Vellin funktio?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ruttis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ölömölö:
Ei täälläkään ole lapset saaneet velliä. Tarpeeksi isoja ovat olleet puuronsyöntiin kun siihen on alettu. Kai siinä vellissä on enemmän energiaa kuin pelkässä korvikkeessa?

Niin niin, mutta just sitä kohtaa mä en ole ymmärtänyt, että miksei ole siirrytty suoraan puuroon. Ja siis tosiaan ihan tiedonhaluisena kyselen, kun oma vauva on vasta 4kk ja pelkällä tissillä mennään, niin en tiedä eikä ole kokemusta.

Tuo refluksijuttu tietenkin kokonaan eri asia.

Emmää tiiä kun meillä kanssa nätisti suositusten mukaan siirryttiin suoraan puuroon. Mutta ehkä jotkut tekevät näin pitkälti perinteen vuoksi? Arvailen vain. Ennen sauvasekottimia ja muita ei niitä puurohiutaleita niin kätevästi saanut vauvansuuhun sopivaksi. Joten velliä oli helpompi antaa ja varmasti täytti vatsaa enemmän kuin maito. Samoin velliin kuluu vähemmän sitä hiutaletta. Ja jos mikä on ennen hyväksi todettu menee monesti vieläkin.

Toinen juttu on sit se, että en usko oikeasti sen vellin nyt niin pahasta olevan vauvalle. Vaikei ole tarpeellinen ei tarkota että ois huono. Syötetäänhän päiväkodissakin vähän isommillekin velliä. Onko se sit kauheeta jos joku vauvalleen antaa? Ainakin helppo keino siirtyä tukevampaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä:
syödään velliä ja paljon!

Niin meilläkin.

Alunperin siihen on siirrytty öiden takia. Kaikki tytöt on aina nukkuneet hyvin, mutta sitten kun on yöt yhtäkkiä alkaneet olla tosi rikkonaisia, niin illalla hörpätty velli on palauttanut normaalijärjestyksen.
Väsyneenä ei noille ole puuro paljon maistunut, ja mä olen laiska mukavuudenhaluinen paska :D

Sittemmin velli on edelleen ollut käypä välipala ja iltapala.

Mutta eihän se mikään pakko ole, tässähän kai riittää näitä koulukuntia ihan yhtälailla kun monessa muussakin asiassa.

Alkuperäinen kirjoittaja ruttulantäti:
Alkuperäinen kirjoittaja ölömölö:
Ei täälläkään ole lapset saaneet velliä. Tarpeeksi isoja ovat olleet puuronsyöntiin kun siihen on alettu. Kai siinä vellissä on enemmän energiaa kuin pelkässä korvikkeessa?

Niin niin, mutta just sitä kohtaa mä en ole ymmärtänyt, että miksei ole siirrytty suoraan puuroon. Ja siis tosiaan ihan tiedonhaluisena kyselen, kun oma vauva on vasta 4kk ja pelkällä tissillä mennään, niin en tiedä eikä ole kokemusta.

Tuo refluksijuttu tietenkin kokonaan eri asia.

Meillä se puuro ei keskimmäisellä kauaa laskenut alle vuoden ikäisenä.
Heräsi sitten yöllä tissille koko ajan ja kun suostui sängyssä vellipullon vetäsemään, niin ei niin usein sit herännytkään.

Alkuperäinen kirjoittaja vellitön:
en oo antanu. kai siinä on pointtina lähinnä se pullosta syöttö; onnistuu pienemmänkin kanssa.

Ei mulla ainakaan ole mitään velliä vastaan, mutta sitä vaan sattuneesta syytä ei ole ikinä tarvittu, vaan on sitten tehty ohutta puuroa :p Sanoisin että just noin kun vellitön sanoo, eli sen voi syöttää pullosta jo s vauva on pienempi eikä siis voi lusikalla vielä syöttää.

:flower: Kiitos!

Jo muutama oikea perustelu.

Kun mä blondina ajattelin, ettei velliä valmistettaisi, jos ei sitä kukaan ostaisi. Ja että joku ostaa, sillä täytyy olla tarkoitus ja hyöty. Tästä tein sitten jatko-oletuksen, että on mahdollista, että meilläkin velli olisi joskus jossain vaiheessa potentiaalinen ratkaisu ongelmaan x, johon muutkin velliä käyttää. Mutta enhän mä raukka tiedä, mikä se ongelma on ja jos joskus tiedän, en ehkä osaa yhdistää sitä ratkaisuunsa.
:D :D

Vellin tarkoitus:

Se ei ole niin hiljaa kuin maito lentäessään seiniä pitkin,
se on tahmaisempaa valuessaan katosta´äidin vaalealle paidalle,
se lätsähtää lujempaa lattiaan kuin puuro köntti, joka superpallon lailla kimpoilee kissojen sitä jahdatessa,
Sitä on kivempi mälvätä hiuksiin äidin luovuttaessa hymyillen omalle sottapytylle joka onnellisena hymyilee keittiön, äidin, kissojen ja itse lapsen ollessa vellissä.

Tämä on vellin funktio :heart:

Yhteistyössä