Vauvan valvominen yöllä, apuja?

Meidän vauva (5,5kk) on nyt muutamana yönä herännyt valvomaan. Herää joskus 3-5 aikaan ja valvoo 1-2 tuntia, ennenkuin jatkaa unia. On ihan tyytyväinen, pyörii ja hyörii ja juttelee, muttei nuku. Annan tissiä, silitän, annan tuttia, mikään ei auta. Mistähän mahtaa johtua ja mikä mahtaisi auttaa? Nukkuu "sivuvaunussa" meidän sängyn vieressä ja tähän asti se on toiminut hyvin.
 
"vieras"
Jos on kylläinen, vaivaton ja tyytyväinen, älä kiinnitä huomiota vaan anna hyöriä ja pyöriä. JOs on alkanut liikkuminen ja ääntely kiinnostaa, voi senkin takia tehdä sitä.
 
Joo liikkuu kovasti, on itse asiassa jo aika kauan liikkunut, kääntyi 2,5 kk:n ikäisenä mahalleen ja ryömiminen alkoi joku aika sitten. Nyt harjoittelee konttausasennon ottamista, joten liittyisköhän tähän uuden taidon harjoitteluun?
 
CatRat
Älä ainakaan imetä, jos nälästä ei ole kyse. Jos mahdollista, pistä vauva toiseen huoneeseen nukkumaan - niin julmalta kuin se ehkä kuulostaakin. Äidin on turha valvoa, jos lapsella ei ole hätää. Lapsi kyllä ilmoittaa, jos on oikeaa asiaa.
 
"Frozenia"
Meillä on sama ongelma, ennen meni nukkumaan nätisti ja nukkui koko yön, mutta nyt nukkumaan ei haluais millään mennä ja yöllä sit herää hyörimään. Nälkä ei ole, eikä huudakaan, kikattelee ja juttelee itekseen sängyssä ja pyörii. Ilmeisesti vaan kun uusia taitoja on tullu, niin herää yölläki treenaamaan. Päivälläkään ei enää tykkää nössöttää sylissä, vaan lattialle pitää päästä hyöriin, ja jos ei pääse niin huutaa naama punasena niin kauan että saa tahtonsa läpi tai sylissäpitäjä lähtee kävelemään ympäri taloa.
Kerkesin jo tottua hyviin ja pitkiin yöuniin, niin nyt olen ite sit kiukkunen kuin ampiainen päivällä. Ei sitä pysty oikein yöllä jättää huomiottakaan, vaikkei mitään hätää olekaan, kun oon ainaki ite vauvan suhteen niin herkkäuninen, että herään kaikkeen ääntelyyn, vaikka normaalisti saa vaikka pommi räjähtää vieressä ja jatkan unia.
Ilmeisesti tääki on vaan joku kausi, eiköhän kohta saada taas nukkua yöt. Meillä neiti muuttaa tammikuussa omaan huoneeseensa muutenki (kun on kaikkien vauvakirjojen mukaan valmiudet nukkua yöt), että voi ite yöllä yskästä ilman että muksu alkaa ähiseen.
 

Yhteistyössä