Veisitkö lapsesi alkoholisti pph:lle hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hoooo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
jos se alkoholisti hoitaja asuisi omakotitalossa niin voisin viedäkkin mutta jos tämä asuisi jossakin varjoisissa kerrostalossa niin en edes harkitsisi vaikka ei työpäivän aikana joisi yhtään ja juo vaan omalla vapaa-ajallaan

Miten se liittyy mihinkään jos ei töiden lomassa ota kuppia? Oikein, en minäkään kysy teiltä kun haette lapsenne että "tännäänkö maistus levyllinen fazeria, hehheh?

Miten se liittyy mihinkään jos ei töiden lomassa ota kuppia? Oikein, en minäkään kysy teiltä kun haette lapsenne että "tännäänkö maistus levyllinen fazeria, hehheh?

Jos kuppi maistuu joka ilta ja viikonloppuisin, niin kyllä se päivisinkin näkyy. Darrapäinen hoitaja ei ole luotettava ja alkoholistilla voi tulla kaikenlaista muutakin hämminkiä tarkkuuteen, muistiin jne. Vanhan viinan hajuinen syli lapselleni ei myöskään ajatuksena ole mieluinen.

En veisi, jos tietäisin tilanteen.

Viimeksi muokattu:

En veisi. Alkoholismi ei rajoitu työaikojen mukaan. Jos kupitteleekin muka vain työajan jälkeen ja viikonloppuisin, niin ihan turha sanoa etteikö se pitkässä juoksussa vaikuttaisi jo töihinkin. Varmasti vaikuttaa.

Vastuu on vanhemmalla joka vie lapsen tuollaiseen hoitopaikkaan.

[QUOTE="vieras";25819419]En veisi. Alkoholismi ei rajoitu työaikojen mukaan. Jos kupitteleekin muka vain työajan jälkeen ja viikonloppuisin, niin ihan turha sanoa etteikö se pitkässä juoksussa vaikuttaisi jo töihinkin. Varmasti vaikuttaa.

[/QUOTE]

Näin juuri. Eräällä sukulaisella homma karkasi käsistä, otti lopulta pullon mukaan töihin ja sitä rataa..

jos se alkoholisti hoitaja asuisi omakotitalossa niin voisin viedäkkin mutta jos tämä asuisi jossakin varjoisissa kerrostalossa niin en edes harkitsisi vaikka ei työpäivän aikana joisi yhtään ja juo vaan omalla vapaa-ajallaan

Miten tämä asumismuoto asiaan vaikuttaisi? Omakotitalossahan ei ole niin paljon sitä "naapurivahtia" ja siellä saisi rauhassa töpeksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Jyrkkä ei;25819431:
Näin juuri. Eräällä sukulaisella homma karkasi käsistä, otti lopulta pullon mukaan töihin ja sitä rataa..

Opettajalla oli ongelmia alkon kanssa ja töissä haiskahteli milloin enemmän milloin vähemmän, varmaan se pullo oli mukana. Ja kyyditsi oppilaita usein autolla! Alkoholistilla on eri käsitys todellisesta tilastaan ja kyvystään hoitaa asioita. Kaikki vakuuttavat että ongelmaa ei ole.

[QUOTE="vieras";25819481]Opettajalla oli ongelmia alkon kanssa ja töissä haiskahteli milloin enemmän milloin vähemmän, varmaan se pullo oli mukana. Ja kyyditsi oppilaita usein autolla! Alkoholistilla on eri käsitys todellisesta tilastaan ja kyvystään hoitaa asioita. Kaikki vakuuttavat että ongelmaa ei ole.[/QUOTE]

Näin se juuri menee, ja kaikkein kamalinta on, jos vastuulla on muita ihmisiä, kuten kerroit!

Mun on kamalan vaikea kattoa kun yksi pph käy väh. joka toinen päivä kaupassa lasten kanssa ostamassa satsin kaljaa. Lapsilta "salaa" sen tekee (vaan ei ne lapset tyhmiä ole). Ei vaikuta päihtyneeltä joten minkäs teet. En tiedä juoko ne sitten illalla miehensä kanssa, mutta mun mielestä ei sovi hoitolasten hoitopäivään että käydään hakemassa hoitotädin oluet kaupasta... Jotenkin vaan pistää silmään.

Siis tämä kysymyshän on täysin idioottimainen! Eikai KUKAAN vie lasta alkoholistille hoitoon? Siis olettaen että on tietoinen hoitajan alkoholismista. Meni nyt vähän ohi että mitä tällä hait?

Jos tiedät ap tai kuka tahansa pph:n alkoholismista, niin eikö olisi syytä jutella asiasta päivähoidon ohjaajalle tai vastaavalle ennen kuin jotain ikävää tapahtuu?
Eri asia on sitten, jos tieto alkoholismista perustuu siihen, että naapurin Repa näki pph:n kesällä kerran terassilla oluttuoppi edessään.

Viimeksi muokattu:
oma vanhempani on pph ja alkoholisti. juo viikonloput ja joskus todella harvoin arki-iltaisin. olen seurannut tätä vierestä useamman vuoden ajan. Olen itse ollut katkolla töissä ja olen joutunut toteamaan että hän ei ole valitettavasti ainut ihminen ko ammattiryhmästä, jolla vastaavia ongelmia. olisin ennemmin huolestunut muista ammattiryhmistä, joilla vastaavia ongelmia (ammattikuljettajat, kirurgit, lastenlääkärit, hoitajat, lentäjät......) Alkoholismi on vakava ongelma Suomessa!!! vien lapseni usein hänelle hoitoon, enkä ole hetkeäkään epäillyt että ei selviytyisi työstään. kannattaa kuitenkin olla tarkkaavainen aamuisin ja seurata tilannetta. hoitajan esimieheltä kannattaa kysyä millaista palautetta hän on saanut!

[QUOTE="joku";26101098]oma vanhempani on pph ja alkoholisti. juo viikonloput ja joskus todella harvoin arki-iltaisin. olen seurannut tätä vierestä useamman vuoden ajan. Olen itse ollut katkolla töissä ja olen joutunut toteamaan että hän ei ole valitettavasti ainut ihminen ko ammattiryhmästä, jolla vastaavia ongelmia. olisin ennemmin huolestunut muista ammattiryhmistä, joilla vastaavia ongelmia (ammattikuljettajat, kirurgit, lastenlääkärit, hoitajat, lentäjät......) Alkoholismi on vakava ongelma Suomessa!!! vien lapseni usein hänelle hoitoon, enkä ole hetkeäkään epäillyt että ei selviytyisi työstään. kannattaa kuitenkin olla tarkkaavainen aamuisin ja seurata tilannetta. hoitajan esimieheltä kannattaa kysyä millaista palautetta hän on saanut![/QUOTE]

Mun mielestä ei ole kyllä alkoholisti jos juo vain viikonloppuisin...

Yhteistyössä