Veisitkö lapsen lääkäriin?

Meidän 1-vuotias on nyt neljättä päivää kuumeessa. Kuume nousee aina vasta illalla. On noin 37.9-38.6 astetta ollut joka ilta. Päivällä ei näytä mtn sairaan merkkejä. Leikkii ja syö normaalisti. Iltaa kohti sit väsyy ja alkaa kitkuilla. Nenä menee öisin tukkoon, mutta päivällä ei edes vuoda. Korviaan ei arista eikä hankaa.

Terveysneuvonnasta neuvottiin, ettei kannata tuoda. Mutta itse mietin, kun kuitenkin jo neljä päivää jatkunut...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Tuo ei kyllä oo oikein korkeaa kuumetta vielä, että ehkä mie seurailisin, kun ei kerran oireile edes pahasti mitään korvia tai vastaavaa.
Syö ja juokin hyvin...

Ettei tekis hampaita?
En tiedä kyl tekiskö hampaita. Kahdeksan hänellä on jo tuossa edessä. Olen kuullut ettei takahampaat niin oireilis edes... Pitänee tutkia kun pestään hampaat kohta.
 
Kyllä mä veisin.
Viime viikolla ystäväni 1,5 vuotiaalla pojalla oli samantapaista sahaava lämpöilyä joka nousi aina iltaisin, ystäväni muutenkin on aina aika kova hysterisoimaan joten vei pojan lääkäriin vaikka mitään muuta oireita ei ollut. Oikeasta korvasta löytyi kuitenkin tulehdus.
 
hn
Kyllä veisin jo... joskus lapsi ei valita korvaansa, vaikka tulehdus olisi. Ja kun on kuitenkin neljä päivää ollut tuota sahailua, niin parempi se on tarkistaa. Yksi vuotias kun ei osaa vielä kertoa, mihin sattuu.
Meillä korvatulehdukset ilmeni lähinnä öisin. Päivällä söi hyvin, joi hyvin ja touhus normaalisti. Illasta alkoi sitten kitinä ja yöt oli ihan mahdottomia. Ja kuumettakaan ei aina ollut. Ja kun painelin korvaa, niin ei reakoinut siihen mitenkään.
 
mie
Kyllä veisin! Lääkäri saisi katsoa korvat ja kuunnella keuhkot. Mun kaverin 1,5v pojalla oli viime viikolla vähän samantapaista kuumeilua ja pientä yskää = keuhkoputken tulehdushan ieltä löytyi....
 
vieras
Normiaikaan en veisi, mutta kun on joulu tulossa, niin käyttäisin näytillä. Ja vaikkei mitään olisikaan, pyytäisin Pronaxen-reseptin ohjeineen niin selvittäisiin sit joulunpyhät ehkä ilman päivystysruuhkassa istumista - jos meneekin myöhemmin vaikka korviin.
 
Meillä kans yöt on ihan helvettiä! Ei ota maitoa, ei tutia, eikä oikein nuku millään. Illalla on kitinää, mut päivät menee ok. Voi siis olla tulehdusta korvissa, voi hitsi. Toivottavasti ei tule sama kierre kun kahdella vanhemmalla.
Sainkin ajan kolmeksi.
Pronaxenia meillä on kotona tytölle määrättynä ja sain perjantaina terveysneuvonnasta luvan antaa sitä 2ml tuolle vuosikkaalle.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Karuski:
jospas tulehdusarvot on vaan koholla ja siksi nostattaa lämpöä päivän rasituksen jäljiltä..1v on aikas pieni..kyllä mä varmastikin kävisin näytillä..tarkistuttaisin korvat.
Tätä meilläkin epäiltiin kun 4 vuotiaalla nousi viikon verran kuumetta vain öisin,oli tuolla samoissa lukemissa kun ap:n lapsella,kuume myös laski ilman lääkkeitä ja päivät oli ihan normaali.Nuhaa ja köhää oli myös.Meillä otettiin verikoe ja kahtena aamuna toimitettiin pissa näytteet labraan,mitään ei kylläkään löytynyt mutta selvästi noi oireet viittais johonkin tulehdukseen.
 

Yhteistyössä