vauvauinnista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nh

Vieras
ootteko käyttäneet uimahousuja vai uimavaippoja vauvoilla? mietin että mistä mahtaa saada noin pinelle uimahousuja? kun kaupassa pienimmät jota olen ite nähnyt on kokoa 80cm niin eihän ne tollaselle 4kk vanhalle sovi vielä... sunnuntaina olis tarkotus alottaa uinti

esim www.juttadesing.fi siellä on vauvauinti uimahousuja.
Me ollaan käytetty siis uimahousuja. Uimahalleilla vai ainakin meidän uimahallista voi myös ostaa oikeanlaisia lahkeellisia uimahousuja vauvoille.

Ohi aiheen mutta hei kiitos,mä en tiennyt (vauva vasta tuloillaan niin kaikki vielä uutta ja ihmeellistä..) että on olemassa jotain uimavaippoja.. Olinkin miettinyt,kun vauvauinti kiinnostaisi,että miten sujuu kun vaippahan kastuu heti..

Alkuperäinen kirjoittaja tuleva äiti:
Ohi aiheen mutta hei kiitos,mä en tiennyt (vauva vasta tuloillaan niin kaikki vielä uutta ja ihmeellistä..) että on olemassa jotain uimavaippoja.. Olinkin miettinyt,kun vauvauinti kiinnostaisi,että miten sujuu kun vaippahan kastuu heti..

ainakin prismassa olen niitä uimavaippoja nähnyt.

täytyy vielä kierrellä huomenna noita kauppoja ja sit ostaa vaippoja jos en löydä hyviä housuja. ei kovin kauas jaksa lähteä nyt hakemaan.

Onko teidän paikkakunnalla ollut joku tilaisuus, johon pitää osallistua ennen kuin menee vauvauintiin? Täällä Joensuussa oli, ja siinä luki että siihen tilaisuuteen osallistuminen edellytys vauvauintiin osallistumiselle. No minä en tiennyt tätä ennen kuin se tilaisuus oli jo ohi, eli minulta jäi väliin, ja nyt minä sitten ilmeisesti en pojan kanssa pääse nyt syksyllä vauvauintiin vaikka sinne olisin halunnut mennä.. :(

http://www.minimaraton.fi/epages/AJP.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/09042006-133869/Products/206/SubProducts/206-0003

Meillä taas sanottiin, että mielummin uimahousut kuin lahkeellinen kokouimapuku tai uimavaipat.
Kuulemma mitä enemmän kangasta sen viileämpi lapsella.
Tuollaisia kiristettäviä uikkareita oli kaikilla, itse ostin tuolta linkissä olevasta kaupasta.
Pitävät mahdolliset vahingot housujen sisällä.
Samantapaisia myi myös uimaseura, tosin olivat hieman arvokkaampia.
Mutta varmimman tiedon saat, kun kysyt uintia järjestävältä seuralta.
Suositukset vaihtelevat paikoittain, osassa ei saa edes käyttää kertakäyttöisiä uimavaippoja hygieniasyistä.

Meille sanottiin että olipa vauva tyttö tai poika, niin pitää olla lahkeellinen uikkari käytössä. Ainakin Prismasta(Oulu) löytyy Finnwearin lahkeellisia uikkareita, kokoja oli 60-80cm välillä. Ja hintaki 12,90?, joten se ei päätä huimaa :)

Vauvauinnissa lapselle tarvitaan uima-asu. Uimahallikohtaisia eroja löytyy vaatimusten suhteen. Toiset vaativat uimavaipan, toiset ei. Järjestän itse vauvauintia, ja kokemuksesta voin kertoa että kakkavahingon sattuminen altaassa on erittäin harvinaista. Veden paine vaikuttaa myös tähän asiaan. Itse suosittelemme vain uima-asua, ei ole väliä onko haalarimalli vai uimahousut. Emme kuitenkaan suosittele uimavaippaa, sillä se on paksu mytty jalkojen välissä estäen hieman myös liikkumista... Vedessähän lapsi juuri pääsee liikkumaan toisin kuin kuivalla maalla, joten ei estellä sitä:)
Omassa altaassamme veden lämpö on miellyttävä 34 joten lämmön kannalta ei ole väliksi millainen asu vauvalla on. Yleensähän vauvauinnissa veden lämpö on minimivaatimuksen mukainen 32 astetta. Housumalli on lapselle mukava kun ihopinta-alaa on mahdollisimman paljon paljaana. Tällöin lapsi tuntee veden virtaukset ja vanhempien kosketuksen mahdollisimman paljon suoraan ihollaan. Mutta haalarimallit taas ovat hauskan näköisiä ja ehkä ne hieman lämmittävätkin pinnan yläpuolella. Suosittelisin ostamaan uikkarin mikä miellyttää itseä, ei uinti nimttäin siihen kaadu:)

Ennen vauvauinnin aloitusta täytyy osallistua vauvauinti-infoon! Vauvauinnissa turvallisuus on tärkeää sillä liikutaan vedessä. Mukana on pieni vauva josta vanhemmat ovat myös uinnin ajan vastuussa. Ohjaajat ja uintipaikka ovat vastuussa ohjauksesta ja olosuhteista. Infossa järjestäjä kertoo millaisen uikkarin he vaativat. Uikkareita 60-70cm saa marketeista ja halpahalleista n.10e-15e hintaan.