vauvan vihree kakka ??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
rintaruokittuna ainakin mun vanhin lapsista teki lähes joka kerta vihreen kakan noin 6-8päivän välein. sit kun kiinteet alotettiin niin muoto ja väri muuttu. eikä ollut mitään allergioita koskaan...

Imetätkö? Kakka on usein vihreää jos maitoa tulee paljon ja vauva saa vain ns. etumaitoa joka sulaa nopeammin. Mulla 4 1/2 kk:n ikäinen vauva ja kakka ollut aina vihreää juuri tästä syystä. Ei vaarallista. Voi toki johtua muustakin.

juu imetän. ja maitoa tulee kyllä hyvin. joskus kun otan tissin kesken syönnin pois maito oikein suihkuaa.joskus kuullu suihkutisseistä. onkohan mulla sit sellaiset.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
juu imetän. ja maitoa tulee kyllä hyvin. joskus kun otan tissin kesken syönnin pois maito oikein suihkuaa.joskus kuullu suihkutisseistä. onkohan mulla sit sellaiset.

Kuulostaa sille että vihreä kakka johtuu juuri tuosta etumaidosta. Ja suihkutissit oli/on minullakin. Vauva joutuu hotkimaan maidon ja on täynnä ennen kun saa rasvaisempaa takamaitoa joka pitää pitempään kylläisenä. Huomaat kyllä sitten kun vauva alkaa viihtyä pidenpään rinnalla ja saamaan takamaitoa niin kakann väri alkaa myös muuttua ruskeammaksi. Ja moni erehtyy tässä vaiheessa luulemaan että maito on loppumassa kun vauva on pidempään rinnalla mutta siitä ei aina suinkaan ole kyse. Maidon tulo vaan tasaantuu vastaamaan vauvan tarpeita. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Minäpä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kuulostaa sille että vihreä kakka johtuu juuri tuosta etumaidosta. Ja suihkutissit oli/on minullakin. Vauva joutuu hotkimaan maidon ja on täynnä ennen kun saa rasvaisempaa takamaitoa joka pitää pitempään kylläisenä. Huomaat kyllä sitten kun vauva alkaa viihtyä pidenpään rinnalla ja saamaan takamaitoa niin kakann väri alkaa myös muuttua ruskeammaksi. Ja moni erehtyy tässä vaiheessa luulemaan että maito on loppumassa kun vauva on pidempään rinnalla mutta siitä ei aina suinkaan ole kyse. Maidon tulo vaan tasaantuu vastaamaan vauvan tarpeita. :)

miten mä saan sen vauvan juomaaan sitä takamaitoa jos täyttyy jo siitä etumaidosta ? Meillä imetysvälit on nyt jo noin 3tuntia, öisin kuusikin. että toisaalta aika pitkiä välejä vai onko ?

Ja jos suihkutissit aiheuttavat ongelmia niin voit yrittää tasata maidon tuloa syöttämällä monta kertaa peräkkäin samasta tissistä. Näin maidon tulo saattaa vähän rauhoittua ja vauva saa ehkä myös takamaitoa juodakseen. Mutta jos vauva kasvaa hyvin eikä protestoi liikaa maidon tuloa vastaan niin turha kai lähteä asioita muuttamaan.

Siinähän se jo tulikin. Ja kyllä, syöttövälit kuulostaa aika ihanteellisilta. Toisin kuin meillä. Täällä syödään lähes kahden tunnin välein yötä päivää edelleen...

Mutta siis kannattaa kokeilla tuota samasta rinnasta imettämistä. Tai sitten voit ennen syöttöä pumpata hieman etumaitoa pois että vauvalle jää rasvaisemmat maidot. Tosin tällä tavoin rinnat saavat viestin että maitoa tarvitaan lisää eikä maidon tulo vähene kuten on tarkoitus. Eli saatat joutua pieneen kierteeseen.

Yhteistyössä