vauvan vaatteiden pesu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
oletteko pesseet kaikki vauvan vaatteet mitä äitiyspakkauksen mukana on tullu tai mitä olette kaupasta ostelleet? onko se välttämättä tarpeellista?
oletteko käyttäneet huuhteluaineita/silittäneet vaatteet jälkeen?

Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä:
No en tietenkään uusia vaatteita ole pessyt enkä pese. Pyykkiä riittää ihan muutenkin.

Niissähän on kaikenmaailman homeenestoaineita, tärkkäysaineita jne. Ja lisäksi muut ihmiset on hipeltäneet niitä käsillään. Ja sen lisäksi ne on pölyyntyneet ym. ties missä kiinalaisessa lapsityövoimatehtaassa.

Minä pesen ja pesin kaikki, huuhteluainetta en tietenkään käytä, koska sekin voi olla liikaa vauvan herkälle iholle. Ja kuivasin rummussa, niin tulivat pehmoisiksi.

Sellaiset vaatteet oon pessyt uutena mitkä tulee ihoa vasten, mutta esim. äp:n toppahaalaria en pessyt. Silloin silitin vauvanvaatteet ennen kun vauva oli syntynyt, mutta sen jälkeen ei käynyt enää mielessäkään. Huuhteluainetta oon käyttänyt.

Melekin kaikki oon pessyt. Joskus joku mekko on saattanut olla päällä ennen pesua. Vauvalle käytän huuteluainettakin. Oon huomannut et esim rätit(sideharsot) jää tosi koppuraisiksi ilman sitä. Millähän sais vielä velourin pysymään pehmeänä?

Yhteistyössä