Vein sitten ämpärillisen puolukkaa päiväkotiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nipsukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nipsukka

Aktiivinen jäsen
29.04.2005
6 356
0
36
miehen siskon mies toi sitten meille vajaa 3 ämpäriä puolukkaa.Laitettiin pakkaseen reilusti ja vielä oli viime vuotisia(ollaan kovia puolukan syöjiä)pikkasen jäljellä.
Pakkanen pursuaa puolukasta ja muista marjoista.Yritin tarjota tutuille puolukkaa, mutta kaikilla oli pakksessa viimevuotisia ja hausivat ne käyttää pois.Olin jo ihan epätoivoinen, että mihin laitan ämpärillisen puolukkaa, kun meille ei enää pakkaseen mahdu, niin tulipa mieleeni, että soitan päiväkotiin, huolivatko he....Ottivat innoissaan vastaan puolukat ja kiittivät kovasti.Mukavaa oli sinne viedä.Saavat lapsille tarjota vaikka vispipuuroa ja jos vaikka haluavat jotain leipoa.
Eipähän tarvinnut enää soitela ympäriinsä ja etsiä jotain, jolle siivottu ämpärillinen puolukkaa kelpaisi.
Olisko päivän hyvä työ sitten kaiken yleisen kurjuuden keskellä tehty.

Alkuperäinen kirjoittaja Kivaa:
Meilläpäin eivät saa ottaa vastaan. Terveystarkastaja (vai mikä se nyt oli) ei kuulemma hyväksy.

Ai, en edes ajatellut moista, eikä kukaan minulle sanonut, etteikö saisi tuoda... Olisivat varmasti sanoneet, jos eivät voi vastaanottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Kivaa:
Meilläpäin eivät saa ottaa vastaan. Terveystarkastaja (vai mikä se nyt oli) ei kuulemma hyväksy.

Ai, en edes ajatellut moista, eikä kukaan minulle sanonut, etteikö saisi tuoda... Olisivat varmasti sanoneet, jos eivät voi vastaanottaa.

Kyllä,olisivat varmasti sanoneet.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en ihan ymmärrä miksei terveystarkastaja muka hyväksyisi niitä puolukoita? Tai siis, onko sen puhtaampaa ruokaa kuin luomuna metsässä kasvanut marja?

Katsos kun ikina ei voi tietaa mita puolukoihin on laitettu...

Alkuperäinen kirjoittaja povia:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en ihan ymmärrä miksei terveystarkastaja muka hyväksyisi niitä puolukoita? Tai siis, onko sen puhtaampaa ruokaa kuin luomuna metsässä kasvanut marja?

Katsos kun ikina ei voi tietaa mita puolukoihin on laitettu...

No voi perskule, onneksi vielä täällä luottavat, ettei äiti ole laittanut arsenikkia sekaan...Tänä päivänä pitää possun ruokakin laittaa pois, kun ei saa possuille antaa, kun määräykseyt kieltää.Itse kun kävin ammattikoulua aikoinaan, niin sieltä sikalanomistajat kävivät suoraan koulun keittiöltä hakemassa possunruoan possuille.

en saa poimia ja viedä omenoita puutarhastani läheiseen päiväkotiin ja sairaalaan (eivät saa vastaanottaa) , vaan niiden pitää ostaa ne. Ulkolaisia ja moneen kertaan myrkytettyjä mieluummin sanoo terveystarkastaja.

Yhteistyössä