vehnäjauhojen korvaaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ylipainoon kyllästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

ylipainoon kyllästynyt

Vieras
siis nyt vaihtui vehnäjauho pois meidän perheessä,mutta miten..

eli miten valmistan tästä lähin perus ruskeankastikkeen ja mite korvaan leipomisessa vahnäjauhon??

tietääkö kukaan vinkkejä

Laihtuaksesi sun on sitten jätettävä pois myös muut vehnäjauhoja sisältävät; kuten vaalea leipä, makaroni sekä sokeri, riisi ja peruna. Perhekin voi hyväkarpata, jos sinä karppaat. Meillä ainakin lapset syö paljon mieluummin mun laihdutusruokiani (karppia) kuin heille tekemääni tavisruokaa.

Maizenastahan voi tehdä kastikkeen. en kyllä tiijä onko se sen terveellisempää mitä vehnäjauhot. Vehnäjauhothan voi leivonnassa korvata terveellisempään suuntaan täysjyvävehnäjauhoilla.

siis leivät ja makaroonit olen jo vaihtanyt tavallisesta vehnäjauhosta ruismakarooneihin esim ja täysjyväleipiin jam uutenkin syön tummaa leipää mieluiten...

mutta just tää kastikkeiden tekeminen on hankalaa ja haastellista,kun mun mielestä maizenasuurusteesta tulee pahaa kastiketta...:(

mutta mitä on riisissä ja perunassa selllaista että sitä pitää välttää??

oletko kokeillut muita laihdutuskeinoja?

Monelle on tepsinyt sama ruokavalio mitä ennen, mutta pienempiä annoksia eikä välissä ylimääräisiä naposteluja.
Ja liikuntaa ehdottomasti, muuten tuskin tulee tuloksia

Alkuperäinen kirjoittaja ylipainoon kyllästynyt:

eli miten valmistan tästä lähin perus ruskeankastikkeen ja mite korvaan leipomisessa vahnäjauhon??

tietääkö kukaan vinkkejä

heh heh... ei se ylipainoon auta, jos jättää vehnäjauhot pois. Sun pitää jättää pois ruskeakastike ja pullat yms. leivonnaiset.... Ei vehnäjauho ole pahasta, vaan se, miten sitä käyttää...

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

tietääkö kukaan vinkkejä

heh heh... ei se ylipainoon auta, jos jättää vehnäjauhot pois. Sun pitää jättää pois ruskeakastike ja pullat yms. leivonnaiset.... Ei vehnäjauho ole pahasta, vaan se, miten sitä käyttää...

en nyt tarkoitakkaan että itse söisin niitä leivonnaisia sun muita vaan jos aloitan laihduttamisen ja muutenkin siirryttäisiin terveempiin elämäntapoihin niin sen pohjalta kysyn mihin vaihtaisin vehnäjauhon,kun se on jo pitemmän aikaa ollut niinkun mietintämyssyssä..

mutta laihduttaminen on tullut nyt vasta kun katselen itseäni 5 lapsen jälken ja nuorin alkaa kohta oleen 1v niin ajattelin jos sitä nyt ottaisi

itsestänsä kiinni ja alkaisi kuntoilemaan;)

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

tietääkö kukaan vinkkejä

en nyt tarkoitakkaan että itse söisin niitä leivonnaisia sun muita vaan jos aloitan laihduttamisen ja muutenkin siirryttäisiin terveempiin elämäntapoihin niin sen pohjalta kysyn mihin vaihtaisin vehnäjauhon,kun se on jo pitemmän aikaa ollut niinkun mietintämyssyssä..

mutta laihduttaminen on tullut nyt vasta kun katselen itseäni 5 lapsen jälken ja nuorin alkaa kohta oleen 1v niin ajattelin jos sitä nyt ottaisi

itsestänsä kiinni ja alkaisi kuntoilemaan;)

Mun mielestä ei kannata alkaa erityisesti kikkailemaan vaihtojen kanssa vaan muuttaa ruokatottumuksia muuten. Ei siis tehdä ruskeaa kastiketta mistään muusta jauhoista, vaan ennemmin tehdä muunlaisen kastikkeen, esim. rasvattomasta kermaviilistä. Makeita leivonnaisia vähentää radikaalisti, herkkupäivä kerran viikossa ja silloin voi syödä ihan kunnon pullan. Lisää, paljon lisää kasviksia ruokavalioon. Riisin voi vaihtaa täysjyväriisiin ja sen kanssa tarjottavan kanan maustamattomiin fileisiin, jotka maustaa itse.
Esim. ruskean kastikkeen ravintoarvo ei hirveesti muutu, jos siitä vaihtaa venhäjauhon vaikkapa maissijauhoon, koska kastiketta käytetään kuitenkin tosi vähän ja haitallisinta siinä on rasva, ei ne jauhot.
Perunakin on ihan ok perusruoka, merkittävää on, mitä sen kanssa tarjoaa!

Ja laihduttamisessa tuo liikunta on merkittävää, se antaa paremman olon ja vie ajatukset syömisestä.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä