Veljeni valehdellut isällemme , tästä jo 20v , isä ei tiedä totuutta

• Viestiketjun aloittaja "tiia"
  • Ensimmäinen viesti
Toisaalta luulisin et sua häiritsee toi perintöjuttu, kun sen tähän asianytimeen vedit mukaan.
Jos mun isä rupeis vähättelemään sitä et mulla ei oo ammattia ja veljestä ylpeä, kyllä mä seuraavalla kerralla paukauttaisin totuuden.
Mut jäi vähän mietityttää myös se, et senkö takia isä antaa enemmän perintöä pojalle, kun sillä "on" ammatti..? Täytyy sanoa, että tunnetasolla vois olla jotain häikkää..

Blue
Mistä ap tietää ettei isä sitä jo tiedä. Veli esim. kertonut myöhemmin mutta isän mielestä silti ihan yhtä hieno juttu, onhan hän sentään kouluja käynyt sen 4 vuotta, toisin kuin toinen.

Toi ei nyt oikeesti ole mikään jättiluuranko kaapissa (varsinkin kun tosiaan on mahdollisuus että isä sen tietää).. Etkä sä ap voi silti sanoa että veljesi on heittänyt 4 vuotta hukkaan, hän on sentään opiskellut, toisin kuin sinä.

"vieras"
Jos kerrot isällesi totuuden, niin todennäköisesti tulet saamaan siitä isäsi vihat päällesi. Vaikuttaa siltä, että veljesi on isän suosikki. Jos alat haukkumaan isän suosikkia, niin isäsi todennäköisesti pistää kaiken sinun syyksesi. Hän varmasti kääntää asiat mielessään niin päin, että poika on hyvä ja tutkintopaperin saaminen on merkityksetön asia ja sinä, joka otit asian puheeksi, olet ilkeä, pahansuopa ja kateellinen. Jos kerrot asian isällesi, niin varaudu tähän.

"harmaa"
En ymmärrä moista "salailua"
Aikanaan menin naimisiin ja häämme oli pienet (silloinen anoppi hänellä meni niin älyttömyyksiin siitä ketä häihimme muka kuuluu tulla)
Lopulta häät oli kotonamme ja paikalla oli minun vanhempani, mummo ja vaari sekä setä+vaimo
Miehen puolelta oli, miehen isä uuden puolison kera+perhe
ja
miehen äiti + uusi puoliso + uuden puolison perhe (uuden puolison äiti veljet siskot omat lapset jne.)
No silloisen mieheni äiti vannotti että koskaan ei saaa tulla julki että siellä oli uuden puolison sukukin vaan aina sanotaan että sillä oli vaan minun koko sukuni ja mieheni sukua ei kutsuttu
kun minun vanhempani ei heitä suostuneet maksamaan :O
Monta kertaa sanoin että miksi salailee ketä missäkin juhlissa on, ja ei ole minun vikani jos meillä (hääparilla) tai minun vanhempani (kuten anoppi ilmoitti hääparin vanhemmat onneksi maksaa,en minä mitään maksa)
suostuneet maksamaan juhlia josa vaan yksi 100 ihmistä on pelkästään anopin puolen sukua (joita en edes tunne ja ollut koskaan nähnyt)
No olimme sitten tämän silloisen anoppini syntymäpäivillä joihin tuli anoppini veljiä ym. ja siellä sitten anoppi alkoi kovaan ääneen kailottamaan kuinka Jessican suku kyllä oli paikalla mutta ei meidän Nico-Petterin suku saanut tulla edes heidän häihinsä...
Siinä vaiheessa sitten ihan "vahingossa" avasin suuni ja sanoin kovan ääneen että olihan siellä sinun uuden puolisosi koko lähisuku,hups sitä ei saanutkaan kertoa...
Anoppini suuttui tietenkin, ja totuus tuli julki. No elämä on.
Jos koko "syy" laitetaan toisen niskaan niin ei sekään oikein ole :(

Eli riippuen tilanteesta voihan se olla että vahingossa oikeassa tilanteessa voi hyvin möläyttääkin totuuden ;)

Yhteistyössä