Vauvojen äitien omia juttuja, galluppi tarpeeseen!!!

Eli lähinnä parisuhteessa eläville

a) Tarvitsetko ns.omaa aikaa? (Ei siis baarissa riekkumista, vaan kuntosalia, lenkkeilyä, pitsin nypläystä jne itsenäisesti ilman vauvaa tehtäviä asioita)

b) Jos tarvitset ja kumppanisi vahtii lasta sillä aikaa, kuinka monta kertaa viikossa pääset "ulostautumaan"?

c) Viekö kumppanisi lasta ulos, jotta saat levätä kotona?

d) Minkälaisia työpäiviä kumppanisi tekee?

Meillä valitettavasti ihan päin persettä nämä kaikki edellä mainitut :( Ja todella haluaisin tietää todenperäisesti, että MITEN KAIKKI MUUT ELÄVÄT.
Jeesustelijoille tiedoksi, että 8kk ilman edes roskiksen viemiskeikkaa ilman lasta on AIKA VITUN PITKÄ AIKA!!! Perheneuvolaan hän ei suostu, koska "hienostihan meillä on mennyt"
 
a) Kyllä, kerran viikossa urheiluharrastus ja sitten muita satunnaisia menoja

b) JMenoja vaihtelevasti, vähintään kerran viikossa. Jos ei muuta niin lähden yksin kauppaan ruokaostoksille.

c) Välillä ulkona, mutta hoitaa leikityspuolta myös sisällä

d) mies töissä n. 8-17 hieman vaihtelevasti

 
Lapset 2,5 v. ja 8 kk. Omaa aikaa on silloin, kun esikoinen on osan päivää hoidossa ja vauva unilla. Lisäksi joinakin iltoina tai viikonloppuina (2-6 krt/kk) käyn esim. kuntoilemassa tai ostoksilla. "Lomaa" on jo se, jos menen vain jommankumman lapsen kanssa ulos, kauppaan, uimaan tms. ja mies katsoo toista lasta. Enempää omaa aikaa en tarvitse.

Viimeksi eilen mies oli ulkoilemassa kummankin kanssa ja itse nukuin, kun kärsin hirvittävästä huimaus- tai mikä lie migreenikohtauksesta. Kovin usein tätä ei tapahdu, että olisin yksin kotona.

Mies on töissä normaalisti 7.30-17 (sis. työmatkat), mutta joskus päivät venyvät vaikkapa 21-22 asti.

Miehellä tuntuu olevan vähemmän omaa aikaa kuin minulla.. :ashamed: Tosin olen ollut joskus lasten kanssa esim. viikonkin mummolassa, joten silloin miehellä on ollut illat ja vkonloppu omaa aikaa. Kun menen töihin, tämä mahdollisuus häipyy, koska mummola on kaukana.
 
Meillä 4 lasta..iät 10v, 8v, 5v ja 7kk
ja kysymyksiisi:

A. En TARVITSE omaa aikaa, mutta onhan se kiva välillä käydä vaikka kaupassa yksin, mulla ei ole omia harrastuksia tms.

B. Jos mulla on menoa, mitä haluan/tarvitsen yksin mennä, niin mies on lasten kanssa vaikka 7 päivänä/vko

C. Kyllä vie ja viettää muutenkin tosi paljon aikaa lasten kanssa.

D. Miehellä joka 3. viikko iltaa, muuten n. 6-15.30

En valita =)
 
a)tarvitsisin kyllä enemmän omaa aikaa. Ei ole mitään säännöllistä harrastusta, pitäisi lähteä yksin vaikka kahville, kauppoihin tms.

b)pääsisin varmaan silloin kun haluan, en vain saa aikaiseksi lähdettyä yksin mihinkään :(

c)ei vie ellen erikseen pyydä

d) arkisin 8-16
 
a) Tarvin omaa aikaa ja saankin sitä harrastuksissa yms.

b) Niin monta kertaa kun tarve on

c) harvemmin ulos ellen "pyydä", mutta sisällä kyllä puuhastelee neidin kanssa kuten nyttenki :)

d) 7-15.30 ruokatunnit kotosalla.

Voimia sulle RoRi, kuullostaa kurjalta :( :hug:

 
a) Joo, jonkun verran. Eikös kaikki tarvitse, ainakin vähän aikaa? Mulle riittää tosin pienikin aika, kunhan sen saa joka päivä.

b) Vauvan ollessa pienempi (alle 4 kk) kävin useammin ostoksilla tai kirjastossa yms. itsekseni, ehkä 2-3 kertaa viikossa. Lenkillä olen aina käynyt vaunujen kanssa, sen lasken omaksi ajaksi koska vauva nukkuu ja olen tavalleen siis yksin. Nykyään (vauva 6 kk) pääsisin useamminkin jos haluaisin, mutta kerta viikossa yksin auton kanssa reissussa riittää.

c) Joskus, on luvannut viedä useamminkin.. :) saas nähdä.

d) Normipäiviä 9 - 17. Matkustaa kotimaassa usein ja satunnaisesti on viikonloppuja messuilla.

Jokainen mies tarvitsisi ainakin kerran viettää normaalin arkipäivän kahden jälkikasvunsa kanssa, vielä niin että tekevät samat kotihommat päivän aikana kuin puolisonsa. Ihan vaan että tietäisivät mitä arki lapsen kanssa kotona on. Meillä se nyt ei ole mitään erityisen raskasta kun on yksi hyväntuulinen puolivuotias, kerrostaloasunto ja ulkoilumaastot mahtavat, kauppa ihan lähellä, hissitalo etc etc mutta aina se ei ole näin iisiä. Minun mieheni olisi kyllä hermorauniona yhden kotona vietetyn päivän jälkeen näilläkin mukavuuksilla.. heh. Mies inhoaa rutiineja ja kellon kanssa elämistä, ja sitähän lapsen kanssa kotona olo on.. :)
 
Meillä hoidetaan niin koti kuin lapsikin (7kk) mahdollisimman tasa-arvoisesti. =)

a) Tarvitsen omaa aikaa, todellakin.

b) Omat harrastukseni ovat satunnaisia :ashamed: liikuntaharrastuksia ja ystävien tapaamista esim. keikoilla tai kahviloissa/ravintoloissa/elokuvissa, mutta välillä on ihan mukavaa "riekkua" baarissakin. ;) Pääsen itsekseni ulos/harrastuksiin niin monta kertaa viikossa kuin haluan. Tällä hetkellä tulee vietettyä tuota ns. omaa aikaa muualla kuin kotona ehkäpä kerran, pari viikossa. =)

c) Kyllä vie: ulos, uimaan jne. ja hoitaa lasta kotona sekä hoitaa aamutouhuja vapaa-aamuinaan, jotta saan joskus nukkua pidempään.

d) Joka kolmas vuorokausi töissä 24h eli klo 9.00-9.00.

RoRille iso :hug: ja jaksuja!
 
a) Tarvitsetko ns.omaa aikaa? TARVITSEN EHDOTTOMASTI!

b) Jos tarvitset ja kumppanisi vahtii lasta sillä aikaa, kuinka monta kertaa viikossa pääset "ulostautumaan"? KÄYN kerran viikossa ratsastamassa (menee aikaa noin 2 h), juoksemassa (n.0,5-1h)x2-3, muuten vaan höntyilemässä (kauppa, kävely...) n. 1-2hx3

c) Viekö kumppanisi lasta ulos, jotta saat levätä kotona? VIE jos pyydän

d) Minkälaisia työpäiviä kumppanisi tekee? Kolmivuoroa ja kahta työtä, mutta ehtii silti ja omia harrastuksiakin hällä on :D

Tekee ihan mukisematta kun tietää mikä hirmu musta muutoin tulee :snotty:

Niin harrastaa isomman tytön kanssa isä-tytär retkeilyä silloin tällöin. Voivat olla mökillä esim. kaksistaan pari kolme päivää
 
meillä emma 2½kk

A) oma aika on tärkeää, mun omat illat ovat ti ja to ja sunnuntai päivällä meen salille
b)Mieheni hoitaa tarpeen mukaan, esim juuri nuo yllä mainitut ajankohdat
C)Eipä tuo viel oo kerinny lähtee vaunuileen...mutta varmasti sit joulukuussa kun hänellä isyysvapaa ja sit kun ens vuonna isyyskuukausi niin tyttö jo 8kk niin silloin alkaa isä viemään emmaa ulos=)
D) hän on töissä ma-pe 8-17

ja ollaan sovittu että vähintään joka toinen vkloppu ollaan ihan perheen kesken... :heart: ja on se niin ihanaa...kyllä kaikille mammoille on melki laki että pitäs olla omaa aikaa, on sitten kotona tai muualla!!!!

Niin ja täällä mieheni hoitaa yösyötöt(korvike vauva) joka toinen yö, se on auttanu mua aivan yli paljo!!
 
a) Tarvitsen, vaikkkapa lukea lehden rauhassa, tai kirjaa, tai käydä lenkillä, jutella kaverin kanssa puhelimessa tms.

b) Pääsen niin usein kuin haluan, melkein päivittäin käyn lenkillä yksin. Elokuvissa ja kahvittelua ystävien kanssa satunnaisesti. Tykkään myös mennä kahvilaan ihan yksin, ottaa kirjan eteen ja lukea hetken ihan itsekseni. Niin ja ruokaostokset itsekseen on mulle omaa aikaa.

c) Joo, tykkää vaunutella pikkuisen kanssa ja käy myös ruokaostoksilla mielellään yhdessä tytön kanssa. Meikä kun mieluummin tekee noi ostokset itsekseen :ashamed:

d) Tavallisia päiviä 8-16, aika harvoin ylitöitä ja viikonloppuja ei lainkaan. Nyt tosin tulossa muutos kun lähtee kauemmas töihin; päivät pitenevät ja joutuu olemaan öitäkin poissa, mutta muuttuu nelipäiväiseksi. Meillä meni monta vuotta, että saatiin tää pikkuinen ja mies haluaa viettää mahdollisimman paljon aikaa tytön kanssa kun niin nopsasti tuo tuntuu kasvavan.

En siis valita minäkään, sellainen kultakimpale tuo miekkonen on :heart:

Hurjasti jaksuja sinne RoRi, kyllä jokainen sen oman ajan tarvitsee :hug:
 
a) Tarvitsetko ns.omaa aikaa? (Ei siis baarissa riekkumista, vaan kuntosalia, lenkkeilyä, pitsin nypläystä jne itsenäisesti ilman vauvaa tehtäviä asioita)

- Tarvitsen välillä, välillä taas en tunne tarvetta lähteä / tehdä mitään yksinään eli ilman lasta (joka on kohta 10 kk).

b) Jos tarvitset ja kumppanisi vahtii lasta sillä aikaa, kuinka monta kertaa viikossa pääset "ulostautumaan"?

- Kerran, pari kuukaudessa niin, että mies ottaa vastuun lapsen hoitamisesta koko päiväksi. Satunnaisesti lyhyempiä aikoja, tunnista pariin tuntiin, mikäli niin tarvitsen esim. lääkärikäyntien tms. takia.

c) Viekö kumppanisi lasta ulos, jotta saat levätä kotona?

- Harvoin näin.

d) Minkälaisia työpäiviä kumppanisi tekee?

- Päätyö arkisin noin klo 7 - 15, välissä parin tunnin "tauko" jolloin käy luonamme syömässä ja leikkii lapsen kanssa, syöttää ja sen sellaista. Lisäksi on 1 - 3 iltaa viikossa töissä myöhään iltaan päivätyön lisäksi ja joskus myös viikonloppuisin.

Hiukan haluamastasi gallupin kohderyhmästä poiketen meillä mies ei asu kanssamme kuin osittain, enimmäkseen asuu omassa kodissaan. Olemme kuitenkin vakavassa parisuhteessa ja yhteisvasuullisesti lapsen huoltajia. Asuminen ja miehen työt vaan hankaloittavat vähän minun "oman ajan" mahdollisuuksia, mutta hyvin tämä näinkin sujuu..
 
Meillä on tyttö ihan kohta 7kk ja tässä mun vastaukset:
a) tarvitsen, muuten polla hajoaa. En käy baareissa mutta kuntosalilla, koirien kanssa ulkona, kaupassa jos ei muuta. Niin ja leffassa satunnaisesti

b) niin useasti kun haluan. Tykkään olla kotona, iltaisin mies viettää aikaansa tytön kanssa. Pari kertaa viikossa lähden salille, koirien kanssa vähintään pissalenkille joka ilta.

c) ei ellen vinkkaa. Viikonloppuisin ollaan yhdessä ulkoilemassa tai vaan kotona. Mies antaa mun nukkua vähän pidempään useana aamuna viikossa koska ite herää aikaisin (klo 6). Illat on myöskin miehen ja tytön laatuhetkiä

d) ei virallista työaikaa. Mutta nykyään noin klo 9-19 matkat mukaanlukien. Ennen lasta pystyi tekemään esim klo 11- ?? töitä..

 
Meillä kaksi lasta, 3v ja 11kk

a) Kyllä tarvitsen omaa aikaa ehdottomasti. Pakko päästä säännöllisesti juoksemaan tai muuta liikuntaa harrastamaan ja silloin tällöin tulee sitten lisäksi kaupassa käyntejä, shoppailua, kampaajalla/kosmetologilla käyntejä jne.

b) Meillä on yritetty jakaa "omaa aikaa" tunti tunnista -periaatteella, kun mieskin paljon käyttää aikaa liikuntaharrastukseensa. 3-4 kertaa viikossa käyn 1-2 tunnin ajan urheilemassa.

c) Mies vie lapsia ulos tarvittaessa. Joskus pitää itse vihjasta asiasta, mutta kyllä yleensä mies itse tekee aloitteen lasten ulkoiluttamiseen. Etenki silloin, kun on nähnyt mun olevan ihan poikki.

d) Työpäivät on 12 tuntisia + työmatkat yht. 2 tuntia. Työpäiviä on yleensä 4-6 putkeen, jolloin olenkin käytännössä "yh", mutta vastaavasti miehellä on vapaitakin sitten useampi päivä putkeen, jolloin meillä on enemmän aikaa sekä perheenä touhuamiseen että omiin juttuihin.
 
Voimia :hug: RoRille.

lapset 10v. ja 2kk
a.joo,oma aika ois tarpeen.lääkärissä oon päässy yksin käymään ja kahesti tunnin oon ollu yksin esikon kans (ilman vauvaa kuitenki ) kirpparilla.nytki vauva sylissä...
b.joskus vahtii, vaan ei ole ketään muutakaan hoitajaa pienelle valitettavasti,joten ei piästä ukon kans kahestaan syömään ku omaan keittiöön...
c.ei oo vieny.esikon kans olin ostaa kouluvaatteita nii mies kävi sillä aikaa anopilla vauvan kera.
d.vähän riippuu,suunnilleen 8-15(16 ).

eli meillä ei oovauvalle hoitajia sukulaisissa eikä ystävissä joten mie en piäse yksin minnekkään jos ukko ei hoida vauvaa ja sillonki otan yleensä esikoispojan mukaani ku esikko valittaa et äitillä ei oo aikaa hälle...
voimia siulle ja varmasti vtuttaa jos et oo 8kk:teen vieny ees roskista ilman vauvaa.kyl miun mielestä ihan hyvä on välillä saaha vähä vauvatonta aikaa,sit jaksaa taas paremmin :)
 
Meillä on yksi kohta kaks vuotta täyttävä poika.

a. tarvitsen omaa aikaa ja sen myös saan silloin kuin haluan. Ei ole tällä hetkellä säännöllistä harrastusta, mutta kun palaan taas lomilta töihin rupean uimaan ainakin
kerran viikossa. Kun itse joustaa niin toinenkin joustaa. Olemme aina saaneet sovittua
menomme.
B.Pääsen lähtemään niin monta kertaa kuin on tarvis ja toimii myös toisin päin eli kun itse joustaa niin toinenkin joustaa. Katsomme aina viikon alussa seuraavan viikon menot.

c. Mies vie lasta ulos, jotta saan levätä. Leikkii myös sisällä pojan kanssa, jos haluan levätä.

d. Mies tekee melko pitkiä päiviä eli 8-18.00 kerran viikossa tulee aikaisemmin kotiin lähtee jo ennen kolmea.

Meillä ei tämmöisistä asioista ole tullut riitoja. Riidat tulevat ihan typeristä pikkujutuista.
Kaiken lisäksi mies on vielä himojuoksija. Harrastaa maratoonien juoksemista. Silti löytyy
aina aikaa lapselle. Tosin yhteinen aika on jäänyt vähän vähemmälle.
Meillä on mahtava turvaverkosto. Mummo ja vaari hoitavat poikaa tarvittaessa sekä kummit ja mieheni sisko. Kaikki asuvat meistä n. 30 kilometrin säteellä. Yksi kummi kauempana.
B) B)
 
aap
Meillä Poika 4kk

- tarvitsen omaa aikaa ehdottomasti vaikka vain sohvalla istumiseen ja tv: n katseluun niin et mies hoitaa pojan.

- meillä toi että pääsisin säännöllisesti ulos jonakin päivänä viikossa on mahdotonta kun mies tekee vuorotyötä ja kaiken lisäksi yö työtä. pääsen yleensä pois jos haluan vielä en ole montaa kertaa halunnut pois yksin , perheenä teemme yhdessä paljon asioita yhdessä.

- vie ja käy kaupasskin poijan kanssa niin saan olla itekseni kotona, uskon pojan kasvaessa vielä enemmän

- kuten jo aijemmin kerroin tekee yö työtä eli on duunissa 19-07

meillä alku on ainakin sujunut yhteis tuumin. kumoikin ottaa vastuuta ja mies haluaa olla paljon pojan kanssa siinä määrin miten se on työn kannalta mahdollista.

:)

RoRille voimia jaksaa :hug:
 
Meillä poika 8,5 kk

a) Ehdottomasti. Pää hajoaisi totaalisesti jos en välillä pääsisi yksin jonnekin. Siis nimenomaan niin etten ole vastuussa kuin itsestäni.

b) Säännöllisessä harrastuksessa kerran viikossa, silloin mies laittaa pojan nukkumaan, koska harrastus on illalla. Isot kaupassa käynnit hoidan minä, koska tykkään siitä ja se on myös ns. omaa aikaa. Muuten sopimuksen mukaan. Pyritään siihen että olisi pari kertaa viikossa kummallakin tuulettumista.

c) Tarvittaessa. Yhteinen aika on niin vähäistä, että yleensä mennään yhdessä. Toimii kyllä toisinkin päin, eli tarvittaessa minä vien pojan ulos että mies saa vaikka ottaa päiväunet.

d) Lähtee kotoa n 6.30 ja on takaisin yleensä 15.30-16 jos ei ole mitään erityistä. Aiemmin oli reissuhommissa ja saattoi olla viikonkin pois putkeen, pari päivää kotona ja taas pois. Onneksi sai vaihdettua työpaikan... Nyt jää pitämään isäkuukauden ja minä menen töihin.

RoRi, nyt on aika pistää miehesi selkä seinää vasten. Tottakai sinunkin pitää päästä johonkin!!! :hug:
 
a) Tarvitsetko ns.omaa aikaa? (Ei siis baarissa riekkumista, vaan kuntosalia, lenkkeilyä, pitsin nypläystä jne itsenäisesti ilman vauvaa tehtäviä asioita)

ostin juuri salille kortin vuodeks ja käyn sillon tällön ratsastamassa,kivaa kun on jokin harrastus!

b) Jos tarvitset ja kumppanisi vahtii lasta sillä aikaa, kuinka monta kertaa viikossa pääset "ulostautumaan"?

niin paljon kuin haluan mutta lähinnä 3-4 kertaa viikossa tunnin-puolitoista olen poissa,joskus en ollenkaan..riippuu siitä saanko takamukseni irti kotoa ja raahattua sen salille tai tallille

c) Viekö kumppanisi lasta ulos, jotta saat levätä kotona?

ei oma-aloitteisesti,sanon minä usein että menkää kiikkumaan pihalle niin imuroin tai sit he lähtevät käymään anoppilassa,jolloin siis lepäilen tai nautin harrastuksista.

d) Minkälaisia työpäiviä kumppanisi tekee?

entisessä työpaikassa 06-14.30 ja maanantaina aloittaa uuden työn jossa on 06.16.30 mutta pe-su vapaat..

tää olikin aikas mukava galluppi..
meillä on aina ollu toi poika helppo,kohta 11kk..antanut nukkua aina yöt jne. joten en kovin kaipailekkaan omaa aikaa..

:D
 
a) tarvitsen. tosin nykyään on "lomaa" kun pääsee VAIN vauvan kanssa lenkille :whistle: tai iltaisin saa katsoa rauhassa telkkaria ja kutoa.

b) kumpaakin lasta on täysimetetty pitkään ja esikoista imetin muutenkin pitkään. molempien täysimetysaikana oon kerran päässyt kunnolla viihteelle, esikoinen oli varmaan yli vuoden kun jäi isänsä kanssa kaksin illaksi ja äippä lähti elokuviin. sitten kun se onnistui hyvin, kävin useamminkin.
nyt oon pari kertaa käynyt shoppailemassa yksin (noin 4h maksimissaan ollut pois kotoota ja poika huutanut siitä suurimman osan, yleensä lyhyempiä reissuja oon tehnyt ja ne on sujuneet hyvin isin ja pojan ollessa kotona)

c) esikoista vei vauva-aikana monta kertaa viikossa vaunulenkeille. nyt vie esikoista puistoihin jne että äiti saa levätä vauvan kanssa :whistle:

d) vaihtelee. yleensä iltavuoroja, eli menee iltapäivällä töihin, kotiutuu yöllä ja herää aamulla melkein heti kun muutkin on heränneet.

kyllä se äidin "OMA AIKA" on tarpeen varmasti kaikille, muuten ei kuuppa kestä. ja yhdessähän lapset on yleensä haluttu, joten kyllä molempien on osallistuttava.

jaksuja ap:lle :hug:
 

a) Tarvitsetko ns.omaa aikaa? (Ei siis baarissa riekkumista, vaan kuntosalia, lenkkeilyä, pitsin nypläystä jne itsenäisesti ilman vauvaa tehtäviä asioita)
Viime aikoina on yhä enemmän todella alkanut tuntua siltä, poika 7kk. Alussa muistan kun lähdin ulos yksin, lähinnä siis kauppaan ja kylille pyörimään muuten vaan, niin tunnin päästä tulin takasin kun oli niin tyhjä olo... mutta nyt sitä jo välillä haluaa olla oma itsensä ja vain itseään varten.

b) Jos tarvitset ja kumppanisi vahtii lasta sillä aikaa, kuinka monta kertaa viikossa pääset "ulostautumaan"?
Niin monta kertaa kun haluan. Kuinka usein miehet kysyy että saanko mennä? Kyllä meillä se vaan kävelee ovesta pihalle kun on menoa. Joskus teen niin että puen vaatteet päälle ja sanon että lähen käymään, heippa. Siis ei mitenkään riitaa haastavasti, otan vaan itse aikani. Yleensä mies leikillään heittää sitten perään että "hei sä unohdit ton" =)

c) Viekö kumppanisi lasta ulos, jotta saat levätä kotona? Kyllä mulle riittää jos saan levätä makuuhuoneessa niin ettei siellä ole ketään... Ulos lähdetään mieluiten kaikki yhdessä.

d) Minkälaisia työpäiviä kumppanisi tekee? 7-15


 
a) Kyllä tarvitsen.

b) Käyn joka toinen ilta töissä, kahvilla/lenkillä jne pääsen käymään niin usein kun tahdon, yleensä päivittäin käy ystävä kahvilla tai minä käyn ystävällä, käyn myös usein iltaisin lenkillä, miten jaksan töiden jälkeen, vauva on tosin jo nukkumassa silloin. Meillä on myös kumpikin lapsi ollut yöhoidossa joten vietämme myös aikaa kahdestaan.

c) Vie ja minä otan myös mukaan lapsia leikkimään ystävieni lapsien kanssa jos vaikka kahville menen, jos lapset jäävät kotiin siksi ajaksi, yleensä touhuavat tuossa pihalla isin kanssa :)

d) 5-14 ja itse 17-20/23 eli mies on päivisin töissä ja minä lapsien kanssa ja illalla osat vaihtuvat silloin kun itse menen töihin.
 
a) pikkasen tarviin -tytöt 3kk ja 4v.

b) käyn kuntosalilla 2xvko yksin. Mies on usein myös esikoisen kanssa kun lähden vauvan kanssa jonnekin -shoppailee vaik. lähinnä kiertelee kauppoja. mies pitää kyllä lapsii jos tarvis

c) 7-15.00 keskimäärin ma-pe

äiti tosiaan tarvii omaakin aikaa.
 
a) Tarvitsen omaa aikaa ja paljon.

b ) Yleensä viikoloput on enemmän mun aikaa. Ukko vaihtaa vaipat jne.. Mä vaan syötän ja vähän leikittelen, mut ukko hoitaa enimmäkseen. Arkisin saatan lähteä käymään yksin kaupassa tms. Oon myöskin ahkera käsitöiden harrastaja ja niitä teen paljon.

c ) Ei.

d ) 8-16. Työmatkat on tunnin per suuntaan niin silloin päivä on 7-17..
 

Yhteistyössä