vauvaperheet, kuinka usein teillä juodaan alkoholia?

  • Viestiketjun aloittaja Muita
  • Ensimmäinen viesti
Muita
niin paljonko perheessänne juodaan alkoholia ja kuinka usein.

itse en ole juonut nyt ollenkaan viimeiseen pariin vuoteen, vauva 10kk. Mies mäkättää kun en tykkää kun hän haluaisi juoda. saa kuulemma liian vähän juoda jos juo viikossa vain 1 kaljan. Pitäisi hänen saada useammin ottaa ja usein jo päiväruoan kanssa. en ymmärrä, onko muilla tällaista.
 
A.E.L.
Meillä ei lasketa kertoja tai määriä, mutta humalaan ei lasten nähden juoda. Ja toinen on aina ajokunnossa. Mutta jos pitää määriä laskea, niin minä en juo muuten kuin juhlissa ja viihteellä (tällä hetkellä en juo ollenkaan, koska olen raskaana). Mies saattaa juoda 1-olutta janoonsa 1-2 plo:a ja muuten sitten juhlissa tai viihteellä.

En nauti suunnattomasti seuraavan aamun krapulasta, jonka jo yksi lasillinen viiniä aiheuttaa. En ole omassa elämässäni kokenut, että minun tarvitsisi vahtia miestäni tai asiasta täytyisi erikseen keskustella tai sopia.
 


Toivon sydämestäni että tää on trolli ja jos on niin on kyllä ainakin viikon huonoin.
Harvoin olen ihme miehen kanssa samaa mieltä,mutta nyt olen. Minä en tosiaan ymmärrä sitä että oma elämä lakkaa lapsen syntymään. Ainakin meille lapsi syntyi täydentämään elämää ei lopettamaan sitä. JA jos tuo ukko kulta haluaa juhlia,niin sit pitää juhlia. KAvereita hänkin haluaa nähdä,kuten aika ajoin myös minä. LApsen edessä ei kuitenkaan koskaan juoda.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tägi;24301722:
Minä en tosiaan ymmärrä sitä että oma elämä lakkaa lapsen syntymään. Ainakin meille lapsi syntyi täydentämään elämää ei lopettamaan sitä.
Samaa mieltä.

Meillä otetaan välillä pari saunakaljaa kun lapset nukkuvat, ja humalaan ei koskaan juoda lasten aikaan. Viihteellä käymme silloin tällöin ja mummo tulee hoitamaan lapsia silloin. Tai jos jompi kumpi käy yksin niin silloin toinen jää lasten kanssa kotiin.
 
toimii
Kerran kk molemmat, joskus yhtäaikaa, joskus vuorotellen (=lapsi kotona toisen kanssa). Kyllä ymmärrän miestä sen verran, että pääsee välillä "nollaamaan" itsensä. Alkoholi ei aiheuta perheessämme minkään näköisiä ongelmia, eli meillä toimii tämä.
 
Miksei voisi ottaa ruuan kanssa olutta vaikka joka päivä, ja viikonloppuna vielä muutaman saunakaljan? Jos ei millään pysty olemaan ilman tai jos sen yhden sijaan lipsuu aina useampaan niin sitten on ongelma. Ihan järjetön joku 1 kalja per viikko, kuka noita keksii? Saako teidän lapsi myös pelata koneella 10 min/viikko ja syödä tikkarin kuukauden viimeisenä lauantaina?

Itse en ole juonut pariin vuoteen juuri mitään. Kaksi terassisiideriä tänä kesänä ja lasi kuoharia uutena vuotena. Nuorempi lapsi nyt 13kk. Mutta mies saa kyllä ottaa, kunhan ei tarvi mitään räkäkännejä joka viikonloppu vetää. Saa silloin tällöin kännätäkin, mutta sitten menee yleensä muualle.
 

Yhteistyössä