Veisittekö lääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Lumikko
  • Ensimmäinen viesti
Lumikko
Nyt muutama juttu on alkanut vaivata mieltä niin paljon, että olisikohan aika käydä lastenlääkärillä? 8 kk:n ikäinen tyttömme raapii apinan raivolla alapäätään, Bebanthenilla olen voidellut. Välillä parempi, välillä punoittaa tosi pahasti. Neuvolan terkan mielestä normaalia.. Jalkataipeet ja ranteet jatkuvasti kuivat ja punoittavat, Novalanilla olen saanut pysymään suht hyvänä. Neuvolan mielestä normaalia talvi-ihottumaa..
Lisäksi vauvamme painokäyrä jatkuvasti miinuksella, nyt -15 käyrällä. Syö suht hyvin kiinteitä, mutta paino ei vain nouse. Pituutta on tullut suht hyvin. Imetän vielä, joskus annan lisämaitoa. Neuvolassa käskettiin lisäämään vain energiaa ravintoon, mistään allergiasta tai vakavammasta kasvuhäiriöstä ei ole voi olla kyse. Vauvamme on koko ajan hyvän tuulinen, nukkuu hyvin eikä ripuloi tai puklaile. Kakkaa tulee ainakin viisi kertaa päivässä kiinteässä muodossa. Sitäkin vähän ihmettelen, että miksi suoli toimii niin ahkerasti. No tässä muutamia juttuja, mitkä vähän vaivaa mieltä. Mitä mieltä olette, varaanko ajan lääkärille? Neuvolalääkärin sanomisiin en luota pätkääkään, hänellä ei tunnu olevan mitään järkevää sanottavaa tylyjen kommenttien lisäksi.

aleksia harmailee
Varaa vain! Meillä maitoallergisella tytöllä oli jatkuvasti sama vaiva kun oli saanut hitusenkin maitoaltistusta... :/ . Painokäyrä myös mennyt jatkuvasti -15. Siitähän se alkaa selviämään (ehkä...) kun käytät kunnon lääkärillä. Oletko itse huomannut tuleeko oireet silloin kun olet antanut lisämaitoa? Meillä tyttö oireili myös minun rintamaitoni kautta jos olin itse syönyt maitotuotteita.

Lumikko
En ole huomannut yhteyttä lisämaidon tarjoamisen ja oireiden välillä tai minkään muun ruuan kanssa. Täytynee varata lääkäri saman tien. Mukavaa viikonloppua! =)

Meillä nyt 1,5v lapsi, jolla vilja-, maito- ja muna-allergia sekä atooppinen iho. Joskus 10kk iässä hänellä alkoi aivan mieletön alapään kutina. Vaipan vaihtaminen oli tosi hankalaa kun raapi ja repi vaikka kuinka, ja lapsella ihan tuskainen olo. Samoin alapäätä hinkkasi lattiaan. Itse pylly ei aina edes ollut punainen, vaan häpyhuulten sisältä enemmänkin. Terkkari sanoi et se liittyy atooppiseen ihoon. Mulla oli siihen asti aina ollut käytössä Liberon vaipat. Sitten kerran satuin ostaa Pampersia kun oli halvempia täällä, ja huomasin et kutina loppui. Seuraavaksi taas ostin liberoa ja kutina alkoi taas. Siitä lähtien olen käyttänyt Pampersin vaippoja. Meillä siis tämä johtui vaipoista. Kokeile merkin vaihtoa, mutta varmaan kannattaa myös mennä lääkäriin kun voi tosiaan olla allergioita...

Lumikko
Kiitos teille! Nyt oli nopeaa toimintaa.. Varasin ajan ja kävimme saman tien yksityisellä. Lääkäri epäili ruoka-aineallergiaa ja saman tien siirrytään almiron peptidille, sekä rajoituksia muutenkin ruokavalioon. Itse päätin lopettaa imettämisen, koska siitä ei muutenkaan ole viime aikoina tullut enää oikein mitään. Vauva hermoilee rinnalla, kun maitoa ei heti tule ja maitoa tulee aina vaan vähemmän ja vähemmän. Nyt on sitten hyvä sauma lopettaa, koska muuten olisin joutunut itsekkin tosi tarkalle dieetille. Nyt vaan jännittää miten vauvani suostuu tuota erikoiskorviketta juomaan, äsken ei ainakaan kovin innostunut ollut. Pitäkää peukkuja!

Mukavaa, että saitte apua näin nopsaan :hug: . Kyllä ne yksityisellä ottaa asiat paljon enemmän tosissaan, ku kunnallisella. Tai poikkeuksiakin tietty voi olla, mutta näin ainaki sattunu meille, et ollaan saatu yksityisellä puolella PALJON parempaa palvelua :)

harmaana
kiva että saitte apuja :heart:
jos alapään kutina jatkuu, kannattaa vaihtaa vaippamerkkiä?
meillä yhteen aikaan ei käyneet kuin huggies vaipat. myöhemmin siirryttiin pampersiin.

Hienoa että pääsitte näin pian lääkäriin!!! Kerrohan myöhemminkin teidän kuulumisia. Ja todella myös tuo vaippamerkki kannatta ottaa huomioon. Meidän molemmille allergisille ei ole käynyt kuin pampersit. Kun oli ruoka-aineallergiasta johtuvaa punoitusta ja sitten väärä vaippa niin kyllä peppu aukesi pahasti... :/

Lumikko
Enpä oisi ikinä uskonut, että imettämisen lopettaminen on näin helppoa. Vauva ei ole kertaakaan näyttänyt ikävöivän tissiä ja tänä aamuna almiron peptidiä on mennyt jo 2 dl! Itsellänikään ei ole yhtään tukala olo, ei sitä maitoa taida enää meikäläisestä paljoa tulla. Nyt on tosi positiiviset fiilikset!

Yhteistyössä