Vauvojen äidit!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FANG-ANN-75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä vauva 3,5kk menee 21.00 yöunille ja nukkuu 9-10h heräämättä,esikko 3-v.menee 20.30 nukkuun ja herää n.6-6.30.Molemmat poikia.Mies on yrittäjä ja työpäivän päälle rakentaa meille taloa,kaiken vapaa-ajan.Joten yksin olen lasten kanssa kaiket päivät.Vauva nukkuu kolmet päikkärit,aamupäivisin 3-4tuntia,iltapäivällä n.40min ja illalla n.1h.Esikko nukkuu 2h päivisin päikkäreitä.Aina vauvan nukkuessa ulkoillaan esikon kanssa ja joskus olen päivisin kyllä väsynyt mutta en päikkäreitä en voi nukkua koska lapset ei nuku yhtäaikaa...Mutta saan sentään nukkua yöni hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Tota se on...meillä sama meininki. Ollu jo kauan...(puhutaan vuosista). Ehdotan, että annat pidät itsestäsi ja jaksamisesta todella huolta!!! Lapsen opettaminen pullolle (vaikka lypsät siihen maidot). Antaisi sulle mahdollisuuden nukkua muutaman täyden yön aina silloin tällöin. (jos isi voisi hoitaa vauvaa muutaman yön aina ajoittain).

Nou hätä :) . Kuhan kyselen miten muut. Kyllä mä oon vuosia katkotellut ja valvonut ton hankalan esikonkin kanssa ja hengissä ollaan. :wave: Pulloa en annan kuin vasta pakosta sillä esikon kanssa meni imetys peffalleen. Maitoa tuli liian vähän ja annoin korviketta pullolla lisäksi joten se alko hylkiin rintaa kun pullosta tulee lujempaa ja enempi...ja lopun arvaattekin(kesti onneks edes osittain 6kk). Nyt teen kaikkeni et rinta kelpaa ja maitoa tulee.
Nytkin ihan zzz. Täällä pitäis olla haukotteleva hymiö :whistle:

meillä ihan sama meininki ja tyty nyt kohta 5kk ja pelkkä rinta kelpaa,ei huoli pullosta enkä kovin ole tyrkyttänytkään koska samat kokemukset kuin sulla esikosta ja imetys on mulle tärkeetä..mutta kyllä väsyttää ja nyt varsinkin kun meillän on flunssaa ja itekki puolikuntonen mutta silti valvoin eilen telkun ääressä n.23.30 asti..en vaan raaski mennä nukkuun kun se on ainut aika vuorokaudesta kun saan vaan olla ja tehä mitä haluan ilman keskeytyksiä..aamusin aina klo 7 ylös ja poika eskariin jne.

Mulla on tyttö pian 8kk. Menee yöunille klo 20.30,herää kerran pari yössä maitopullolle, joskus iltayöstä pitää nostaa tuttia suuhun.Uuteen aamuun herätään klo7 aikaan,itse menen nukkumaan viimeistään 23.30,hyvin jaksan!

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Moneltako menette nukkumaan ja koska herätys? Kuinka monta kertaa yössä imetät/pullotat? Nukutko päiväunia? Kuinka jaksat päivän?

Alussa kun tyttö(3kk) syntyi niin se nukkui pidempään aamulla ja itekkin menin ajoissa nukkuun. Silloin kertyi unta tuntikaupalla.
Nyt menen nukkuun 23-24 välillä(vaikka muksut nukkuis niin tulee valvottua ku viimein omaa aikaa), tisua 1-4 kertaa yössä ja herätään muksujen kanssa 7 pintaan. Päikyt ei onnaa kun on tuo esikoinenkin olemassa ja ikää jo melkein 5v eli ei nuku.
Unta tulee siis n. 7-8h katkoiteltuna/vrk ja imettävänä ja vauvaa kanniskelevana se ei vaan riitä :/ zzz. Sitten tuleepi väsy monta kertaa päivässä.
Joo voisimpa mennä ajoissa petiin(klo 22 pintaan kun vauvakin sammuu) mutta sittempä ei oo omaa aikaa, eikä voi katsoa lempisarjojaan ym.
Eipä siis voi mitään, en valita mutta kuhan kysyn miten muilla äireillä.

Muilla? :wave: :attn:

no ihan just niinkuin sulla. joskus herään vähän aiemmin, mut yleensä seitsemän pintaan. pitää laittaa koululainen kouluun ja viedä eskari, 2 vuotias nukkuu päikkärit 4v ei.

Poika alkoi nukkumaan läpi yön heräämättä vähän päälle 5 kuukauden ikäisenä. Itse menin silloin puolen yön aikoihin nukkumaan. Nyt poika on 11kk ja menee n. klo 18 yöunille ja herää klo 6-7. Poika nukkuu vielä kahdet päikkärit n. klo 9-11 ja 14-16. Olen juuri aloittanut työt, joten yritän itsekin saada "rytmistä" kiinni eli mennä nukkumaan ajoissa. Iltavuoron jälkeen vaan on välillä vaikeaa saada unenpäästä kiinni. Herätys mulla on työaamuina puol kuus.

Meillä ei kuopus nyt enää kovin vauva ole, mutta alusta asti on yöt olleet katkonaisia ja ovat siis yhä.
Ikää pojalla 1v5kk ja menee nukkumaan klo 20-21 ja herää klo 8-9.

En osaa itse mennä nukkumaan juurikaan ennen klo 24 ja sitten heti 02 jälkeen hyppääminen alkaa. Rauhallista on taas klo 05-08.

Joskus nukun päikkärit, jos mies on vapaalla sekä pienet torkut saatan ottaa jos esikoinen katsoo esim. videoo tms. Ikää hällä 5v ja ei tee pahojaan vaikka torkkuisin.

Vauva on 4pvää vanha ja esikoinen 1v4kk

Nukkumaan menen 22-23 välillä ja yöllä tissitellään vielä aika miten sattuu, viimeyönä 3 kertaa mutta ens yöhän voi mennä taas ihan miten vaan. Esikoinen menee klo21 nukkuun ja herää n.8 aikaan aamulla. Nukkuu yhet päikkärit.

Päikkäreitä en harrasta, menee kaikilta päivä pilalle kaikilta jos tää mamma nukkuu päivällä. Yksin olen pojan kanssa tosi paljon ja nyt ollaan paljon kolmestaan. Mies on, mutta ahkeralle on aina hommia.. :/

Meilla kuopus 10kk. menee nukkumaan 19.30- 21.00 valilla. Nukkuu sellaset 8-10 tuntia. Nukkuu kahet paikkarit. Itse meen nukkuun kymmenenmaissa. Heraan viidelta aamuisin,kun mieheni heraa. Harvemmin saan nukuttua pitempaan. 06.10 vien high schoolilaiset tienpaahan bussia orttamaan,kun on pilkkopimeaa,eika katulamppuja.
Mutta valilla kun kuopus nukkuu,meen pitkakseni,en useinkaan saa unta.Mutta auttaa kun saa lepuuttaa jalkoja.

Tyttö 4kk nukahtaa 21 aikoihin, itse menen nukkumaan yleensä 23-24 aikaan
( jos mies vapaalla niin voi mennä 1 astikin )
Vauva syö 4-5 aikoihin, aamulla herätään 8-9 välillä.

Päiväunia nukun joskus jos esikko nukkuu

Meillä on poitsu 7kk ja nukkunut yöt heräämättä jo pitkään. En itse asiassa enää edes muista miten pitkään, vastasyntyneenä sairaalasta kotiuduttuamme heräsi 4 tunnin välein syömään mutta varmaan ekan kuukauden jälkeen, kun selkeä vuorokausirytmi tuli, jäi myös yöheräämiset. 12 tunnin unia vetelee ja parit päiväunetkin (yhteensä n. 4 tuntia). Isoveljensä oli samanlainen, että tarvitsi paljon unta ja tarvii edelleen vaikka on jo ekaluokkalainen. Hänkään ei koskaan heräillyt öisin syömään tai muuhun.

Mutta silti mä oon väsynyt :o ja omaa syytäni kaiketi, kun en pääse ikinä tarpeeksi ajoissa sänkyyn. Illat venyy, kun se oma aika ja myös kahdenkeskinen aika miehen kanssa tuntuu niin tärkeälle. Ja päivällä en osaa nukkua vauvan nukkuessa. Tai silloin haluan keskittyä esikoiseen...

Niin ja lisäystä vielä kysymyksiin eli vauva menee nukkumaan klo 20.30.

Silloin kun vauva oli tommonen pieni (3kk)
niin menin nukkumaan 22-23
ja heräsin 6-7
ja vauva ei syönyt enää yöllä.
Enkä ottanut päiväunia.

Eikös tässä ollut kysymys OMASTa nukkumisesta eikä vauvojen ;)

Meillä "vauva" nyt 1v ja 2 vkoa vanha.

Vauvamme on mennyt nukkumaan aina siinä 20-21 aikoihin, joskus kun on ollut rankka päivä tai päiväunet jääneet lyhyeksi, on yöunet alkaneet klo 19.30. Esikoinen joka nyt 6v on aina nukahtanut 20-20.30. Eli aikuisten aika meillä alkaa n. 21.00 ja valvomme sinne puolille öin, joskus miltei yhteenkin saakka.

Ensimmäinen herätys yöllä on joskus jo klo 1.00, jolloin lapsi havahtuu johonkin.. Ehkä noin kerran-pari viikossa näin. Normaalisti hän herää klo 4-5 aikaan syömään tissiä tai nykyisin vellipulloa ja nukahtaa välittömästi. Klo 6-7 aikaan nukkumisesta ei enää tule mitään ja yleensä heräämme vähän ennen seitsemää. Tai siis nousemme sängystä ylös.
Ja tämä rytmi meille tuli 6kk iässä. Sitä ennen poika heräsi syömään 3-4 kertaa yön aikana, eli todella usein. Nyt siis mennään 1-2 heräämisellä, normaalisti yhdellä.

Päivällä lapsi nukkuu 1h aamupäiväunia ja iltapäivällä 2h iltapäiväunia. Itse en voi noina aikoina nukkua, sillä esikoisen kanssa täytyy olla. No aamupäivällä voisin, mutta silloin en yleensä saa nukuttua koska olen vasta itse päässyt päivään kiinni.

Ja olen TAUTISEN VÄSYNYT!

Nyt vielä tämä alkuraskauden väsymys painaa päälle. Toivoisin, että päästään yöheräämisestä pois ja ehkä toiset päiväunetkin saataisiin pois ja yöunet hieman pidemmiksi.

Lisään vielä tähän, että minulla on uniapnea joka heikentää unien laatuani jatkuvasti.

Onneksi saan muutaman kerran viikossa nukkua alkuillan "päiväunet".

Yhteistyössä