Vauvan tuttejen puhdistamisesta gallup-kysymys =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hygienia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
iik, mä olen siis nipo...

se vo olla..ootko ikiä aatellut että kyllä se sunkin lapses tarvii pöpöjä :))
ja sellaisissa perheissä missä ollaan hyvin tai yli hygieenisiä niin kylläpä siä on lapset aina kipeenä...

TYKSissä synnärillä jo käskivät vaan huuhdella juoksevan veden alla kun kysyin uutta tuttia eli en ole joka kerta keitellyt sitten kotonakaan. Kun desinfioin pulloja niin laitan tutit samalla mutta en joka käyttökerran jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

ja sellaisissa perheissä missä ollaan hyvin tai yli hygieenisiä niin kylläpä siä on lapset aina kipeenä...

ei pidä paikkansa, meillä 3 lasta =)

No ei ole ihan noinkaan. Esikoisen kanssa olin tosi tarkka ja lapsi oli terve kunnes aloitti päiväkodin kolmevuotiaana.

Kotona lattialle huuhtaisen, kaupungilla lattialle keitän tai heitän roskiin.

Monta tuttia teillä on kaupungilla mukana kun voi roskikseen heittää. Kyllä meillä menee tutti vaan suuhun jos kadulle lentää, katson vaan ettei ole suurempia roskia.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
en kylä edes oo huuhdelut,keittänyt olen ööö...josksus kun olen ekankerran ottanu käyttöön..
Muksu on nyt 11kk ja eipä oo ikinä ollu viä kipee :))

samoin minä. Pienemmälle keitin käyttöönotossa, isommalle en sitäkään. Koskaan oo ollu suuremmin tauteja pojalla.

Meille ainakin neuvolassa sanottiin että jos kotona putoaa lattialle niin ei saa edes pestä joka kerta, vaan lapsen on totuttava kodin bakteerikantaan. Mutta jos jossain muualla (vaikka siellä neuvolassa) putoaa lattialle niin on hyvä pestä.

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Kotona lattialle huuhtaisen, kaupungilla lattialle keitän tai heitän roskiin.

Monta tuttia teillä on kaupungilla mukana kun voi roskikseen heittää. Kyllä meillä menee tutti vaan suuhun jos kadulle lentää, katson vaan ettei ole suurempia roskia.

Meillä oli tutit yleensä kiinni sellaisella tuttinauhalla, lisäksi varatutti mukana.

Yhteistyössä