vauvan tapaamiset isän kanssa

  • Viestiketjun aloittaja yksin
  • Ensimmäinen viesti
yksin
Hei! Onko täällä sellaisia kenellä olisi kertoa siitä kuinka on toimittu kun lapsi syntyy niin, että vanhemmat eivät ole yhdessä?

Kuinka tapaamiset on hoidettu isän kanssa ja kuinka paljon isä näkee lasta?

Omalla kohdalla tilanne on tämä ja nyt ollaan ajauduttu riitatilanteeseen siitä kuinka paljon isä lastaan näkee. Vauvasta asti isä on tavannut lasta 3h/vko ja aika nuoresta lapsi on ollut isällään yhden yön/kk. Mielestäni tämä on aika paljon kun kyseessä on alle vuoden ikäinen lapsi.

Miten teillä muilla?

Nyt isä vaatii lisää tapaamisia ja lapsi on tällä hetkellä 9kk, olenko vain liian suojeleva vai mikä mättää kun mielestäni tapaamisia on aivan tarpeeksi lapsen ikään nähden.

Minkäikäisenä lapsenne on alkanut tapaamaan isäänsä esim. joka toinen viikonloppu?
Koska olette ryhtyneet "jakamaan " juhlapyhät?

Itsestä vain tuntuu todella vaikealta antaa lasta isälle enemmän. Onhan se hienoa, että isä tapaa säännöllisesti, mutta joku raja siinäkin täytyy olla lapsen ollessa näin pieni.

Kiitos vastanneille!
 
mekaks
Kun mun poika oli vauva,isä kävi katsomassa vauvaa meillä kotona ja välillä haki lapsen esim vaunulenkille.Poika oli yli 2v kun alkoi olee isällään joka toinen viikonloppu yhden yön.Nykyään on 4v ja noin joka toinen vkonloppu isällään.
Itse en kovin pientä antaisi kovin pitkäksi aikaa,ennemmin tapaamisia tiheään kuin pitkiä tapaamisia harvoin.Netistä löytyy myös tapaamissuositukset lapsen iän mukaan,miten kannattaa menetellä.
Tsemppiä!
 
Kannattaa käydä lukemassa yksin- ja yhteishuoltajien liiton sivuilta suosituksia.

Siellä on eri ikäryhmille ja miten toimitaan sen perusteella, kuinka paljon isä on tekemisissä ollut.

Ja tietty lastenvalvojan kanssa kannnattaa olla juttusilla. Mulle ainakin sanoi, et jos tuntuu ettei poikaa halua antaa, niin kannattaa luottaa äidin vaistoon. Ehtiihän sitä koko loppuelämän, niin miks kiirehtiä alussa.

Oma poika pian 11 kuukautta, eikä mene isälleen yöksi hoitoon aikoihin, vaikka näkevät välillä useamman kerrankin viikossa. Ja se on isälle ok. Mieluummin odottaa, että poika isompi.

:hug:
 
alkup
Kiitos vinkistä, löytyi hyvin tietoa sieltä yksin- ja yhteishuoltajienliitosta! Täytyy tulostaa asiat ja esittää ne seuraavassa palaverissa.
Tuntuu hyvältä, että en ole se kamala äiti joka ei anna isän nähdä. Olen yrittänyt isälle sanoa, että lapsen kasvaessa lisätään tapaamisia, mutta isälle se ei käy. Lastenvalvoja mikä meillä on, on suorastaan ammattitaidoton, palvelu ollut todella huonoa ja asiaan perehtymätöntä.

Kiitos vielä vastanneille ja mielelläni kuulisin aiheesta vielä lisää!
 
Mun mielestä on parempi mitä useammin näkee. Pienet lapset kuitenkin unohtavat aika nopeasti, minä olin joskus kun puhumaan opin, sanonut kun isäni tuli parin viikon työmatkalta, että setä :whistle: Mutta yöksi en välttämättä kovin pientä antaisi
 
me erottiin miehen kanssa pienemmän lapsen olessa 3kk ikäinen. heti alusta asti mies näki lapsiaan parina iltana viikossa muutaman tunnin ajan ja isompi lapsi (silloin 2v) oli joka toinen viikonloppu yökylässä. kun tyttö jäi pois rinnalta ollessaan 8kk ikäinen alkoi myös hän olemaan isällään joka toinen viikonloppu ja minusta hyvä niin. pieni lapsi unohtaa helposti ja alkaa vierastamaan. ja vaikka näkevät näinkin paljon niin vierastaa silti ja mielestäni se on kamalaa. kyllä minä ainakin mielelläni antaisin pienemmänkin lapsen olla isänsä kanssa yötä, jos ei ole jotain painavaa perustetta sen tiellä. yhtä paljon se isä on vanhempi kuin äitikin ja lapsella oikeus tavata isäänsä.
 
alkup
Olen samaa mieltä, että lapsella on oikeus tavata isäänsä. Mutta lapsella on myös oikeus kasvaa turvallisessa ympäristössä lähellä äitiään. Varsinkin kyse on näin pienestä mielestäni tämän hetkiset tapaaamiset ovat riittäviä.
Soitin tänään yksi- ja yhteishuoltajienliittoon ja sieltä neuvottiin lisäämään tapaamisia lapsen ollessa lähellä 2 ikävuotta. Heidän mielestään tämän hetkinen 1 yö/kk on jo paljon tai siis pitkä aika. Tietysti lapsi sen lisäksi näkee isäänsä sen yhden illan viikossa.
Yyl:sta sain ohjeen noudattaa lastenvalvojalla tehtyä sopimusta tapaamisten suhteen. Kun asiat ovat paperilla niitä tulee noudattaa. Tietysti isä voi alkaa rettelöimään ja viedä asian käräjille... Sitä odotellessa...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2007 klo 17:10 alkup kirjoitti:
Olen samaa mieltä, että lapsella on oikeus tavata isäänsä. Mutta lapsella on myös oikeus kasvaa turvallisessa ympäristössä lähellä äitiään. Varsinkin kyse on näin pienestä mielestäni tämän hetkiset tapaaamiset ovat riittäviä.
Soitin tänään yksi- ja yhteishuoltajienliittoon ja sieltä neuvottiin lisäämään tapaamisia lapsen ollessa lähellä 2 ikävuotta. Heidän mielestään tämän hetkinen 1 yö/kk on jo paljon tai siis pitkä aika. Tietysti lapsi sen lisäksi näkee isäänsä sen yhden illan viikossa.
Yyl:sta sain ohjeen noudattaa lastenvalvojalla tehtyä sopimusta tapaamisten suhteen. Kun asiat ovat paperilla niitä tulee noudattaa. Tietysti isä voi alkaa rettelöimään ja viedä asian käräjille... Sitä odotellessa...
siis toki noudatetaan sitä sopimusta. musta toi tapaamis määrä tuntuu vaan kamalan pieneltä jos isä on kuitenkin kykeneväinen ja luotettava lasta pitämään. itse ajattelin siten kun noita sopimuksia tehtiin, että miltä itsestä tuntuisi jos saisi nähdä lastaan harvoin ja vain pienen hetken.. enkä pysty edes kuvittelemaan miten kamalsti tyttö vierastaisi isäänsä jos noin "vähän" näkisi. tämä kuitenkin vain minun mielipide.
 
Meillä isä on alusta asti käynyt poikaa katsomassa meidän kotona.Yötä ollut isänsä luona vain kerran,ollessaan n.1,5v(tosin isällä alko-ongelmia,joten en yöksi ole halukas antamaankaan kovin mielellään)Isä on poikaa hoitanut meillä öitä,jos on ollut tarve.Näkee poikaa ehkä n.15-20 pvänä/kk.
Mitään sopimusta tapaamisista emme ole tehneet,ei ole ollut tarvetta.
 
Olipa ajankohtainen aihe. Meillä on meneillään kova taistelu isän ja pojan tapaamisista. Minulla on 1,4 v poika ja on nyt kolme kertaa ollut isällään muutaman päivän ja yön. Sitä ennen isä kävi täällä kotona tapaaamassa poikaa, mutta se aiheutti jatkuvaa riitelyä. Välillä oltiin pojan kanssa viikon jaksoja isällä ja isovanhemmilla, jotka asuvat samassa pihassa. Isä asuu siis 150 km päässä meistä.
Nyt yllättäen isä pidensikin pojan oloa luonaan melkein viikkoon. Soitin kolmen päivän jälkeen, että milloin poika kotiutuu, mutta isä sanoi ettei voi vielä tietää. Pakko oli uhkailla ja laittaa päivä jolloin pojan on oltava luonani. Ja kyllä hänet silloin sitten tuotiin.
Hyvin poika siellä viihtyy, mutta tällaisia omavaltaisia jaksoja. Sanoin, että nyt mennään lastenvalvojalle tekemään tapaamissopimus, että tällaiseen minä en suostu. Siitä se mekkala nousi. Isällä on oma ehdotus tapaamisista eli joka toinen viikko hänellä. Siis ikinä en tule tuohon suostumaan kun pienestä lapsesta kyse. Ja siellä isän luona poikaa hoitaa mumma kun isä tekee jatkuvasti töitä. Olen aivan hermona asiasta.
Huomenna soitan lastenvalvojalle. Isä kyllä jo sanoi, ettei sen akan luo tule. Mutta ei mene poikakaan isän luo ennenkuin tapaamiset on sovittu.


 
alkup
Kannattaa sopia lastenvalvojalla tarkat ajat kuinkoa lapsi on isällään. Niissä on sitten molempien pysyttävä. Onneksi meillä on tuo sopimus tehty tarkasti, joten nyt voin toimia sen mukaan.

Kyllä kuulostaa hullulta noin pitkä olo, varsinkin kun ei itse pysty hoitamaan vaan tarvitaan mummo avuksi. Ja jos vielä ei osaa sanoa koska tulee takaisin.

Meillä sama tilanne, että isä on aina vanhemmillaan. Ei siis ole vielä yksin kykenevä hoitamaan. Se hyvä puoli siinä tietysti on, että lapsi tutustuu myös isovanhempiinsa.

Luulenkin, että meillä taustalla on ex-anoppi kuka oikeasti niitä tapaamisia vaatii.

Ota pikaisesti yhteyttä lastenvalvojaan, isän on käsittääkseni pakko tulla sinne. Lastenvalvojien kohdalla myös kannattaa näköjään muistaa, että siellä on myös ammattitaidottomia, n iinkuin meidän kohdalla...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2007 klo 17:19 nöppönen kirjoitti:
musta toi tapaamis määrä tuntuu vaan kamalan pieneltä jos isä on kuitenkin kykeneväinen ja luotettava lasta pitämään. itse ajattelin siten kun noita sopimuksia tehtiin, että miltä itsestä tuntuisi jos saisi nähdä lastaan harvoin ja vain pienen hetken.. enkä pysty edes kuvittelemaan miten kamalsti tyttö vierastaisi isäänsä jos noin "vähän" näkisi. tämä kuitenkin vain minun mielipide.
Samaa mietin minäkin. Monet lapset ovat mummolassakin useammin yökylässä kuin tämän keskusteluketjunlapset isällään. Perhekohtainen juttu.

p.s. En ollut lukenut tuota ap. yllä olevaa vastausta kun tämän kirjoitin.<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2007 klo 14:05 nöppönen kirjoitti:
me erottiin miehen kanssa pienemmän lapsen olessa 3kk ikäinen. heti alusta asti mies näki lapsiaan parina iltana viikossa muutaman tunnin ajan ja isompi lapsi (silloin 2v) oli joka toinen viikonloppu yökylässä. kun tyttö jäi pois rinnalta ollessaan 8kk ikäinen alkoi myös hän olemaan isällään joka toinen viikonloppu ja minusta hyvä niin. pieni lapsi unohtaa helposti ja alkaa vierastamaan. ja vaikka näkevät näinkin paljon niin vierastaa silti ja mielestäni se on kamalaa. kyllä minä ainakin mielelläni antaisin pienemmänkin lapsen olla isänsä kanssa yötä, jos ei ole jotain painavaa perustetta sen tiellä. yhtä paljon se isä on vanhempi kuin äitikin ja lapsella oikeus tavata isäänsä.
On ehkä helpompi antaa pientä lastaan yökylään, kun on isosisko/veli mukana ja isällä jo kokemusta lastenhoidosta enemmänkin.

Mä en pystyis samaan, koska isä on vastuuton, myös hoitamaan omaa lastaan tai omia asioitaan. Paljon huonoja asioita tapahtui pojan syntymän jälkeen parina ensimmäisenä kuukautena, jotka nyt vaikuttavat siihen, koska poika isälleen yöksi menee. Valitettavasti.

Onhan lapsella oikeus tavata isäänsä, mutta miten tapaamiset järjestetään, täytyy miettiä sitä lapsen parasta. Kaikilla kun ei ole superisää, vaan ero usein tullut esim. alkoholiongelman takia.

 
päivätapaamisia
Lisää päivätapaamisia, sanoisin. Pieni lapsi unohtaa nopeasti, joten kannattaisi tavata paljon. Voisiko lapsi olla isänsä kanssa esim. 2 iltaa viikossa tai vaikka yhden illan ja yhden viikonloppupäivän jotenkin aamusta iltaan tms.?
 
vastailempa minäkin. meillä erotessa esikoinen oli alle parin vuoden)1v7kk) on ollut heti alusta alkaen jokatoinen vkonloppu isällään. Tämäkän e mene suositusten mukaan, lastenvalvojalla käydessä, virkailija painotti, että ovat suosituksia ja pitää ottaa tilannekohtaisesti. isä hoitanut paljon lasta ja asutaa samassa kaupungissa, joten vierailun olisi voinut keskeyttää tarpeen tullen. Kuopus syntyi eron jälkeen, tahmean alun jälkeen vakiintui tapa, että isä näki vauvaa ja esikoista 2 krt vko(arki-ilta) 2-3h kerrallaan, alussa olin paikalla, aika opeasti aloin käymään asioilla näillä kerroilla. lisäksi tapasi vauvaa kun haki isompaa vknloppu vierailulle. vuoden iästä alkaen molemmat olleet jokatoinen konloppu isällä. alettiin vähitellen harjoitteleen muutaman tunnin vierailusta yhteen yöhön. tämä on ollu pakko tilanne koska jouduin aloittamaan työt melken heti äitiysloman jälkeen ja teen jonkinverran vkonloppu töitä. Enkä ole katsonut vuorohoitopäiväkotia sen paremmaksi vaihtoehdoksi. edelleen isä tapaa lapsia meidän kotona 1-2 arki-iltana vko. meillä ainakin toiminut hyvin vaikka pienistä lapsista kyse, kuvioissa ei ole ollut alko ym ongelmia.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2007 klo 09:56 Santtulin äiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2007 klo 14:05 nöppönen kirjoitti:
me erottiin miehen kanssa pienemmän lapsen olessa 3kk ikäinen. heti alusta asti mies näki lapsiaan parina iltana viikossa muutaman tunnin ajan ja isompi lapsi (silloin 2v) oli joka toinen viikonloppu yökylässä. kun tyttö jäi pois rinnalta ollessaan 8kk ikäinen alkoi myös hän olemaan isällään joka toinen viikonloppu ja minusta hyvä niin. pieni lapsi unohtaa helposti ja alkaa vierastamaan. ja vaikka näkevät näinkin paljon niin vierastaa silti ja mielestäni se on kamalaa. kyllä minä ainakin mielelläni antaisin pienemmänkin lapsen olla isänsä kanssa yötä, jos ei ole jotain painavaa perustetta sen tiellä. yhtä paljon se isä on vanhempi kuin äitikin ja lapsella oikeus tavata isäänsä.
On ehkä helpompi antaa pientä lastaan yökylään, kun on isosisko/veli mukana ja isällä jo kokemusta lastenhoidosta enemmänkin.

Mä en pystyis samaan, koska isä on vastuuton, myös hoitamaan omaa lastaan tai omia asioitaan. Paljon huonoja asioita tapahtui pojan syntymän jälkeen parina ensimmäisenä kuukautena, jotka nyt vaikuttavat siihen, koska poika isälleen yöksi menee. Valitettavasti.

Onhan lapsella oikeus tavata isäänsä, mutta miten tapaamiset järjestetään, täytyy miettiä sitä lapsen parasta. Kaikilla kun ei ole superisää, vaan ero usein tullut esim. alkoholiongelman takia.
mut painotinkin sitä et tapaamisia niin usein kuin mahdollista JOS isä on kykeneväinen huolehtimaan. ja ei mun ex mikään superisä ole.. mut toisaalta hän oli töissä kun mä hoidin lapsia ja samanlaista mahdollisuutta lastenhoidon opetteluun ei ollut. onhan jokainen meistä äideistäkin joskus ollut siinä tilanteessa et lastenhoito on ollut opetteluvaiheessa. ja jos isä ei ole taidoistaan varma, on parempikin että on lapsen kanssa siellä isovanhempien luona, jossa on muitakin hoitamassa ja valvomassa siihen asti, kunnes isä kykenee huolehtimaan lapsesta yksin. ja huom. ei minunkaan ex hoida lapsia yksin.. joko on vanhemmillaan tai katsovat yhdessa nykyisen kumppanin kanssa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.01.2007 klo 17:39 nöppönen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2007 klo 09:56 Santtulin äiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2007 klo 14:05 nöppönen kirjoitti:
me erottiin miehen kanssa pienemmän lapsen olessa 3kk ikäinen. heti alusta asti mies näki lapsiaan parina iltana viikossa muutaman tunnin ajan ja isompi lapsi (silloin 2v) oli joka toinen viikonloppu yökylässä. kun tyttö jäi pois rinnalta ollessaan 8kk ikäinen alkoi myös hän olemaan isällään joka toinen viikonloppu ja minusta hyvä niin. pieni lapsi unohtaa helposti ja alkaa vierastamaan. ja vaikka näkevät näinkin paljon niin vierastaa silti ja mielestäni se on kamalaa. kyllä minä ainakin mielelläni antaisin pienemmänkin lapsen olla isänsä kanssa yötä, jos ei ole jotain painavaa perustetta sen tiellä. yhtä paljon se isä on vanhempi kuin äitikin ja lapsella oikeus tavata isäänsä.
On ehkä helpompi antaa pientä lastaan yökylään, kun on isosisko/veli mukana ja isällä jo kokemusta lastenhoidosta enemmänkin.

Mä en pystyis samaan, koska isä on vastuuton, myös hoitamaan omaa lastaan tai omia asioitaan. Paljon huonoja asioita tapahtui pojan syntymän jälkeen parina ensimmäisenä kuukautena, jotka nyt vaikuttavat siihen, koska poika isälleen yöksi menee. Valitettavasti.

Onhan lapsella oikeus tavata isäänsä, mutta miten tapaamiset järjestetään, täytyy miettiä sitä lapsen parasta. Kaikilla kun ei ole superisää, vaan ero usein tullut esim. alkoholiongelman takia.
mut painotinkin sitä et tapaamisia niin usein kuin mahdollista JOS isä on kykeneväinen huolehtimaan. ja ei mun ex mikään superisä ole.. mut toisaalta hän oli töissä kun mä hoidin lapsia ja samanlaista mahdollisuutta lastenhoidon opetteluun ei ollut. onhan jokainen meistä äideistäkin joskus ollut siinä tilanteessa et lastenhoito on ollut opetteluvaiheessa. ja jos isä ei ole taidoistaan varma, on parempikin että on lapsen kanssa siellä isovanhempien luona, jossa on muitakin hoitamassa ja valvomassa siihen asti, kunnes isä kykenee huolehtimaan lapsesta yksin. ja huom. ei minunkaan ex hoida lapsia yksin.. joko on vanhemmillaan tai katsovat yhdessa nykyisen kumppanin kanssa.
Sori. :flower:

Ei tullut selville aiemmasta kirjoituksestasi, et sun exä ei hoida lapsiaan yksin.

Hienoahan se on, et pystyt luottavaisin mielin antamaan yökylään. Mä en psyty siihen viel aikoihin. Jos ex käy kattoos poikaansa joka toinen viikko max. 2 tuntia kerrallaan, vaikka useamminkin saisi, niin ei kunnon isä-poika-suhdetta voi parissa tunnissa kuussa rakentaa. :(
 
alkup
Minä olen isälle sanonut, että lapsen kasvaessa sitten lisätään tapaamisia, mutta nyt lapsi on mielestäni liian pieni jokatoinen viikonloppu systeemiin. Ajattelinkin seuraavassa palaverissa ehdottaa, että jaettaisiin tuo yksi yö/kk useampiin tapaamisiin, näin saisi lapsikin tutustua rauhassa. Olisi varmasti parempi, että tapaamisia olisi meillä vaikka 2 iltaa/vkossa.
Luottamusongelma on suuri meillä, koska isä ei kykene puhumaan. Jos kysyn miten on mennyt vastaus on ihan hyvin, miten on syönyt sama vastaus.
Olisi paljon helpompaa itsellekin jos tietäisi, että miten oikeasti menee.
Isä on käyttänyt ainakin aikaisemmin huumeita, joten tämä myös osasyynä luottamuspulaan...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2007 klo 15:45 alkup kirjoitti:
Minä olen isälle sanonut, että lapsen kasvaessa sitten lisätään tapaamisia, mutta nyt lapsi on mielestäni liian pieni jokatoinen viikonloppu systeemiin. Ajattelinkin seuraavassa palaverissa ehdottaa, että jaettaisiin tuo yksi yö/kk useampiin tapaamisiin, näin saisi lapsikin tutustua rauhassa. Olisi varmasti parempi, että tapaamisia olisi meillä vaikka 2 iltaa/vkossa.
Luottamusongelma on suuri meillä, koska isä ei kykene puhumaan. Jos kysyn miten on mennyt vastaus on ihan hyvin, miten on syönyt sama vastaus.
Olisi paljon helpompaa itsellekin jos tietäisi, että miten oikeasti menee.
Isä on käyttänyt ainakin aikaisemmin huumeita, joten tämä myös osasyynä luottamuspulaan...
toi on kyl paha jos mies ei suostu puhumaan. kun lapsen asioista juuri olisi pystyttävä.. mulla ei mun entiselle miehelle ole mitään muuta puhuttavaa kuin lapset ja heidän elämäänsä vaikuttavat asiat. ja luottamuspula on kans vaikeaa. mulla ei onneks lastenhoidon suhteen oo sitä ongelmaa, ainakaan lasten isän puolelta, mut tää miehen uus avovaimo onkin sit eri juttu. mä en luota mun ex:ään missään muussa kuin lasten asioissa.. sil kun oli suhde mun parhaan "ystävän" kanssa ja kusetti mua yli vuoden. koko toisen raskauden ajan ja sen ajan kun rakennettiin taloa. sit heitti mut ja lapset uudesta talosta ulos ja muutti siihen tän mun ystävän kanssa!! :'(
 
Iskä ja lapset
Itse yh isänä toivon kaikkia isiä ja äitejä tapaamaan lapsiaan mahdollisimman paljon. Erosta huolimatta lapsella on isä ja äiti. Vain antamalla aikaa lapselle voi muodostua vanhemmuus suhde.
On tietenkin tilanteita joissa mm. päihteet saattavat olla asia, jolloin kannattaa miettiä. Jos lapsen toinen vanhempi on fiksu ja hoitaa lapsen hyvin, niin miksi sitä rajoittaa. Itse en rajoita mitenkään lasteni äitiä tapaamasta heitä. Annan jopa oman kotini heille niinä viikonloppuina kun äiti vaan haluaa nähdä. Niitä viikonloppuja on viimisen vuoden aikana ollut n. 10. Lapset on kuitenkin ihan hyvin sopeutuneet pelkästään iskän kanssa oloon. Toki kaipaavat äitiä, mutta hyvä näinkin. Lapset on onnellisia ja se näkyy niistä joka päivä. Itse itken klovnin kyyneleet useinkin kun lapset nukahtaa...
 
yh äiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.01.2007 klo 22:31 Iskä ja lapset kirjoitti:
Itse yh isänä toivon kaikkia isiä ja äitejä tapaamaan lapsiaan mahdollisimman paljon. Erosta huolimatta lapsella on isä ja äiti. Vain antamalla aikaa lapselle voi muodostua vanhemmuus suhde.
On tietenkin tilanteita joissa mm. päihteet saattavat olla asia, jolloin kannattaa miettiä. Jos lapsen toinen vanhempi on fiksu ja hoitaa lapsen hyvin, niin miksi sitä rajoittaa. Itse en rajoita mitenkään lasteni äitiä tapaamasta heitä. Annan jopa oman kotini heille niinä viikonloppuina kun äiti vaan haluaa nähdä. Niitä viikonloppuja on viimisen vuoden aikana ollut n. 10. Lapset on kuitenkin ihan hyvin sopeutuneet pelkästään iskän kanssa oloon. Toki kaipaavat äitiä, mutta hyvä näinkin. Lapset on onnellisia ja se näkyy niistä joka päivä. Itse itken klovnin kyyneleet useinkin kun lapset nukahtaa...
Minkä ikäisiä sun lapset on ja mistä päin olet?

Kyselee yks yh äiti
 
Meillä isä kävi alussa (ero lapsenollessa puol'vuotta) jopa päivittäin moikkaamassa tytärtä. Hänellä oli vuorotyö silloin, ettei mitään säännöllistä voinut laittaa. Tuli siis tapaamaan kun ehti ja halusi, hyvä näin.

Kun lapsi oli lähempänä vuotta, otti hän mukaansa lapsen tunneiksi, päiväksi. Useamman kerran viikossa.

En kyllä muista, että milloin alkoi yökyläilyt... mutta nykyisinkin lapsen ollessa ekaluokkalainen tapaavat monta kertaa viikossa meillä tai sitten lapsi menee isälleen tms. Ja tietysti lapsi on hänen luonaan yötä usein viikonloppuisin.


:attn: Meillä isä on osallistunut koko ajan myös lääkäri-, harrastus- ja koulujuttuihin, ei pelkästään hauskuuta mukulaa muutaman tunnin. Jäipä vielä useamman kerran töistä sairasta lasta hoitamaan, että mie pääsin kouluun.
 
alkup
Niin tai voisihan se olla vaikka jatkuvasti... Eihän lapsen tunteilla ole väliä, pahimman eroahdistuksen aikoihinhan sitä juuri kannattaa lisätä lapsen ahdistusta. Suosittelen sinulle vieras ketjun lukemista kokonaan. Huumeiden käyttäjähän se on juuri se turvallinen vanhempi pienelle lapselle.

Ja kerran kuussa on yhden yön pakosta, koska niin sopimuksessa lukee. Siihen kyllä yritän saada muutosta jakamalla pienempiin pätkiin.
 

Yhteistyössä