Veljeni Leijonanmieli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ultramariini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ultramariini

Aktiivinen jäsen
10.04.2006
33 025
-29
38
Onko kukaan teistä nähnyt sarjaa joka starttaa kohta Tv 2.lla.

Muistan itse joskus lapsena nähneeni elokuvan Veljeni Leijonanmieli, mutta

tuo ei kaiketi ole sama.

Jos olette nähneet sarjan, minkäikäisille lapsille suosittelisitte?

Onko pelottava? Surullinen?

En ole viitsinyt televisiosta katsella,kun kirja on niin hyvä että sen olen lukenut varmaan sata kertaa(löytyy siis omasta hyllystä)kyllä kouluikäinen jo mun mielestä lapsen pitäisi olla.Surullinen on kirja ainakin ja vähän myös pelottava mutta ihana!

Mun lemppari lapsena :heart: ja vieläkin :heart: :heart: :heart:

Ihana, ihana, ihana... ja loistava kertomus hyvän ja pahan taistelusta ja onnellinen on loppukin. Tuossa iässä itse ainakin pohdin kovasti elämän ja kuoleman kysymyksiä. Niihin ei aikuisilta saanut tyydyttäviä vastauksia. Tuosta elokuvasta ja sarjasta sain. Opin ettei kuolemaa tarvitse pelätä.

Minusta kirja on aivan ihana, pari vuotta sitten luin omalle 8-vuotiaalleni, ajatuksena ja kovasti pohdin voiko kirjaa hänelle vielä lukea. Meille kävikin niin, että äiti nyyhki kovasti kirjaa lukiessaan ja pojasta siinä ei ollut mitään ihmeellistä.

Mutta ainakin kouluikäinen pitää olla, että tuota voisi katsoa. Jos jossain on ikäraja annettu, noudattaisin sitä. Leffa ja sarja kuitenkin ovat varmasti eri asia.

Mä katoin sen äsken ja mun muistikuvan mukaan tuo sarja oli ihan sama kuin se leffa, eli kaiketi pätkitty versio siitä. Tosin mä olen kattonu sen leffan ehkä 15 vuotta sitten viimeeksi, et voi olla että muistikuvani ei ihan pidä paikkaansa...

Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Mä en anna katsoa elokuvaa, kun siinä on se K-11, ja toisaalta haluan, että kuulevat sen ensin kirjana. Kirja on aivan huippuihana. =)

tähän mäkin päädyin, kohta voisin kirjan lainata esikoiselle.

Näkivät Junibackenin junassa pienen "kohtauksen" ko. kirjasta ja se Joonatanin kuolema mietitytti pitkään.

Yhteistyössä