Vauvan vaippa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kakkkkkaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kakkkkkaaa

Vieras
Jos vauva nukahtaa yöllä ja et ole 100% varma haiskahtaako kakalle vai ei, niin alatko kaivelemaan ja tarkistamaan asian jolloin vauva herää vai annatko nukkua? Entä jos nukahtaa pitkän yrittämisen jälkeen ja samalla sitte kuuluu rutina? Vaihdatko vaipan vai odotatko että vauva herää itsekseen?
Jos on siis ihan hyvä iho vauvalla jne?

Vaihdan vaipan. Mun luonto ei anna tehdä sitä lapselle, että joutuisi nukkumaan kakat housussa. Vaikka eikai siitä nyt niin suurta haittaa olekaan jos vauvan pylly sen kestää. Vauva yleensä ei edes herää siihen, että vaipan vaihdan, eli mun on silleen helppo.

Minkä ikäinen vauva on kyseessä?

Pienempänä minä en kyllä herätellyt, maitokakkaa ei mielestäni tarvitse välttämättä samalla sekunnilla vaihtaa. Tuolloin vauva kyllä heräsikin sen verran tiheästi syömään, että vaipan pystyi vaihtamaan siinä samalla.

Nykyään (lapsi pian 1v) menen vähän tilanteen mukaan. Kakka on kuitenkin jo erilaista, kun ruokavaliossa on muutakin kuin maitoa. Kyllä mä ainakin katson sen vaipan ja jos näyttää siltä, että on aivan täynnä, olen yleensä vaihtanut. Paitsi pakko kyllä myöntää, että jos nukuttaminen on oikeasti ollut helvetin hankalaa, olen saattanut olla vaihtamattakin.

Siihen en osaa ottaa kantaa "pitäisikö" vaippa vaihtaa vaiko ei :)

Kai se pitäisi vaihtaa, mutta jos nukuttaminen ja nukkuminen hankalaa, jättäisin mlltei suosiolla vaihtamatta, koska vauvan iho näyttää kestävän vähän aikaa olleen kakan. Ripulikakka on erikseen. Juuri tulossa oleva kakka saattaa pitää vauvaa hereillä, joten siksi nukuttaminen on saattanut olla hankalampaa.