Pitkät päiväunet - huonot yöt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "rytmihäiriö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"rytmihäiriö"

Vieras
Meillä 7kk ikäinen vauva nukkuu päiväunet ulkona vaunuissa, ja hyvin nukkuukin. Joka päivä yhdet unet, mutta ne kestääkin sitten 4-5tuntia, joskus jopa enemmän, eilenkin 7,5tuntia. Yöt onkin sitten huonompaa nukkumista (heräilee tunnin-kahden välein, eikä meinaa illalla asettua mitenkään) ja ymmärtäähän tuon ettei unta välttämättä koko yöksi tuollaisen päikkärimaratonin jälkeen riitä...
Oon monelta taholta kuullut ja lukenut ettei vauvaa saa herättää päiväunilta, mutta mites tässä tilanteessa tekisitte, herättäisittekö jonkun tietyn tuntimäärän jälkeen että jäis unta yöksikin?

En antais nukkua 7,5h päiväunia. On ihan selkee ettei riitä yöksi! Vuorokausirytmi menee ihan pyllylleen jos yöunet vetäistään päivällä. 4h antaisin nukkua.

Näin maallikkona sanoisin, että pikkuisella on tosiaan yö silloin kun muilla on päivä?! Nukkuuko hän paikallaan olevissa vaunuissa ihan tyytuväisenä syömättä ja heräämättä 7,5 tuntia? Itse herättelisin myös viimeistään 4 tunnin jälkeen, johan siinä menee ateriarytmitkin sekaisin.

Voimia rytmin löytämiseen, kolmessa päivässä olette jo normaalissa rytmissä!

[QUOTE="Nukkumatti";29668561]Näin maallikkona sanoisin, että pikkuisella on tosiaan yö silloin kun muilla on päivä?! Nukkuuko hän paikallaan olevissa vaunuissa ihan tyytuväisenä syömättä ja heräämättä 7,5 tuntia? Itse herättelisin myös viimeistään 4 tunnin jälkeen, johan siinä menee ateriarytmitkin sekaisin.

Voimia rytmin löytämiseen, kolmessa päivässä olette jo normaalissa rytmissä![/QUOTE]

Kyllä nukkuu tyytyväisenä, syömättä ja juomatta. Eli aloitankin tänään jo rytmin hakemisen, ja lähden herättelemään kun 4tuntia unta täynnä. :) (ellei itse herää, mikä nyt on erittäin epätodennäköistä ja ennenkuulumatonta...)

Tsempiä rytmin löytymiseen! En siis toki mitään huudatus-unikoulua suosittele, mutta sellaisella lempeällä ohjaamisella etenette!

Kolmessa päivässä meillä on kaikki tuteista ja yösyömisistä poisopettelu mennyt ja teillähän ei ole mistään sellaisesta kyse, kuin vaan hieman rytmin kääntämisestä! :)

Varmaan sitten mukavampaa koko perheelle, kun saatte kunnon yöunet ja päivällä yhteisiä puuhia! :)

Aurinkoista viikonloppua!

On nuo vauvat vaan niin erilaisia. Meillä tossa iässä nukuttiin vain ja ainoastaan 40 minuutin päiväunia vaunuissa. Olisi ollut ennenkuulumatonta (kuten niin hauskasti ilmaisit) jos olisi nukkunut yhteen pötköön yhtään pidempään. No mutta asiaan: herätä liian pitkiltä päikkäreiltä niin saa sen rytmin käännettyä. Sillä taitaa nyt olla yö päivällä.

Yhteistyössä