Vauvojen liikkeet loppuraskaudessa..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

v

Vieras
Onko normaalia että vauvojen liikkeet vähenevät huomattavasti loppuraskaudessa? Mun tuplat on ollu pari päivää hiljasempia kun yleensä ( liikkuvat siis kumminki ) Nyt rv 37+5..
Mun äiti myös tänää sano et maha "tippunu"..
Esikoisen odotusajasta en muista että vähenikö liikkeet vai ei.. Vaikkei siitä kauaa olekkaan :D

No onhan se niin, ettei vauvalla ole tilaa samanlailla liikkua enää loppuraskaudesta, varsinkin jos sinulla on niitä siellä kaksi jakamassa masusi...:) Kunhan liikkuvat, liikkumattomuus pitkinä aikoina ei ole hyvä juttu... Ja sun viikot on aika hyvät jo synnytykselle, kun on tuplista kyse, joten liikkeiden hidastuminen voi olla merkki lähestyvästä synnytyksestäkin=) Siis sillä tarkoitan hyviä viikkoja, että hyvä että ovat pysyneet noin pitkään, voivat jo tullakin turvallisesti pois:)

Täytyy kattella vielä aamulla miten liikkuvat.. Nyt illalla kyllä saanu tunnin sisää ainaki 10 liikettä yhteensä. Ajattelin vaa ku ei kaikkia edes huomaa kun ovat sellasia hitaita muljauksia.

No onhan se niin, ettei vauvalla ole tilaa samanlailla liikkua enää loppuraskaudesta, varsinkin jos sinulla on niitä siellä kaksi jakamassa masusi...:) Kunhan liikkuvat, liikkumattomuus pitkinä aikoina ei ole hyvä juttu... Ja sun viikot on aika hyvät jo synnytykselle, kun on tuplista kyse, joten liikkeiden hidastuminen voi olla merkki lähestyvästä synnytyksestäkin=) Siis sillä tarkoitan hyviä viikkoja, että hyvä että ovat pysyneet noin pitkään, voivat jo tullakin turvallisesti pois:)

Onhan se totta ettei yuolla mahassa hirveesti voi tilaa enää olla!! :) Oon kyllä jo odottanu synnytystä kun viikolla 36 saivat painoarvioksi kummallekkin reilu 2700g.. Mutta kun ovat näin pitkään pysyneet matkassa niin saisivat vielä sen pari päivää pysyä ettei tulis loppuvuoden vauvoja :)

Huomattavista muutoksista kannattaa kyllä olla yhteydessä vaikka synnytyssairaalaan. Vaikka jonkinasteinen rauhoittuminen normaalia onkin. Itse ainakin sain aikanaan ohjeeksi laskea tuntuuko vähintään kymmenen liikettä tunnissa. En sitten tiedä, pitäisikö kaksosten kohdalla tuntua tuplasti.

Yhteistyössä