vauvojen vaatteet

Meillä on ihan hirveästi, johtuen siitä että nyt 3 kk vauvallamme on 2 v 5 kk isoveli ja 1 v 1 kk serkkutyttö, joilta saanut paljon käytettyä vaattetta uutena ostettujen/saatujen lisäksi. Poika käyttää nyt kokoa 62-68 cm, joista kooista meillä on ainakin 10 pitkähihaista bodya, 5 lyhythihaista, 3 collegepukua, parit potkarit, pari neuletta, 6 yöhaalaria, 2 vanuhaalaria, 1 villahaalari, 1 toppapuku, housut & takki, 3 lappuhaalarit ...
 
meillä tytö vajaa 2kk ja vaatteita on....tällähetkellä on käytössä noi 60-62 pitkähijasia bodeja reilu 20, lyhythijasia n10, puolipotkareita/sukkiksia 10-15, potkuhousuja n20, ei umpilahkeellisia housuja n10 ja sit vielä nää hello kitty ja my princess puvut joissa housut ja takki. 3 kevyttoppapukuu (yks on vielä vähä reilu mut menee) pari toppahaalaria. Kaikkee ei ees muista.... just laittelin arkisto laatikkoo 50-56 vaatteet ku tila tuntuu loppuvan kesken. Uutena on lähes kaikki ostettu n 20 vaatetta on käytettyä. joka kerta ku kaupoilla oon tulee melkein jotain ostettua tyttösellekkin.
 
määkin tässä mietin että miten paljon vauva tarviis vaatetta.
meilläkin isoveli että sisko talossa joten vaatetta riittää (ei olla selvitetty kumpi meille on tulossa). Aattelin et myyn ns ylimääräset pois ja jätän vain tarvittavan määrän vaatetta kaappiin. Muutenkin noi kaapit pursuu tavaraa,niin pitäs vähän vähennellä.
esimerkeksi jättäs kaikkia housuja,paitoja sun muita jonkun 6 kpl yhtä lajia,niin varmasti pärjäis.vai ootteko muuta mieltä?
 
esimerkeksi jättäs kaikkia housuja,paitoja sun muita jonkun 6 kpl yhtä lajia,niin varmasti pärjäis.vai ootteko muuta mieltä?
Mulla oli vähän sama ajatus ennen vauvan syntymää, että myisin/antaisin pois osan vaatteista. Niitä kun olin ostanut itse sekä uutena että käytettynä ja lisäksi saatiin niin paljon lainaan. Yhteensä monta monta kymmentä bodya koossa 56cm-62cm.
Tosin kaikki olivat alkuun liian isoja kun vauva painoi alle 3kg... Pikkusiskon nuken vaatteita saatiin sitten lainaan jne :)

En kuitenkaan myynyt, ja olin TODELLA onnellinen siitä vauvan synnyttyä! Hän nimittäin puklasi niin paljon ja usein, että saattoi joutua jopa lähemmäs 10 kertaa vaihtamaan vaatteet, varsinkin bodyn!

Tottakai jäi joitain vaatteita joita ei tullut käytettyä kuin kerran tai pari. Sellaiset jotka eivät olleet käytännöllisiä ja sitten liian tyttömäiset lainavaatteet kun saimme pojan.
Tiedän että joku on sitä mieltä ettei niitä nyt koko ajan tartte vaihtaa, mutta mä en ainakaan tahdo pitää lasta märissä, kun tosiaan olivat ihan läpikotaisin puklussa (samoin minun vaatteet usein).

Ja silti pestiin joka päivä pyykkiä (vauvan vaatteet, lakanat, harsot...omat vaatteet ja lakanat). Meillä kun ei ole kuivausrumpua niin siksikin tarvittiin enemmän vaatteita.

Mutta sehän riippuu ihan vauvasta, jollekin voi hyvin riittää vaikka 2-3 housut jne. Jokainen kun on yksilötapaus :heart:


Nyt poika on 4kk ja pyykkiä ei enää tule niin paljon :attn: Joinain päivinä saatetaan pärjätä samoilla vaatteilla koko päivä, mutta monesti joutuu ainakin bodyn vaihtamaan.
Vaatemäärä siis paljon pienempi, ja nyt on erikseen sellaisia "koti"vaatteita ja sitten parempia.
Ja tää äiti on hurahtanu ihaniin vauvan vaatteisiin :xmas: :snotty: niin onhan niitä vähän ehkä liikaa vieläkin :ashamed:
Tykkään vaan pukea lapseni ihaniin ja ennen kaikkea hyväntuntuisiin ja siisteihin vaatteisiin B)
 
Ihan hirveästi on ja todellakin enemmän kuin meillä vanhemmilla. Tällä hetkellä koot 68-74cm (68cm alkaa käymään pieneksi ) ja valehtelematta bodyja vajaa 20kpl, housuja n.15 kpl ja paitoja saman verran. Sukkia jokaista eri sävyä ja väriä eli niitä on PALJON :ashamed:

Olen aivan kokussa huuto.nettiin ja aina kun käy esim. benettonilla, H&M:llä tai Lindexissä niin tulee napattua mukaan jotain vaikkei tarvitsisikaan... :ashamed: :D
 
Mun mielestä vähimmäismäärä vaatteita on noin puolitoista pyykkikoneellista. Kuitenkin haluan pestä pojan vaatteet ihan omana satsinaan ja omilla pyykinpesuaineilla. Eli kun koneellinen vaatteita on koneessa tai kuivumassa niin kaapista löytyy vielä pojalle vaatteita vaikka tulisikin useampi puklu.
 
Meillä pärjätään näköjään suhteellisen vähällä kun vertaa muiden vaatevarastoihin =) Jos ollaan kotosalla, puklutahrat rinnuksilla harvoin haittaa ketään. Yhtä lailla on äidillä ja isillä puklua hihat ja olat täynnä, miksei siis vauvallakin... se on elämää. Vaihdetaan tietysti heti, jos vaippa on valskannut mutta muuten 1-2 bodya ja alaosaa kuluu per päivä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maarja:
Meillä pärjätään näköjään suhteellisen vähällä kun vertaa muiden vaatevarastoihin =) Jos ollaan kotosalla, puklutahrat rinnuksilla harvoin haittaa ketään. Yhtä lailla on äidillä ja isillä puklua hihat ja olat täynnä, miksei siis vauvallakin... se on elämää. Vaihdetaan tietysti heti, jos vaippa on valskannut mutta muuten 1-2 bodya ja alaosaa kuluu per päivä.
Joo kyllähän sitä pärjäis, mutta vaateholisti kun on... :ashamed: :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja Arjaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Maarja:
Meillä pärjätään näköjään suhteellisen vähällä kun vertaa muiden vaatevarastoihin =) Jos ollaan kotosalla, puklutahrat rinnuksilla harvoin haittaa ketään. Yhtä lailla on äidillä ja isillä puklua hihat ja olat täynnä, miksei siis vauvallakin... se on elämää. Vaihdetaan tietysti heti, jos vaippa on valskannut mutta muuten 1-2 bodya ja alaosaa kuluu per päivä.
Joo kyllähän sitä pärjäis, mutta vaateholisti kun on... :ashamed: :D


=)

No jos meillä ei vaihdeta joka lähtöön vaatteita niin sitten keitetään tutteja. Tuntuu, että on koko ajan kattilat liedellä :| onkohan siitä mitään hyötyäkään?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maarja:
Alkuperäinen kirjoittaja Arjaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Maarja:
Meillä pärjätään näköjään suhteellisen vähällä kun vertaa muiden vaatevarastoihin =) Jos ollaan kotosalla, puklutahrat rinnuksilla harvoin haittaa ketään. Yhtä lailla on äidillä ja isillä puklua hihat ja olat täynnä, miksei siis vauvallakin... se on elämää. Vaihdetaan tietysti heti, jos vaippa on valskannut mutta muuten 1-2 bodya ja alaosaa kuluu per päivä.
Joo kyllähän sitä pärjäis, mutta vaateholisti kun on... :ashamed: :D
Mä keitin tutit about kaks kertaa :ashamed: Pulloja keitin pari viikkoa joka päivä, mutta sitten sekin jäi. Eipä oo mitään tullut ja usein yllätän neidin imeskelemästä koiran karvoja ja koira nauttii käsittelystä :D :ashamed:


=)

No jos meillä ei vaihdeta joka lähtöön vaatteita niin sitten keitetään tutteja. Tuntuu, että on koko ajan kattilat liedellä :| onkohan siitä mitään hyötyäkään?
 
Meidänkin vaavilla on enemmän vaatteita, kuin meillä vanhemmilla. Tosin meidän tapauksessa se johtuu äiti eli tuoreen mummin ostelu innostuksesta. Vieläkin ostelee uusia vaatteita joka viikko! Vaikkei 5kk vanha enää niin nopeasti kasva. Myös muita sukulaisia ja tuttuja tuntuu purreen ostoskärpänen.
 
Eri lapset tarvii eri määrän. Esikoisella tarvi jopa pari vaihtotoppapukua kun pulautteli niin älyttömästi. Vastasin tähän tuolla aiemmin ja siitä vaatemäärästä mikä kuopuspojalla on, niin osa on lähes käyttämättä kun pulauttelee huomattavasti isoveljeään vähemmän.
 

Yhteistyössä