Vauvat uimassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kimalle84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kimalle84

Aktiivinen jäsen
10.09.2008
5 284
2
36
En nyt keksinyt mitään parempaa otsikkoa.. Tuli vaan mieleeni tuosta toisesta uimahalliketjusta että minkä takia esim. vauvauinnissa äidit ottavat vauvat mukaansa naisten pesutiloihin? Miksi isät eivät ota vauvaa pesulle miesten puolelle?

Meidän vauvauinnissa naisten pukuhuone sekä pesutilat käyvät todella ahtaaksi kun jokainen äiti kiikuttaa vauvansa sinne. En siis arvostele kenenkään tapaa, vaan mietin että mikä siinä on ihan oikeasti syynä? Kovin moni äiti kuitenkin kertoo kuinka isä kylvettää vauvaa kotona tms. Miksi uimassa jää äidin tehtäväksi vauvan pesut ym.?

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Jokainen, sinäkin? Miksi itse et anna vauvaa isälle? Ehkä joku muukin pari rohkaistuisi kun näyttäisitte esimerkkiä.

Minä nimenomaan annan vauvan isälle, isä sanoi että muut miehet olivat vaan kummissaan katselleet kun meidän iskä pistää pikku-ukon uimakuntoon, ja toistepäin.

Aika jännä että meidän uinnissa ei isillä ole vauvoja ollenkaan, ja kuitenkin näinkin moni antaa vauvaa isälle vauvauinnissa...

Mietityttää vaan se, että onko sellainen sitten äidin omistushalua tai epäluottamusta isän kykyyn hoitaa vauvaa?

Tämä mitä persikkatassu sanoi, ymmärrän ihan hyvin...

Mutta kun tuolla kaikki vauvat on äideillä.. Ja isommatkin.. Kaipa se siitä jossain vaiheessa muuttuu kun ei vielä montaa kertaa olla siellä uinnissa käyty..

meillä mies ei halua ottaa vauvaa miesten puolella. ei ole perustellut mut haluaa varmaan päästä helpommalla.
mut on nyt luvannut että nämä viimeiset yhteiset kerrat ottaa vauvan kun mun alkaa olla niin raskasta siel suihkus sen kanssa (rv 35) ja kun pienempi kasvaa tarpeeks isoksi ja siirrytään siihen perheuintiin niin joutuu ottaa esikoisen miesten puolelle.
meillä alkaa muutenkin mummo käymään vauvauinnissa kun ei mies halua yksin mennä ja mä lopetan ens kuun alussa.

mut meillä kyllä moni isä ottaa vauvan miesten puolelle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No meillä ainakin imetin vauvaa uinnin jälkeen, joten isän oli aika vaikea tehdä sitä..

Juup, sama syy meilläkin ;) Uinnin jälkeen imetys saunassa. Nyt isompana yleensä toinen isän mukana ja toinen mulla (mut kohta kait ei enää voi tyttöä, 3v isän mukaan laittaakaan!)

ja mä en taas ymmärrä niitä äitejä, jotka jättää sen vauvan turva istuimeen keskelle kulkuväyliä ja suihkujen edustoja niin, että ohi ei tahdo mahtua, tai kun suihkun avaa, niin se vauva kaukalossaan saa veden päälleen, ja sitten saa murhaavia katseita palkakseen. kun vähä ajattelis toisia ja laittas ne vauvat kaukalossaan asiallisesti, niin kaikilla olis helpompaa

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No meillä ainakin imetin vauvaa uinnin jälkeen...

Niin kauan, kun tätä tehtiin, niin tyttö oli mun mukana pukkarissa. Nykyään tehdään niin, että altaille mennessä on miehen mukana ja altailta tullessa mun mukana. Saapi "toiseen suuntaan" mennessä rauhassa puuhastella kumpainenkin.

Yhteistyössä