Täälä taas... Niin mullahan ei ollut kokemuksia tuosta vauvarokosta ja sehän tän ketjun kysymys taisi alunperin olla...
Tiedän katja,mistä puhut kun kerroit "sumussa"olemisesta. Mulla ei ole masennusta,mutta ton pojan kanssa alku oli niin hirveä,että masensi jo sen takia kaikki. Ensinnäkin ihan vauvana se kitisi kaiket illat enkä mä tiennyt mistä johtui. No nyt tiedän,että maidosta... Mutta oli raastavaa kuunnella ja katsella toisen tukalaa oloa enkä minä,lapsen äiti osannut tehdä mitään! Ja ne yöt olikin sitten toinen juttu... Elikkä hän kiehnasi yö yön perään kun ei raukka kutinoilta saanut nukuttua. Oli tämä äiti silloin pikkasen yliväsynyt ja piti yrittää olla äiti silloin 3,5v isoveljellekki. Rasvoja oli käytössä mitä milloinkin ja mikään ei auttanut...
Maidon vaihduttua apteekin maitoon,tilanne hieman rauhoittui,mutta öisin valvoskelimme edelleen. Ja mä pähkin ja pähkin mikä kumma vielä kutinaa aiheuttaa! Sitten viime vuoden vaihteessa jätin riisijauhepuuron pois ja aloin kokeileen kauraa ja siinä se! Poika rauhoittui ja iho parani selvästi! Aatella,että riisi oli koko ajan se kutinan aiheuttaja!
No,kyllä meillä edelleenkin nukutaan välillä huonosti,mutta on niitä parempiakin aikoja onneksi. Hampaat on kovasti vaivannut ja jos ollaan kokeiltu jotain epäsopivaa ruokaa niin yöllä kyllä raavitaan. Onneksi Atarax on keksitty!
Rasvana meillä oli/on ollut koko ajan kortisoni kun ei mitkään perusvoiteet auttaneet. Tuli joko lisää kutinaa tai iho kuivui tai tuli punasia läiskiä. Nyt käytössä ollut 1,5vkoa Elidel (aatella,näin kauan ilman kortisonia!) mutta ihossa on kuivia kohtia aika paljon. Nää kuivat kohdat ilmestyi jo ennen Elideliä,mutta eivät ole parantuneet tolla rasvalla,mutta eivät kyllä kutisekaan. Jospa taas pian koittas kortisonia jos se parantais... Elidel on todella kallis rasva (30g tuubi n.46e) jota saa reseptillä. Meillä on tähän lääkärin lausunto ja nyt odotellaan kelan päätöstä,että saatas sit halvemmalla tota. Kaikkein paras ei-kortisoni rasva tähän mennessä siis!
Tosta unen puutteesta vielä,että kyllä sitä masentuu varmasti aivan kaikki jotka joutuu valvomaan paljon. Mulla oli ainakin pinna tosi kireellä monesti ja tuntu,että valoa ei näy koskaan tunnelin päästä. Että ihan oman jaksamisesi kannaltakin sun olisi hyvä aina vaan vaatia testeihin pääsyä. Ja sun poikaskin rupee voimaan paremmin kun saadaan selville ne allergiaa aiheuttavat tekijät. Mun poika oli siis vaavina tosi tyytymätön,itkuinen ja ei ikinä ollut mikään hyvin ja mä jo aivan aattelin,että se nyt vaan on luonteeltaan tollanen,mut mikäs ilopilleri siitä tulikaan kun saatiin ruokavalio kohdalleen!
Me asustelemme etelä-pohjanmaalla eli maalla

)) Entäs te?
Kirjoittele vaan mulle ja vaikka ihan yksityispostiakin jos haluat! =)
Lisään vielä,että mun poika oli siis 6kk kun allergiat todettiin,että se on sitten täyttä puppua lääkäreiltä jos sanoo,että 10kk ikäseltä ei voida todeta!