Auttakaas nyt! Pitääkö mun tosiaan herättää tuo vauva syömään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zazaka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja zazaka:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
onko joku syy herättää tunnin välein ?

kuulemma paino nousisi tarpeeksi hyvin jos herättelis aina..

eli jos on ollut ongelmia painon kans, ni herättele vaan.
meillä tosin esikoinen ei heräillyt saati todellakaan syönyt väkisin niinsanotusti vaik kuin yritti pistää tissii suuhun :) mut hyvä hänest tuli.

Tunnin?!? :o
Meille sanottiin synnärillä, vajaa 7 viikkoa sitten, että herätelkää poikaa noin neljän tunnin välein syömään, ja juuri tuon takia, että paino nousis tasasesti.. Noh niin tein, ensimmäisen viikon aikana, mutta sitten sen lopetin, koska en nähny siinä mitään järkeä.. Nyt poju saattaa hyvin nukkua 6-7 tuntiakin, mutta pitää kyllä huolen, että saa tarpeeksi ruokaa vuorokauden aikana.. Eli jos yöllä nukkuu 7 tuntia putkeen, niin päivällä saattaa pari kertaa syödä kahen tunnin välein..
Neuvolassakin sanoivat, että turhaan herätellään, koska poika kuitenkin pitää huolen syömisestään ja onhan se hölmöö herättää toista syömään, jos hänellä ei ole vielä edes kunnolla nälkä..

no, en mä viitsi silti kyllä ihan tunnin välein herätellä.. :/ eiköhän tuo kumminki herää kun nälkä tulee :) ja vjos ei herää, nii sitten herättelen.

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä:
oli lapsella syntymäpaino 2150g ja silti käskettiin herätellä kolmen tunnin välein syömään.

Niin ja tällä hetkellä on luokkansa pisin lapsi, että taisi nuo ruokailukerrat riittää ;) Muutenkin kasvu oli tasaista koko ajan.

Aika hassua.Meillä tyttö oli 3,1 kg syntyessään ja 2,8 kun kotiuduttiin.Ei mitään käsketty herätellä ja hyvin kasvoi.

Eihän vauva jaksa syödä kokoaikaa!! Oppii vaan todella huonot rytmit.
En mä lähtis kyllä herättelemään noin usein,tuo 3 h on ihan ok.
Meillä tyttö veti 6 h uniakin.Ja kasvoi hyvin.

Kaksoset olivat 2,5 kg kotiin lähtiessä eikä heitäkään käsketty herätellä syömään.

Lepoa aivot ja tarvitsee ja kroppa että kasvaa.
Tuo tunti on ihan hullua!!
:o

No ei nyt kuitenkaan tunnin välein!!!Mulla pienin lapsi painoi syntyessään 2,9kg ja käskettiin kolmen tunnin välein herätellä ja näin taisin tehdä muutaman viikon kotiutumisesta....

Meillä 2890g ja 48cm. Käskettiin myös herättämään syömään yöllä 4h välein ja päivällä 3 h välein. Näin tein ekat 3 viikkoa. Kun paino nousi ja poika voi hyvin, luovuin niistä herättelyistä. Ja hyvin on kasvanut sen jälkeen.

Eli pikkupainoisille varmaan annetaan näitä herättelyohjeita. Tuo tunnin välein kyllä kuulostaa aika kovalta. Ei vauva saa nukkua rauhassa lainkaan...

Mun vauva oli alle kolme kilonen syntyessään ja käskettiin herätellä kolmen tunnin välein mutta vaan siksi että sokerit tahto laskea liian alas jos pidempään nukkui.

Meillä esikoinen 3320 g ja käskettiin 3-4 tunnin välein herätellä syömään, verensokereiden takia vaikka ei niissä mitään häikkää ollutkaan. Ja kuopuksen paino laski liikaa laitoksella ja siksi piti antaa lisämaitoja ja imettää vähintään kolmen tunnin välein. Kotona sitten söikin 15 min- 2 tunnin välein ja en todellakaan herättäny jos sattui joskus harvoin nukkumaan pidempään.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Meillä 2890g ja 48cm. Käskettiin myös herättämään syömään yöllä 4h välein ja päivällä 3 h välein. Näin tein ekat 3 viikkoa. Kun paino nousi ja poika voi hyvin, luovuin niistä herättelyistä. Ja hyvin on kasvanut sen jälkeen.

Eli pikkupainoisille varmaan annetaan näitä herättelyohjeita. Tuo tunnin välein kyllä kuulostaa aika kovalta. Ei vauva saa nukkua rauhassa lainkaan...

Kyllä niitä taidetaan antaa "isompi painoisillekin", koska meillä poju oli 3515g ja 50cm :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
no ei tunnin! 3 tuntiaihan hyvä - eihän se jaksa syödäkään ja maha kovilla kun koko ajan menee uutta sapuskaa.
ihme ohje ku ei o mikään pieni ollu kuitenkaan :o

Ja saa kovat ilmavaivat kun jatkuvasti maitoa ja ilmaa masuun.Ruuansulatusjärjestelmä vielä kypsymätön niin lepoa sekin tarvii.

Outoa kyllä.Kantsii soittaa terkalle ja kysyä vielä uusiks tuo ohjeistus.

Itse kyllä lastani silloin vauva-aikana herättelin 3 tunnin välein syömään, joka sairaalasta ohjeistettiin, mutta en nyt kyllä usko että ihan TUNNIN välein pitäs herätellä :O

Yhteistyössä