veisittejö lääkäriin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

äippä

Aktiivinen jäsen
28.04.2004
2 972
0
36
Huomsain joku aika sitten 3-vuotiaalla pojalla korvan takana kaulalla aika ison patin. Nyt kun sitä taas kattelin ni patti ei ole siitä mihinkään hävinny, ei pienentyny eikä suurentunu. lisäksi poika on ollu tavallista väsyneenpi. Mikähän mahtaa olla? Onko vain suurentunu imusolmuke. Tosin ei ole viime aikoina ollu flussassakaan.

Omalla lapsellani on korvan takana myös sellainen pehmeä patti. Itsellänikin on niitä. Muistaakseni johtuivat flunssasta eli flunssan jälkeen on ollut jokin tulehdus ja se aiheuttanut ne.
Kaulalla olevat pehmeät pallopatit ovat rasvapatteja ja yleensä ihan vaarattomia, mutta nämä korvantakaiset eivät muistaakseni rasvapatteja olleet.
Niin ja ihan vaarattomia ovat nuo meidän patit ainakin.

Minun 7-vuotiaallani myös "patti"asia ajankohtainen. Aina on tytöllä ollut selvästi tuntuvat rauhaset kaulalla, sellaisia pieniä "herneitä". Sitten tuossa muutama kuukausi sitten itse rupes valittaan, että kaulalla, ihan leukapielien alla on patti johon sattuu.
Käytiin terkkarilla ja lääkärillä, joka passitti verikokeisiin. Verikokeissa ei mitään vikaa ollut, eikä muutenkaan mitään hälyttävää lääkärin mukaan ollut. Mutta kuitenkin (kun patit eivät tuntuneet tarpeeksi pienenevät useamman viikonkaan jälkeen) määräsi ultraääni tutkimukseen. Ultrassa sanottiin, että suurentuneet imusolmukkeet, mutta näyttäisivät olevan ihan ok eli ei TODENNÄKÖISESTI mitään vakavampaa...?
Ei riitä mulle tuollainen varmuus kun kyse omasta lapsesta ja niimpä lääkärin kysyessä, että haluanko lisätutkimuksia = ohutneulanäyte, vastasin että ehdottomastim vaikka tiedän tyttörukan pelkäävän piikkejä :\| .
Nyt sitten pitää käydä keskussairaalassa, jossa sitten katsotaan, että aletaanko näyte ottamaan. Pakkohan se on ottaa vai kuka voi väittää, että pystyisi elämään asian kanssa, jos ilmenisikin joku imusolmukesyöpä tms.??? Yleensä olen kyllä raukkis ja uskon kiltisti lääkäreitä, mutta tälläkertaa en kyllä anna periksi jos meinaavat ettei näytettä otettaisi!!! \|O Se kun antaisi lopullisen varmuuden, eikä tarvitsisi enää turhaan pelätä...

Pitäkee peukkuja, et näyte otetaan ja se todetaan "turhaksi" eli mitään vikaa ei löydy :D

Meillä pojalla ollut patteja korvan takana niskassa noin kolmen vuoden ajan. Neuvola käynneillä ja lääkärikäynneillä niistä aina mainittu mutta eivät kuulema ole vaarallisia. Poika sairastellut ihan normaalit flunssat ja normaalin virkeä ollut, patit eivät tunnu olevan kipeitä. Meille terkkari sanoi et niitä monesti lapsilla on, tämmöisillä laiheliineilla kuulema näkyvät ja tuntuvat helpommin.

Yhteistyössä