä kaikesta kokemasta :)

kovasti tsemppiä teille yritykseen.

Mulla sama juttu. Eka raskaus alkoi ihan normaalisti, mutta tuli keskenmeno rv 11+4. Faktori V mutaatio oli tiedossa, muttei silti aloitettu tuon eka raskauden aikana mitään verenkiertolääkettä. No, toinen raskaus ja koska tuo geenivirhe ja ylipainoa, niin käytin Klexanea koko raskauden + 6vko synnytyksen jälkeen, tuloksena terve poika. Kolmas raskaus ja taas Klexane käytössä, mutta tuli keskenmeno rv 11+2. Sairaalassa sitten huomattiin, että Klexane mennyt liian pienellä annoksella. En tiedä, oliko se sitten syy koko keskenmenoon :( Nyt odottelen, että saa alkaa uuteen yritykseen ja aloitan sitten ne Klexanet suuremmalla annoksella. Tsemppiä sulle! :)