Veisitkö yskäisen lapsen päiväkotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niksu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Niksu

Vieras
Niin, veisitkö?

Lapsella ei siis ole kuumetta, eikä muuta oiretta. Yski jo eilen ja edellisenä iltana, eikä yskä ole sen kummemmaksi muuttunut.

Lapsi on 6v, eli osaa omasta olostaan kertoa. Ja ihan on jaksavainen. Eilen ei ole esim. ulkona yskinyt, päivälepohetkellä vain ja ulkoatulon jälkeen.

Tuntuu vain, että kun näinä tautisina aikoina toiset on niin kamalan pöpökammoisia..

Jos saisin esim. mummun hoitamaan kotiin niin en veisi. Sillä pojalla menee tosi usein yskät ja nuhat korviin ja saa jälkitautina korvatulehduksen. Olen huomannut että pari lepopäivää auttaa vaikka ei olisi kipeen kipee.
Itse en silti kehtaa olla pois töistä pelkän lapsen yskän taskia.

Veisin tietenkin, jos vain yskästä tai nuhasta olisi kyse. Eihän mikään enää toimisi, jos yleiskunnoltaan hyvävointista, kuumeetonta, kivutonta lasta jäätäisiin aina kotiin hoitamaan. Eri asia on väsynyt, kivulias, yleiskunnoltaan vetämätön, kuumeinen tai muuten erityisesti oireileva lapsi, jonka vointi on muuttumassa huonompaan tms. Neuvoisin yskimään kyynärvarteen, pesemään paljon käsiä ym.

Veisin ja eikö 6 vuotiaalle voi jo laittaa yskänlääkettä mukaan että voi ottaa tarvittaessa, mulla itellä on sama tauti tällähetkellä eikä mitenkään rajoita tekemisiä, ainut on toi kun menee nukkumaan, ellei muista ottaa yskänlääkettä.

Jos on pelkkä yskä niin veisin. Tänään tosin ei viety vajaa 2 v koska oli niiiin nuutunut ettei olisi jaksanut mitään. Ei siis ole kuitenkaan nuhaa, ei kuumetta tms mutta kun oltiin lähdössä kaivoi tarhakassista rätin ja kävi eteisen lattialle nukkumaan... :( Onneksi miehellä oli mahdollisuus jäädä kotiin, muuten oltaisiin viety ja osotettu koska soitetaan hakemaan.

Yhteistyössä