vauvauinti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä

Vieras
voiko vauvauinnissa olla tytöllä uimapuku kun puhuivat meille jostain uimahousuista joita saa tilata vai onko kaikilla vauvoilla vaan housut siis tytöt ja pojat

Tytöillä on ollut aina oikeastaan uimapuku.

Mutta toki siellä saa olla sellainen uimavarustus kuin itse haluaa. Ei siis mitään sääntöä sen suhteen että mitä tytöillä ja mitä pojilla.

Meillä pojalla vaippamalliset uimahousut jotka pitää kakkavahingon sisällä. Lahkeensuissa on samanlaisetreunat kun vaipoissakin. UImahousut on siis kangasta, todella helppo pukea ja meille ainakin suositeltiin nimenomaan sellaisia uimavaatteita jotka pitää iso vahingot sisällä, eikä esim painijapuku tyyppistä uima-asua. Jotka on kyllä tosi söpöjä vaan niin ne on nämäkin. Löytyy ainakin nettikaupoista jotka myy kestovaippoja yms. suosittelen.

Meillä taas suositeltiin kokouikkaria, koska vauvaa on helpompi pidellä se päällä kuin pelkissä housuissa. Kainaloiden alta yleensä kun pidetään kiinni, niin ilman pukua on vauva aika liukas pideltävä.

Kokouikkaria meillekin on suositeltu, juuri tuon liukkauden takia. Kahden eri järjestäjän uinneista on nyt kokemusta. Esikoisen kanssa siirryttiin tosin parin kuukauden uintien jälkeen housumallisiin, eikä siinä vaiheessa enää tuntunut hankalalta. Ja toinen olennainen ohje on ollut se, että lahkeiden pitäisi olla sen verran tiukat, että kakat pääsisi karkuun. Tosin mun mielestä pukujen lahkeet ei ole näyttäneet kovin tiukoilta vauvojen päällä, edes uinnin järjestäjien itse myymät. Meillä ensiuikkari on itse ommeltu, joten siihen sai helposti sopivan piukat lahkeet.

Mun mielestä ne uimavaipat on aika turha keksintö ja niiden ostaminen rahantuhlausta!

Ensinnäkin on todella harvinaista että vauva kakkaisi veteen ja jos se vahinko pääsisi käymään, luultavasti uinti keskeytettäisiin varmuuden vuoksi vaikka sellainen uintivaippa olisikin jalassa olleet.

Tytöille joku kiva uimapuku ja pojille uimahousut tai se ""painijapuku"" .

Meidän pojalla oli uimahousut alusta asti (3kk) ja ne oli todella hyvät eikä ollut mitään vaikeuksia pitää pojasta kiinni.

Yhteistyössä