Vauvan unet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauvan äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vauvan äiti

Vieras
Jostain olen kuullut että päivällä vauvan pitäisi syödä 4 tunnin välein. Pitääkö mun herättää vauva n.4 tunnin välein syömään? Nukkuu pitkiä unia vaunuissa eteisessä.

Mulla on itellä 5 viikkonen neiti ja aluksi luulin kanssa, että pitää herättää syömään...neuvolasta kehoittivat. Lääkäri kuitenkin sanoi, että kun kasvaa hyvin ja normaalisti niin ei tarttee herättää vaan vauva herää, kun on nälkä. Tää on sitä niinsanottua lapsentahtista syöntiä. Ennemmin ne herää syömään, kun nälkään kuolee.
Toki jos on pienikokoinen/ ollut keskonen tms. niin sit voi olla eri ohjeet...
Ps. Miksi vauva nukkuu eteisessä?

Vauva on isokokoinen ja kasvaa hyvin rintamaidolla. Nukkuu eteisessä vaunuissa koska nukkuu siinä paremmin kun sisällä ja ulos en halua laittaa kun kissoja kulkee paljon. Eteinen siis viileä.

Ei lapsentahtinen imettäminen ja vauvan herättäminen syömään ole välttämättä ristiriidassa keskenään. Vauvan herättäminen voi olla perusteltua, kun on aivan pieni vauva kyseessä/vastasyntynyt, koska pienet kuivuu niin nopeasti ja väsähtää ja sitten ei jaksa imeäkään enää. Mutta siis jos vauva on virkeä ja imee hyvin, kun herää, niin en olisi huolissani. Ja tosiaan, jos ei ole enää mikään ihan vastasyntynyt, niin anna nukkua, jos vaan tissit kestää. ;)

Yhteistyössä