vauvavakuutus Tapiolasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nakki1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nakki1

Vieras
Onko joku teistä ottanut Tapiolasta vauvavakuutuksen, joka otetaan jo ennen lapsen syntymää?

Meillä tuo nyt mietinnässä. Lähinnä sen takia, että muutkin vakuutukset ovat Tapiolassa, niin tuo paikka tuntuisi järkevämmältä. Tuntuu vaan aikas kovalta tuo summa.

Onko siis niin, että jos vakuutus otetaan jo ennen lapsen syntymää, se on voimassa automaattisesti ilman ehtoja lapsen synnyttyä. Että jos lapsella todetaan vaikka sydänvika, niin vakuutus korvaa myös tästä aiheutuneet kulut, koska vakuutus on varattu jo ennen syntymää?

Entäpä tuo omavastuu-asia. Jos omavastuu on 80 euroa, voiko vuoden ajalta kerätä kuitteja lääkärimaksuista ja vaikka lääkemakuista esim. 300 euron edestä ja viedä ne kerralla Tapiolaan, jolloin maksetaan itse vain tuo 80 euroa ja vakuutusyhtiö maksaa jäljelle jäävän 220 euroa?

Vaikea on valita näistä vakuutuksista kun ei tahdo pöllö oikein ymmärtää...

Meillä on Tapiolasta ja on ollut hyvä vakuutus.

Jos otetaan ennen syntymää eikä ole mitään ongelmia ollut raskaudessa (ts. ultrissa ei ole ilmennyt mitään epäiltävää, ei ole ylipainoa äidillä jne jne), niin yleensä vakuutus myönnetään ilman rajoituksia eli kaikki mitä vain lapsella on (poislukien vakuutusehdoissa ilmoitetut rajaukset) korvataan, heti syntymästä lähtien. Esim. siis jos löytyy sydänvika, korvataan kaikki tutkimukset ja kulut.

Omavastuu menee juurikin niin, että vuoden ajan on mahdollisuus kerätä kuluja ja sitten omavastuu menee kerran/hakukerta. Se on tosi hyvä pointti Tapiolassa, joissakin v-yhtiöissä on omavastuu/sairaus.

Mekin otimme lapselle Tapiolasta vakuutuksen jo ennen syntymää. Puolivuotiaana diagnosoitiin vaikeat ruoka-aine allergiat ja atopia jsekä vuoden ikäisenä astma. Vakuutus on todellakin ollut tarpeen, mutta yksi iso miinus siitä, että Tapiola ei korvaa ravintoainevalmisteita, kuten apteekin äidinmaidonkorvikkeita, jotka kalleimmillaan ovat järkyttävän hintaisia.

No, noista allergisille tarkoitetuista korvikkeista kuitenkin saa B-lausunnolla 72% ja se korvauskatto tulee todella nopeasti täyteen, jonka jälkeen on käytännössä ilmaista tuo litku.

Taisi olla yksi tai kaksi v-yhtiötä, jotka vielä nuo ravintoainevalmisteetkin korvasivat? Oisko ollut Pohjantähti?

Hei!
Meillä myös Tapiolassa vakuutukset,esikoiselle otettiin aikoinaan jo odotusaikana ja nyt tälle toisellekin tulokkaalle. Hinta tuntuu kovalta, mutta sehän pienenee lapsen varttuessa...tietääkseni, ainakin meillä on pienentynyt. Ja vaikka meillä ei mitään maata mullistavaa ole tapahtunut (lähinnä korvatulehduksia, kesäaikaan allergisia reaktioita ym.), niin en kuitenkaan ole katunut, että lapsi/lapset on vakuutettu. Nimimerkki äiti jo selvittikin käytännön, näin minäkin olen sen ymmärtänyt. Suosittelen lämpimästi ottamaan sen jo odotusaikaan.

Onko kellään tullut herpeksen takia rajoituksia vauvavakuutukseen? Mietin vaan kun Tapiolaan lähetän hakemuksen ja neuvolakortista kopio siihen vaaditaan ja siellähän se tieto on..

Voi kiito kiitos kiitos vastauksestasi! Kivi vierähti sydämeltä. Sen sijaan että lähettäisin nuo paperit postissa niin lähden saman tien käymään siellä toimistossa että saan asian eteenpäin, kun siihen 3 kk takarajaan on enää muutama päivä. Sen takia olin huolissani, että kun näin myöhään olen liikkeellä ja laittavat jotain rajoituksia niin en ehdi enää saada vakuutusta ennen sitä takarajan umpeutumista.

Mulla on tällainen Tapiolan hinnasto, että varausmaksu on 80 euroa ja itse vakuutus pääkaupunkiseudulla 455,58€ (47€:n omavastuulla) ja 369,20€ (84€:n omavastuulla) ja muualla Suomessa samoilla omavastuilla 421,44€ ja 342,91€

Me otettiin tälle kakkoselle vakuutus näin raskausaikana. Ei uskallettu jättää ottamatta sillä esikoinen on sairasttelut paljon. Esikoiselle otettiin vasta synnyttyä. Äskettäin vein esikoisen kuitteja vakuutuusyhtiölle puolen vuoden ajalta noin 1000 eurolla. Koska toi summa oli jo noin hulppea, niin en jaksanut enää keräillä. Normaalisti haetaan kerran vuodessa eli kerran maksetaan omavastuu. Nyt kun noita rahoja jo kaipaili, niin ajateltiin että voisen omavastuun maksaa pelkästä puolesta vuodestakin. Meille vakuutus on maksanut itsensä jo monesti takaisin. Ja mielellään sitä maksaa varmuuden vuoksi turhaankin, jos ei mitään tapahdukaan.

Tässä on tosi hyödyllinen linkki noista vakuutusvertailuista:

www.vakuutusneuvonta.fi - vakuutusvertailut - henkilövakuutukset,eläkevakuutukset ja säästäminen - valintaopas lasten sairauskuluvakuutuksista 13.6.2007 (ensimmäisenä listassa).

Sieltä saa kattavat tiedot kaikkien vakuutusyhtiöiden lasten vakuutuksista; hinnoista, ehdoista ym. Nuo taulukkohinnat saattavat olla useimmilla yhtiöillä vielä edullisemmat, jos keskität muutkin vakuutukset samaan tai olet oikeutettu esim. nuorisoalennuksiin ym. joten kantsii reilusti kilpailuttaa. Kun noiden vakuutuksien vaihtaminenkin yhtiöstä toiseen on tänä päivänä niin helppoa. Tuon vertailun lukeneena ja muutaman vakuutusehdotuksen saaneena voin sanoa, että noissa hinnoissa (mutta ei juurikaan ehdoissa) oli aivan käsittämättömiä eroja, eikä tuo Tapiola ollut todellakaan halvimmasta päästä..

joissakin v-yhtiöissä on omavastuu/sairaus.

Toisaalta sekin voi joskus olla hyvä: lapseni kaikki atooppiseen ihottumaan ja allergioihin liittyvät hoidot ja tutkimukset tulevat korvatuksi niin kauan kuin jaksan pitää vakuutusta voimassa, ilman uusia omavastuuosuuksia.

Perusvoiteita vakuutuksemme (Fenniassa) ei korvaa, mikä on suuri harmi. Se korvaa vain sellaiset voiteet, joissa on jokin lääkeaine mkana, kuten kortisonivoiteet. Jos oikein muistan, vain Pohjantähden vakuutus korvaa perusvoiteetkin, muta tämä voi olla monen vuoden takaista ja nyt väärää tietoa.

Pyysin kaikista (mitä löysin) vakuutusyhtiöistä tarjoukset ja vertailin niitä. Meillä oli muut vakuutukset myös tapiolasta, mutta olin valmis vaihtamaan ne jos tulee hyvä tarjous. Tapiolan 2 ekaa vuotta on aika kalliit mutta ei ollut kyllä kovin paljon halvempia muissakaan yhtiöissä. Ja mun mielestä tapiolassa oli korkeimmasta päästä noi korvauksetkin sitten. Joissain kohdissa on esim kymmenien tuhansien eurojen eroja vakuutusyhtiöiden välillä.. Mutta siis tapiolasta otettiin sitten mekin ja myös tolla korkeammalla omavastuulla, kun voi kerätä vaikka koko vuoden niitä maksuja. 2 ekaa vuotta hinta on meillä n.241e/vuosi ja se varaus odotusaikana on 76e.

Aika isoja hintaeroja eri kysyjillä. Itse olemme menossa pyytämään tarjousta huomenna ja koska kaikki muutkin vakuutukset ovat Tapiolassa ihmettelen jos joudumme maksamaan tuon korkeamman summan. Tapiolalla on muistaakseni toiseksi korkeimmat kovaukset (vakuutusneuvonnan vertailu 2007) ja se yhtiö joka maksoi suurimpia korvauksia ei korvannut monia sellaisia tapauksia ollenkaan mitkä tapiola korvaa.

Yhteistyössä