vauvan vaatteiden pesuaineista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minttumaaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minua inhottaa muutenkin kaikki hajustetut vauvanhoitotuotteet (peppupyyhkeet, voiteet, kylpyöljyt jne.) Vauvan pitää tuoksua vauvalta eikä hajusteilta. Pesen muutenkin koko perheen pyykit hajusteettomalla ja zeoliitittomalla pyykinpesuaineella, koska pidän puhtaan pyykin tuoksuttomuudesta. Ja zeoliitti kertyy pesukoneeseen ja saattaa jättää jäämiä vaatteisiinkin ärsyttäen ihoa, koska nykyaikaiset pesukoneet kuluttavat niin vähän vettä etteivät huuhdo sitä savimönjää kokonaan pois.

Muutenkin pyykinpesuaineiden hajusteet ovat todellinen ongalma hajusteyliherkille, joten kanssaihmistenkin vuoksi kannattaa siirtyä ihan pysyvästi hajusteettomiin aineisiin.

Ei kait tuosta mitään ohjetta ole; jotkuthan eivät koskaan pese hajusteettomilla tuotteilla vauvan vaatteita. Itse pesen kaikki pyykit hajusteettomalla pesuaineella, aikuisten pyykkiin laitan hiukan tuoksullista huuteluainetta, lasten pyykkiin hajusteetonta huuhteluainetta. Meillä on atoopikkolapsi, joten varmaan tulen aina pesemään hänen pyykkinsä hajusteettomilla pesuaineilla.

Minä pesen Erisanilla. Mutta meillä se ei ainakaan pese puhtaaksi. Jos vaippa on valskannut ja tulee kakkapyykkiä niin, vaikka pesis heti niin ei lähde. Olen ajatellut siirtyä omon hajusteettomaan pesuaineeseen. Jos se ei tehoa niin pitää pyykätä samalla kuin omatkin vaatteet ja toivoa, että vauva ei herkisty sille.

Yhteistyössä