veisittekö lapsen lääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja avuton
  • Ensimmäinen viesti
avuton
kohta 3v lapsella neljättä päivää kuumetta. kuume laskee lääkkeellä kyllä. on hyväkuntoinen, jaksaa leikkiä, syö, juo ja nukkuu hyvin.

korvat ei punoita, ei itke kipuitkua, ei ole noussut minkäänlaisia näppylöitä. räkäinen on kyllä ja yskii.

Jos olisin huolissani niin veisin. En kuitenkaan niin että jossain jonotettaisiin tuntikausia, vaan ihan ajanvarauksella vaikka yksityiselle. Tai jos päivystys pelaa hyvin niin sinne sitten. Mutta tälleen kuulostaa kyllä niin hyvävointiselta ettei ehkä ole tarvetta. Meidän 3-v on ihan samanlaisessa taudissa, eka vuorokausi kylläkin vasta takana. :hug:

En veisi, jos on kerran hyväkuntoisen oloinen. Luulen, etten täältä edes TK:sta saisikaan aikaa. YKsityiselle toki voisi viedä, mutta mielestäni se on ennenaikaista. Nyt on vaan tosi sitkeää flunssaa liikkeellä. Jaksamishaleja teille!

sh
En veisi minäkään jos kerran yleisvointi hyvä ja nesteitä menee ja kuume kuiteskin laskee kuumelääkkeellä. Sit jos kuumetta vielä alkuviikosta voisin miettiä lääkärissä käyntiä.

"mä"
Vastauksia lukiessani en enää ihmettele, miksi päivystykset on ihan tupaten täysiä. Lapsi voi hyvin eikä valita korvia niin silti viedään ruuhkauttamaan päivystykset! Ei päivystykseen jos ei ole akuutti hätä!!!

"aapee"
käytiin yksityisellä - olihan siellä muheva korvatulehdus vaikkei sitä valittanutkaan.

toisaalta, itse olin pienenä ennen korvien putkituksia samanlainen etten valittanut korvakipua ollenkaan vaikka olikin rankka tulehduskierre.

Yhteistyössä