Vauvan syömättömyys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja allu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

allu

Vieras
Kyseessä siis reilu 9 kuukautinen tyttövauva ja nyt on kolmatta päivää syömättä kiinteitä.. Saattaa ruokailun alussa ottaa lusikallisen tai pari mutta siihen se jää. Leipää syö vähän. Maitoo oon juottanu reilusti ettei kuivu. Ja syyksi epäilen flunssaa. Kauanko tota syömättömyyttä voi katella? Nyt oon vähän siinä rajalla että soitanko päivystykseen..

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
tekeekö hampaita? syökö itse käsin esim naksuja? olet tietenkin jo koittanut eri lämpöisiä ruokia ja viihdyttämisen kanssa syöttää.

On kokeiltu eri lämpötilat ja eri ruokia oon tarjonnu, mutta mikään ei kelpaa. Tekee hampaita. Ennen on syönyt naksuja, leipää, kananmunaa ym. käsin mutta nyt suurimman osan heittää lattialle ja suuhun asti eksyy vain pari murusta.

pääasia että syö jotain kuitenkin. Lempiruoat olet tietysti jo kokeillut :) ja juo maitoa se on pääasia kuite. Viileät purulelut kokeiluun ja viileitä vihanneksia kurkkua ja porkkanaa jyrsiä.. hyvin meidän pojalle maistui ainakin tuo kurkku :) :p

Alkuperäinen kirjoittaja Allusmamma:
pääasia että syö jotain kuitenkin. Lempiruoat olet tietysti jo kokeillut :) ja juo maitoa se on pääasia kuite. Viileät purulelut kokeiluun ja viileitä vihanneksia kurkkua ja porkkanaa jyrsiä.. hyvin meidän pojalle maistui ainakin tuo kurkku :) :p

kyllähän sinne jotain menee mut mä oon ihan paniikissa ton syömisen suhteen ku tyttö on mun esikoinen, ei oo kokemusta asiasta. :ashamed:

Kuinkahan pitkälle pelkän maidon voimalla pärjää? Vai pitääköhän mun nyt soittaa jonnekki??

ja pääasia, että juo tai syö jonkin verran edes soseita. meillä kenelläkään ei puonnu puuro jostain syystä ku tekivät hampaita. jos ei kuivu, niin en veisi lääkäriin. jos siis muutoin terve.

Ei syönyt meidänkään esikoinen, kun hampaita teki. Kylmät hedelmäsoseet ehkä uppos. Maidolla mentiin. Jossain neuvottiin tekemään hedelmä- ja marjasoseista mehujäitä ja koittaa sitä tarjota, jos ikenet on kipeät.

Yhteistyössä