Veljen lortto tyttöystävä ei osallistu lasten lahjoihin

  • Viestiketjun aloittaja "andre"
  • Ensimmäinen viesti
Nohuhhuh
Ensinnäkin aika aikusta aloittajalta kutsua toista lortoksi siksi ettei osallistu lahjoihin?!?
Toiseksi, kyllä 80€ on oikeasti aika iso raha kahden ihmisen lahjoihin kun varmasti on muitakin joille lahjoja täytyy hankkia.
Suoraan sanottuna ei kannata tehdä asiasta ongelmaa, vaan laittakoon kaikki muut osallistujat 10€ lisää pottiin jos se on teidän mielestä niin pieni raha.
Olen itsekin ihan normaalisti työssäkäyvä ihminen ja haluan läheisille joululahjoja ostaa, mutta ei kukaan voi suuttua jos itse päätän mihin rahani laitan! Tällä hetkellä kuuden ihmisen lahjat ostettuna ja rahaa olen käyttänyt tuon samaisen 80€..
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkurouva74
"mitä ihmettä"
Siis ihan oikeastikko? Omien lasten lahjoihin kerätään rahaa sukulaisilta ja niiden tyttöystäviltä? 80 e + jotain pientä vielä lisäksi?!?!?!! Jo on maailman kirjat ja materialistiset arvot joillain perheillä totaalisen sekaisiin. Ei herranjumala. En kyllä osallistuisi. En edes oman siskoni lapsen lahjaan. Itse valitsen oman lahjani mitä haluan antaa, ei kenelläkään ole asiaa ennakkoon määritellä mitä ostetaan ja mitä maksetaan. Minkä takia nämä ihmiset yrittävät käyttää joulua näin kamalalla tavalla hyväkseen ja kerjätä rahaa kännyköihin.
 
Nap
Ei helvetti :D

En minä ainakaan alkais miehen pikkusisarpuolien lahjoja maksamaan, varsinkaan mitään 40e/mukula, jo ihan sillä että ei miulla tommosia rahoja olis laittaa. Ja siks toisekseen kuulostaa omituiselta että pitäisi lähes tuntemattomien mukuloiden lahjoja alkaa maksaan, joille ole mitään sukua. Enkä kyllä sittenkään jos naimisissa jo oltaisiin.
Jokainen lahjokoon miten lahjoo, mies saa heille jotkut lahjat ostaa jos tahtoo, toki miun nimen saa korttiin laittaa jos siltä tuntuu.
Eikä varmana tuo miun mies suostuis maksaan euroakaan esim. miun kummitytön lahjaan :D
 
AP on joulun pilaaja
[QUOTE="andre";30487869]Yhteiseen joulunviettoon mummolaan kehtaa kuitenkin tulla aterialle rääppimään? Mutta lasten lahjoihin ei voi osallistua. [/QUOTE]
Yhteiseen joulunviettoon MUMMOLAAN, ja silti ap on se joka kitisee toisten rahoilla syömisestä ja juomisesta. Sehän voipi olla ettei mummolan isäntäväki edellytä vierailta pääsymaksua ap:n lasten joululahjoihin osallistumisen muodossa vaan haluaisivat vaan nauttia jouluna koko suvun yhdessäolosta jouluna. Taitaa vain heillekin tulla ankea joulu, kun ap pilaa tunnelman kitisemällä siitä ettei ylikalliiden lahjojen maksattaminen ei onnistunutkaan muilla.

40€ per lapsi ja 8 aikuista osallistumassa, jos lortto* osallistuu. 320€ puhelimet piti sitten mennä ostamaan, vaikkei omat varat niihin riitä. Mitäs sitten kun lapsoset nuo rikkoo kevät-talvella, onko suku velvoitettu osallistumaan myös korjauskustannuksiin?


*lortto tarkoittanee tässä tapauksessa järkevää ja terveen itsetunnon omaavaa henkilöä.
 
"mutsi88"
Sano viel et tää kyseinen ap on viel ainut sisaruksista kellä on sen ikäsii lapsii et lahjat pitää olla kalliita.. minun nuoruudessa ja nyt oman perheen kanssa on käytäntö sama kun varmaan 99% että vanhemmat ostaa puhelimet, polkupyörät, stereot yms ja muut lähisukulaiset mitä itse huvittaa esim. 10e lahjakortti mcdonaldsiin tai anttilaan 20e. Isovanhemmilta tullut yleensä tyyliin pitkätkalsarit ja villasukat sekä ässäarpa kylkeen.. tämmönen ei voi olla totta et ku pitäs tenaville ostaa puhelimet niin odotetaa jouluun ja kerjätään rahat sukulaisilta. Vielä paksumpaa että veljen uudelle tyttöystävällekkin mennään käsi ojos et anna 80e mun lahjaa ja osta joku oma pieni lahja lisäks..
 
kuut
En kyllä ilkeäisi sukulaisilta kinuta rahaa lapsen lahjoihin. Ennemmin olisi ilman lahjoja. Ei ole sukulaisten ja tyttöystävien velvoite kustantaa lapsillenne puhelimia, vain vapaasta halustaan voi antaa.
 

Yhteistyössä