vauvanruoka suhteet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="noh";27425304]300g kanaa ruokkii noin neljä ihmistä. Eli paljonko heille laittaisit lisukkeita?[/QUOTE]

Se on aika makukysymys- itse syön enemmän proteiinia ja vähemmän vaikka riisiä, mies taas kaapii saman lihaosuuden kanssa kolminkertaisen riisiannoksen. Ja neuvolasta olen käsittänyt, ettei vauvat tartte niin paljon lihaa/per annos kun aikuiset...

Miksi sinä sekotat ne valmiiksi? Tein itse niin, että pakastin kasvissoseet omina pieninä kökköinään, lihat ominaan (tein valmiin annoksen kokoisia "palloja" tarjottimelle ja pakastin sen. Siitä yhteen isompaan pussiin jäisinä ja pakkasessa säilytin niin).

Etuna on, ettei aina tarvitse syödä samaa yhdistelmää. Eli voit valita tänään vaikka kukkakaali-parsakaali kanan kera ja huomenna kukkakaali- bataatti kanalla, seuraavana parsakaali-bataatti lohella jne.

Niin ja en muista enää sitä annokseen suositeltua määrää tarkalleen, joka jossain soselehtiksessä joskus oli. Oisko ollut ruokalusikallinen per annos tms. Tein semmosia hiukan kaupan lihapyörykkää pienempiä palloja tuosta lihasta ensin alkuun, sitten myöhemmin vähän isompia, mutta maksimissaan aika lähelle sitä kaupan lihapullapallon kokoa.

Ei se haittaa, vaikka olisi vähän enemmänkin. Ei lapset syö aina kaikkea ja taas, jos joskus syö vähän enemmän ei haittaa. Ei se siitä rikki mene, vaikka söisi puoliteelusikallista liikaa lihaa per päivä. :)

(jos vielä lisään, lihan siis keitin, soseutin ja soseesta otin pallot tarjottimelle pakastimeen jäätymään. Ei tarvitse käsin pyöritellä, kahdella lusikalla onnistuu, kun mukana ei ole liikaa vettä ;)).

Yhteistyössä