Veljeni valehdellut isällemme , tästä jo 20v , isä ei tiedä totuutta

• Viestiketjun aloittaja "tiia"
  • Ensimmäinen viesti
"tiia"
Mitä teen ?
Veljeni valehteli 20v sitten valmistuneen teknikoksi.
Joksi ei koskaan valmistunut. Päättötyö jäi tekemättä. Muuten ois valmistunut.
Helvetin tyhmä sälli. Pisti 4v hukkaan .
Isä ylpeenä tänäkin päivänä ja kehuskelee .
Mä tytär niin huono kun ammttia lainkaan.
Tehnyt isä testamentin, veli saa omaisuuden isän kuoltua, mä 25 %
Mua se 25% haittaa vaik ei sais yhtään.
Mutta kun tuo vaikuttaa että valmistunut teknikoksi ja ylpee , mä en oo valmistunut miksikään
Pistetään sen mukaan perimisjärjestykseen testamentissa.
Minut pakotettiin salaisuuteen eli en saa koskaan kertoa isäl ettei velipoika valmistunut teknikoksi.
Mitä teen , salaanko tämän hautaan asti, vaiko paljastan isälle , vaik saisin kokosuvun viha päälle ?

"hui"
no aika erikoinen suku kyllä. Mitäpä tuohon osaa sanoa - oletko ihan varma, että sua ei se perintöhomma haittaa, vai oletko nyt vain heittäytyny ylpeäksi?

Toisaalta, jos isä olis kuolemassa lähiaikoina, niin ehkä en kertoisi. Saisi vaan mielensä pahoittaa turhaan. Jos elinvuosia on luvassa monta, niin sitten ehkä totuus voisi tehdä hyvää sekä isälle että veljelle. Jos oppisivat vaikka paremmiksi ihmisiksi vielä.

"tiia"
[QUOTE="hui";24137428]no aika erikoinen suku kyllä. Mitäpä tuohon osaa sanoa - oletko ihan varma, että sua ei se perintöhomma haittaa, vai oletko nyt vain heittäytyny ylpeäksi?

Toisaalta, jos isä olis kuolemassa lähiaikoina, niin ehkä en kertoisi. Saisi vaan mielensä pahoittaa turhaan. Jos elinvuosia on luvassa monta, niin sitten ehkä totuus voisi tehdä hyvää sekä isälle että veljelle. Jos oppisivat vaikka paremmiksi ihmisiksi vielä.[/QUOTE]

Perintöasia ei haittaa vaik en saisi mitään . Vaan se että veljeni valhe sai isäni testamentin uusiksi,koska mulla ja isällä ei toimi. En jotenkin halua että isäni luulee pojan olevan "muka " insinööri mitä ei oo , en halua elää väärin perustein / valhein
isä on 67v mä 44v , elää varmaan kauan . Äitikin kielsi minua kertomasta isälle totuutta isästä.
Ei äidinkään jauhot oo ihan hyvissä käsissä
Vanhemmat jo eronneet -90, äiti uusissa suhteissa

m&ms
Tuli tuosta testamentti asiasta mieleen, että voiko isäsi muka testamentissaan antaa veljellesi enemmän omaisuuttaan? Mielestäni olette perimisessä tasapuolisessa asemassa eli ensin katsotaan vanhempienne yhteinen omaisuus ja se sitte jaetaan äidillesi ja tasapuolisesti sulle ja veljellesi, testamentista huolimatta. Isäsi voi testamentata pojallesi vaikka talon tai kesämökin mutta mielestäni sun kuuluu saada sama summa vaikka rahana.

Sitä mä vaan et vaikka perintö ei niin kiinnosta ni kannattaa pitää huolta omista oikeuksista ettei kukaan kuse sua silmään!!!

Viisaammat voi kyllä oikaista "tietojani"..

nooh....
Minä en kertoisi. Vaikka sitten saisin vähemmän perintöä tai kiitosta tai mitä vaan. Paha saa palkkansa, usko vaan. Veljesi joutuu vielä vastuuseen valheestaan.

"mä"
Olen itse elänyt lapsena perheessä jossa oli valheita eli kaapissa luurankoja ja se oli rankkaa.
Nyt aikuisena olen ottanut linjan että en kerro kyseisistä asioista mutta en myöskään valehtele. Jos asia tulee puheeksi tai joku kysyy niin silloin kerron totuuden.
Pari juttua on paljastunut ja iso haloohan niistä tuli mutta äitikin totes vuoden päästä että kyllähän se helpotti kun ei enää tarvinnut peitellä totuutta ( kyse alkoholismista)

"lotta"
Tuli tuosta testamentti asiasta mieleen, että voiko isäsi muka testamentissaan antaa veljellesi enemmän omaisuuttaan? Mielestäni olette perimisessä tasapuolisessa asemassa eli ensin katsotaan vanhempienne yhteinen omaisuus ja se sitte jaetaan äidillesi ja tasapuolisesti sulle ja veljellesi, testamentista huolimatta. Isäsi voi testamentata pojallesi vaikka talon tai kesämökin mutta mielestäni sun kuuluu saada sama summa vaikka rahana.

Sitä mä vaan et vaikka perintö ei niin kiinnosta ni kannattaa pitää huolta omista oikeuksista ettei kukaan kuse sua silmään!!!

Viisaammat voi kyllä oikaista "tietojani"..
Lakiosa lapsille on puolet omaisuudesta eli siis kaikille yhteensä. Loppupuolen voi jakaa miten vaan.

"vieras"
Kyllä testamentilla voi määrätä toiselle lapselle enemmän.
Eli juuri kuten ap ilmoitti 25%.
Lakiosa on puolet siitä mitä saisi ilman testamenttia ( eli muuten ap saisi 50% ).
Vanhemmathan oli eronneet (?) joten ei siinä äidin osia enää lasketa.

syytä olisi
[QUOTE="akka";24137572]Veljesi kantaa vastuun valheistaan.[/QUOTE]

Ja varsinkin kun se valhe vaikuttaa apn tulevaisuuteen. Veli on valehdellut koulutuksensa ja nyt saa velheella sisarensa perintöosuuden! Sikamaista. Jos veli ei itse korjaa tilannetta, niin muiden olisi syytä korjata.

Nyt apstä tuntuu ettei sillä perinnöllä ole väliä, mutta kun veli sitten porskuttaa apn perinnöllä jonka on saanut valheella niin voi tulla toisiin aatoksiin.

JA KUN VELI ON VARUSTETTU TUOLLAISELLA PASKAMORAALILLA, niin kukaan ei voi olla varma ettei vielä tilaisuuden tullen heiluttelisi rahatuppoaan apn nenän edessä!

Sinua ap on ilmeisesti aina vähätelty, etkä usko että olisit edes lain edessä minkään arvoinen. Sinä olet! Veljesikin RÖYHKEÄSTI kävelee ylitsesi koska on huomannut että niin voi tehdä. Nyt huolehdit itsestäsi etkä kuuntele jurputusta siitä miten sinä olet vaitiolovelvollinen valheesta ja vielä sen vuoksi luovuttaisit perinnön valehtelijalle!

KERRO TOTUUS!

"akka"
Alkuperäinen kirjoittaja syytä olisi;24138265:
Ja varsinkin kun se valhe vaikuttaa apn tulevaisuuteen. Veli on valehdellut koulutuksensa ja nyt saa velheella sisarensa perintöosuuden! Sikamaista. Jos veli ei itse korjaa tilannetta, niin muiden olisi syytä korjata.

Nyt apstä tuntuu ettei sillä perinnöllä ole väliä, mutta kun veli sitten porskuttaa apn perinnöllä jonka on saanut valheella niin voi tulla toisiin aatoksiin.

JA KUN VELI ON VARUSTETTU TUOLLAISELLA PASKAMORAALILLA, niin kukaan ei voi olla varma ettei vielä tilaisuuden tullen heiluttelisi rahatuppoaan apn nenän edessä!

Sinua ap on ilmeisesti aina vähätelty, etkä usko että olisit edes lain edessä minkään arvoinen. Sinä olet! Veljesikin RÖYHKEÄSTI kävelee ylitsesi koska on huomannut että niin voi tehdä. Nyt huolehdit itsestäsi etkä kuuntele jurputusta siitä miten sinä olet vaitiolovelvollinen valheesta ja vielä sen vuoksi luovuttaisit perinnön valehtelijalle!

KERRO TOTUUS!
Totuus tulee ilmi perunkirjoituksessa.

"vieras"
Siis oikeastiko veljesi valmistuminen teknikoksi on se syy, joka ratkaisee perinnön. En oikein jaksa uskoa sitä. Luulen, että asiat olisivat aivan samalla tapaa veljesi koulutuksesta riippumatta.

Sitä paitsi koulutus ei ratkaise loppujen lopuksi paljoakaan. Teknikon töissä osaaminen ratkaisee eikä se, onko tutkintoa vai ei. Onhan veljesi kuitenkin koulun käynyt, vaikka tutkinto puuttuu. Ja vielä tuokin, että siitä on jo 20 vuotta aikaa, eikä ole enää mistään tuoreesta koulutuksesta kyse. Valehteleminen ei tietenkään ole ok. Miksi veljesi on täytynyt valehdella? Jotain muuta on vialla perheessä?

Rehellinen
Minä lipsauttaisin asian vahingossa. Ei ole oikein isäänne kohtaan, että häntä kusetetaan päin naamaa ja häntä pidetään tyhmänä. Ehdottomasti totuus, rehellisyys maan perii.

"Pikkuinen Jättiläinen"
En oikeasti ymmärrä miksi tuollaista asiaa on salattu 20 vuotta?? :D Joka tapauksessa veljesi on varmaan alan töitä tehnyt, johan se isänne olisi ihmetellyt jos ei tekisi? Luulen että asian esille tulemisella ei olisi mitään vaikutusta perinnönjakoon tai sinun kohtelemiseen.. Tosin jos itseäni arvosteltaisiin vastaavasti (eli veljellä "on" koulutus ja minulla ei) niin voi olla että lipsahtaisi totuus. Loppuisi ainakin tuo arvosteleminen jos mikään muu ei sitten muuttuisikaan.

Blue
Ei lopputyön tekemisen jääminen tarkoita sitä että koko koulutus on mennyt hukkaan. Varsinkin jos on työllistynyt ja tehnyt töitä.

Se että ei ole ikinä edes aloittanut mitään vaan valittaa vaan, on hukkaan heitettyä aikaa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
syytä olisi
[QUOTE="akka";24138348]Totuus tulee ilmi perunkirjoituksessa.[/QUOTE]

Tää mielikuva mullakin on mut en tarkemmin tiedä voiko testamentin tehdä enemmän toisen lapsensa hyväksi. Lakisääteinen perintöosuus, se kait ehkäisee tällaisten vääristymien mahdollistumisen? Toivottavasti ainakin.

"Niin"
[QUOTE="Pikkuinen Jättiläinen";24138488]En oikeasti ymmärrä miksi tuollaista asiaa on salattu 20 vuotta?? :D Joka tapauksessa veljesi on varmaan alan töitä tehnyt, johan se isänne olisi ihmetellyt jos ei tekisi? Luulen että asian esille tulemisella ei olisi mitään vaikutusta perinnönjakoon tai sinun kohtelemiseen.. Tosin jos itseäni arvosteltaisiin vastaavasti (eli veljellä "on" koulutus ja minulla ei) niin voi olla että lipsahtaisi totuus. Loppuisi ainakin tuo arvosteleminen jos mikään muu ei sitten muuttuisikaan.[/QUOTE]

Peesi, veikkaan että jos kerran isä edelleen, noin 20 vuotta tutkinnon jälkeen on pojastaan, "teknikosta" ylpeä, niin oletettavasti on työskennellyt 20 vuotta paikassa jossa vois kuvitella tekninkon työskentelevän ja hyvin pärjäävän. Tuskin ois ylpeä pelkästä koulutuksesta jos ois jossain siwan kassalla.

Veikkaan että jos ap kantelee, on isän asenne se että mitäs siinä kateellisena mollaat, Risto ei mitään paperia tartte siihen että on elämässä pärjänny, kun koulutuksen kävi kuitenkin 4 vuotta ja sen jälkeen on työelämässä pärjänny. Kateellisen panettelua.

Yhteistyössä